Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod Absolut v 18.8.2007 17:26

OK, asi oba víme o jaké firmě a o jakém člověku je řeč a tak bych to ve veřejné zóně internetu moc nepitval, bohužel osob schopných navrhovat SSZ je málo a tak se tahle situace moc brzo nezmění.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod radek31 v 17.8.2007 16:34

Absolut napsal:Radku, nevím odkud bereš tyhle informace, já bych spíš řekl, že ten člověk má velice dobré kontakty a tím pádem i dobré kšefty aniž by bylo nutné, že vše běhá OK.
podívej, pokud je jeden člověk odpovědný za prasárny typu Výtoň, trojice zmršených SSZ u zast. Hellichova atd., tak je to d.ebil a to mi nikdo nevymluví
ano, vím, že to asi nedělal on, ale někdo z jeho poskoků - ale on dostal zakázku, tak to má odevzdat v pořádku a to, že má kontakty na PČR na tom snad nic nemění

kdybych já dělal svojí práci tak lajdácky jako on, tak je na kolejích hromada mrtvol :-(
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Absolut v 17.8.2007 16:05

Radku, nevím odkud bereš tyhle informace, já bych spíš řekl, že ten člověk má velice dobré kontakty a tím pádem i dobré kšefty aniž by bylo nutné, že vše běhá OK.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod radek31 v 17.8.2007 15:26

Iamgoode máš 100% pravdu, ale řeknu ti důvod, proč to nejde změnit - program SSZ tam dělal neschopný d.ebil a ten svojí chybu nikdy neuzná - stačí to?
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod I.am.good v 17.8.2007 15:15

K článku o preferenci na Výtoni.
Autor udává, že první semafor SSZ Výtoň, na křižovatce Vnislavova x Rašínovo nábřeží, zdržuje asi 65% tramvají. Podle mě, by ale při troše dobré vůle mohla tramvaje vůbec nezdržovat.
Z boční ulice jde pro IAD odbočit stejně pouze vpravo, směrem do centra. Na opačnou stranu to nejde, stejně tak jako nejde odbočit z hlavní do této ulice a to nejen proto, že je jednosměrná. Mezi jízdním pruhem z centra a tramvajovým pásem jsou totiž osazeny klemfixy, které fyzicky brání v tomto úkonu. Proto tramvaj jedoucí směrem do centra nemá kolizi s ničím, vyjma přechodu pro chodce, který je ale stejně pouze na poptávku tlačítkem a dle mého názoru není ani extra moc využívaný.
Z toho vyplývá, že tramvaj by mohla mít téměř stále signál volno, aniž by to čemukoliv vadilo. Ostatně stejně tomu je i na druhou stranu z centra, tam jsem ještě stůj nikdy nezažil....
Byl by zde možná problém v okamžiku, kdyby si chodec navolil přecházení a v cestě mu stála tramvaj, která by vyčkávala na druhém SSZ. I toto by se ale určitě dalo ošetřit úpravou, že by zde tedy stále nebylo volno, ale před každým volnem na následujícím SSZ, ať rovně či doprava, by zde volno bylo a tramvaj by byla upřednostněna i před chodci.
Jedu-li zde občas se zkušební jízdou, vždy si tohle říkám, protože je mi stávající stav naprosto nepochopitelný. Dívat se, jak mám o pár metrů dál volno pro odbočení vpravo a přitom musím naprosto zbytečně stát zde, to je fakt smutné.
I.am.good
 

Semafory na blikačku

Odeslatod Grossák v 12.7.2007 12:06

Ohledně Masaryčky jednoznačně souhlasím s Martinem Šubrtem. Semafor je v noci zapnutý zbytečně, stejně jako spousta dalších v Praze. Na spoustě míst to zdržuje provoz, zvyšuje hlučnost, exhalace... Řešení s blikačkou je pro autobusy na Masaryčce jednoduché a účinné.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Odeslatod Káem v 19.6.2007 9:29

Výjimka potvrzující pravidlo. :twisted:
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod Martin Šubrt v 19.6.2007 8:33

Šmankote, ty chválíš "odborníka" z kanceláře. Kam jenom ten svět spěje? :-) :-)
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Odeslatod Káem v 19.6.2007 8:22

MŠ: Jo, jednoduché a geniální. Chválím :-)
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Re: Otázka...

Odeslatod Martin Šubrt v 18.6.2007 16:55

Káem napsal:Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
Myslím, že je ještě jedno řešení. Od 22:00 do 6:00 SSZ vypnout na blikající žlutou a na koleje napsat BUS ...:-). Ono tam SSZ stejně dělá občas paseku i přes den, a kdyby tam nebylo, nic tak hroznýho by se nestalo. Ale vzhledem k tomu, že Eltodo potřebuje udržovací prebendy a semaforky se musí vysvítit a vyměňovat, svítí nám 75% - 80% SSZ celou noc, 90 % z tohoto počtu zbůhdarma...
Martin Šubrt
Uživatel
 
Založen: 13.5.2004 9:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)

Re: Otázka...

Odeslatod Káem v 18.6.2007 9:29

pan Vedoucí napsal:Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.

Jasně, to předpokládám. A pokusil se někdo jednat s policií? No a změna linkového vedení (bod 4)?
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Re: Otázka...

Odeslatod pan Vedoucí v 17.6.2007 21:54

Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Otázka...

Odeslatod Káem v 17.6.2007 21:01

Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
 
Založen: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE

Odeslatod demon v 12.5.2007 12:22

Fejeton v MFDnes:

Pražské tramvaje

Asi jste zaznamenali návrh, že by byl umožněn průjezd taxíkům s klientem po tramvajovém pásu. Protože jsem se mnohokrát vyjadřoval k jízdám sanitních vozidel po tramvajových kolejích v Praze, byl jsem jedním ze zástupců řidičů tramvají požádán o vyjádření k tomuto návrhu. Poslal jsem mu svůj názor, kde jsem se k návrhu vyjádřil kladně, a zdůvodnil to tím, že nejsem přítelem preference tramvají na úkor ostatních účastníků provozu v kalamitní pražské dopravě a prvků, které zhoršují bezpečnost provozu, tzv. bílých obrubníků podél tramvajového pásu. Jak jsem zjistil z anonymní diskuse na tramvajáckém webu, nejsem kvůli tomu moc oblíben a vysloužil jsem si za to ostrou kritiku. Považuji takovouto anonymitu za zbabělost. Vlastně ani nevím, čím jsem se jich dotkl, že jsou někteří ve svých anonymních příspěvcích tak agresivní. Asi je podráždilo to, že souhlasím s preferencí taxíků a že jsem uvedl, že někteří lidé kritizují a nechtějí používat tramvaje, protože zapáchají znečištěnými bezdomovci nebo je využívají kapsáři.

Myslím si také, že jsem nevyjádřil názor malé skupiny obyvatel i návštěvníků Prahy, protože každé ráno a poté odpoledne vidím kolony aut vezoucích lidi do nebo z práce. Jistě o těchto lidech nelze říci, že jsou arogantní, povýšení snobové štítící se obyčejných lidí, jak jsem si za kritiku vysloužil já.

Zdeněk Schwarz, ředitel záchranné služby


Stále ty samé pohádky o bílých obrubnících zhoršujích bezpečnost provozu...
Asi panu doktorovi vadí, že tyto obrubníky pomáhají zachraňovat zdraví a životy a připravují ho tak o práci.
Jiná možnost už mě fakt nenapadá.
A jestli si něčím vysloužil svou neoblíbenost, tak právě svou arogancí, povýšeností a snahou vyjadřovat se i k věcem o kterých nemá ani to nejzákladnější povědomí.

Edit: Za přečtení stojí i další článek o kamionu pražské záchranky ilustrující "odbornost" a oblíbenost ředitele ZZSHMP v souvislosti s jeho vyjádřeními na DP-Areně.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Jabberwocky v 10.5.2007 9:35

Karotka napsal:To by bylo na věčnou debatu... elektrárny zase mají mnohem větší účinnost oproti spalovacím motorům, frakční destliace ropy taky není "zadarmo". V globálním měřítku je elektřina opravdu ekologičtější.

Souhlas. Já se jen ozval proti tomu, že tramvaje neprodukují zplodiny.
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron