No to je zase kokotina na entou. To snad nemysli vazne tam postavit takovouto obludu..protihlukove opatreni palmovka
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
TT Na Žertvách
Náhodou jsem na netu našel plány dostavby objektu nad AO Palmovka a byla tam i zmínka o protihlukových opatřeních, kde se prý uvažuje, že kolem stávající TT v ulici Na Žertvách by v blízkosti nové budovy byla vystavěna protihluková stěna. V této souvislosti mne napadá, jaké požadavky na odhlučnění se objeví u případné výstavby další nových tramvajových tratí...
Přepis z projektu:
Řešení tramvajové trati v ulici Na Žertvách - návrh protihlukových opatření uvažuje s vytvořením uzavřené protihlukové stěny – tunelu v délce cca 150m (navazující úseky TT budou řešeny úpravou kolejového svršku apod.)
Protihluková tunelová stěna bude rozdělena na 2 části – průjezdnou s profilem u paty cca 10m a výšce cca 7m, a na část se zastávkou TT uvažovanou pro 2 tramvajové soupravy s profilem u paty cca 15m a výšce cca 7m. V místě zastávky bude proveden vstup. Dimenzování profilu tunelu je dáno bezpečnostními a požárními požadavky v provozu TT.
Předpokládaná konstrukce zmíněného tunelu je dle informací architekta (ing. arch. Ivan Stuchlý – D.E.S. Praha) navržena v následující skladbě (model umístění - D.E.S. Praha):
půlkruhovový ocel. rám se ztužujícími příčníky s deskami plexiskla o šířce cca 2m, tl.cca 20mm max.
sokl beton pohledový, možno kanelury, výška cca 80-100cm
v místě zastávky otvory z boku do tunelu
Navržený ekotunel, který je celoprosklený nevyžaduje vlastní osvětlení ani nezastíní okolí, vzhledem k délce 147 m a přerušení tramvajovou zastávkou nevyžaduje umělé větrání. Obloukový tvar umožňuje samočištění. Částečný porost popínavou zelení, designérské tvarování a architektonický detail umožní potlačit jeho rozměry a neobvyklost jeho umístění v městské zástavbě.
Přehledná situace navrženého podmiňujícího řešení je patrná z následujících obrázků:
Přepis z projektu:
Řešení tramvajové trati v ulici Na Žertvách - návrh protihlukových opatření uvažuje s vytvořením uzavřené protihlukové stěny – tunelu v délce cca 150m (navazující úseky TT budou řešeny úpravou kolejového svršku apod.)
Protihluková tunelová stěna bude rozdělena na 2 části – průjezdnou s profilem u paty cca 10m a výšce cca 7m, a na část se zastávkou TT uvažovanou pro 2 tramvajové soupravy s profilem u paty cca 15m a výšce cca 7m. V místě zastávky bude proveden vstup. Dimenzování profilu tunelu je dáno bezpečnostními a požárními požadavky v provozu TT.
Předpokládaná konstrukce zmíněného tunelu je dle informací architekta (ing. arch. Ivan Stuchlý – D.E.S. Praha) navržena v následující skladbě (model umístění - D.E.S. Praha):
půlkruhovový ocel. rám se ztužujícími příčníky s deskami plexiskla o šířce cca 2m, tl.cca 20mm max.
sokl beton pohledový, možno kanelury, výška cca 80-100cm
v místě zastávky otvory z boku do tunelu
Navržený ekotunel, který je celoprosklený nevyžaduje vlastní osvětlení ani nezastíní okolí, vzhledem k délce 147 m a přerušení tramvajovou zastávkou nevyžaduje umělé větrání. Obloukový tvar umožňuje samočištění. Částečný porost popínavou zelení, designérské tvarování a architektonický detail umožní potlačit jeho rozměry a neobvyklost jeho umístění v městské zástavbě.
Přehledná situace navrženého podmiňujícího řešení je patrná z následujících obrázků:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
1) říká se tomu rozjezdová splítka
2) podle toho nákresu je zcela jasné, že bude na Palačáku pouze jedna a to ve směru od Výtoně (rozjezd doleva/rovně)
výhoda je kromě rychlejšího stanicování a rychlejšího průjezdu křižovatkou taky v tom, že program SSZ ví s dostatečným předstihem kam ta tramvaj pojede a může lépe preferovat
2) podle toho nákresu je zcela jasné, že bude na Palačáku pouze jedna a to ve směru od Výtoně (rozjezd doleva/rovně)
výhoda je kromě rychlejšího stanicování a rychlejšího průjezdu křižovatkou taky v tom, že program SSZ ví s dostatečným předstihem kam ta tramvaj pojede a může lépe preferovat
Nemyslím si že by së tam uvažovalo o roztrojení, nicméně je to možné, ale přijde mi to nějaké divnéaspirine píše:vykoumal jsem že to rozdvojení bude jenom ze směru od Výtoně,sice možná by to mohlo být i od Moráně ale to ještě nevim.Jo a jak se bude dát jet na všechny strany,tak by mohlo jít i o roztrojení ale to je blbost
Jo on myslel to rozdvojení(myslím že se tomu říká rozjezdové výhybky)...už jsme se na tom dohodli pře SZSmurfx píše:Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak funguje
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak fungujeadmirak píše:Nechápu kam a proč by se instalovala??
- aspirine
- Uživatel
- Příspěvky: 134
- Registrován: 11.2.2007 19:40
- Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
- Kontaktovat uživatele:
při rekonstrukci křižovatky Palackého,jsem slyšel že tam bude kolejová splítka(myslim tu vyhybku),se to nějak osvědčilo.Jefakt že další tram nemusí čekat než odjede ta před ní a pak zas čekat na čočky.to bude zajímaví
Naposledy upravil(a) aspirine dne 24.2.2007 0:11, celkem upraveno 1 x.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Protože kolejnice oblouku byly plné nečistoty a navíc "neojeté"syverin píše:Nene, tady se myslí oblouk v klasice těsně po rekonstrukci, kdy tedy skřípal úděsně. Teď je to co se týče hluku v pořádku (ale to bylo na Perštýně po reko taky), co se týče ojíždění kolejnic už méně. Mazníky opravdu nefungují...
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha