(F) Francouzské provozy obecně
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: (F) Francouzské provozy obecně
Byl jsem v Paříži v polovině května a párkát jsem jel T3a a tento styl vyhlašování zastávek (který shledávám velice vydařeným) již fungoval.malesak píše:Nyní mě v Paříži dost překvapilo, jak vyhrávají na lince T3b při hlášení zastávek songy![]()
To je nějaká akce, že při blížení se k zastávce se najednou začne ozývat docela hloupá melodie (pokaždé jiná) a do toho začnou říkat název zastávky (střídavě chlap a ženská)?
Re: (F) Francouzské provozy obecně
Nyní mě v Paříži dost překvapilo, jak vyhrávají na lince T3b při hlášení zastávek songy
To je nějaká akce, že při blížení se k zastávce se najednou začne ozývat docela hloupá melodie (pokaždé jiná) a do toho začnou říkat název zastávky (střídavě chlap a ženská)?

To je nějaká akce, že při blížení se k zastávce se najednou začne ozývat docela hloupá melodie (pokaždé jiná) a do toho začnou říkat název zastávky (střídavě chlap a ženská)?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: (F) Francouzské provozy obecně
Omlouvám se facebookářům, kteří to vidí a čtou 2x.
---
Hle, tramvaj na pěší zóně, užší ulice než Na Příkopech. A hele, nepotřebuje dráty, má spodní přívod proudu. A hele, nemusí tam být architektonicky úžasná dlažba, po které se nedá chodit v podpatcích. A hele, nejsou tam ani žádné úžasné hmatné pásy...
---
Reims, France, 2011.
---
Město, které muselo za tramvaje 25 let bojovat s politickým nepochopením. Více snad o vánocích na prazsketramvaje.cz (kéž bych tak měl sekretářku, která by psala moje články podle diktátu).
---
Hle, tramvaj na pěší zóně, užší ulice než Na Příkopech. A hele, nepotřebuje dráty, má spodní přívod proudu. A hele, nemusí tam být architektonicky úžasná dlažba, po které se nedá chodit v podpatcích. A hele, nejsou tam ani žádné úžasné hmatné pásy...
---
Reims, France, 2011.
---
Město, které muselo za tramvaje 25 let bojovat s politickým nepochopením. Více snad o vánocích na prazsketramvaje.cz (kéž bych tak měl sekretářku, která by psala moje články podle diktátu).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Francie
MM-Mikulovsky:
Díky za pochvalu, od Vás to hodně potěší.
ad 1) Interval 4 minuty na lince T4 nikoho nenapadne, protože tam na to prostě není poptávka. Ten interval 6 minut je tam ve špičce akorát, v sedle dost luxus.
ad 2) Máte pravdu, v metru bychom podobný systém u dveří mít mohli, ale nemáme. A důvod je asi v tom, že to nikdo neobjednal a nechtěl, jak píše MOp, protože by to pravděpodobně ani nebylo tak složité. Ovšem to by mohl odpovědně posoudit jedině někdo z oblasti výroby vozidel.
Díky za pochvalu, od Vás to hodně potěší.
ad 1) Interval 4 minuty na lince T4 nikoho nenapadne, protože tam na to prostě není poptávka. Ten interval 6 minut je tam ve špičce akorát, v sedle dost luxus.
ad 2) Máte pravdu, v metru bychom podobný systém u dveří mít mohli, ale nemáme. A důvod je asi v tom, že to nikdo neobjednal a nechtěl, jak píše MOp, protože by to pravděpodobně ani nebylo tak složité. Ovšem to by mohl odpovědně posoudit jedině někdo z oblasti výroby vozidel.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Francie
7080 píše:V Praze a i jiných městech je zásadním problém v penězích. A pak další problém je v tom, že část zastávek je v obloucích, smyčky jsou pak ještě zásadnější problém. Pokud jsem dobře koukal na fotky, tak všechny zastávky jsou v přímé. Nedokážu si představit, jak se vysunuje plošina třeba na takové Divoké Šárce v nástupní zastávce u vnější koleje
Toto vše Vámi uvedené + velký počet různých typů a podtypů tramvají jsou přesně ty důvody kvůli, kterým jsem psal, že řešení plošiny jako u vlakotramvaje z „Paříže“ je u tramvaje v Praze (a ostatních městech ČR) nemožné.MOp píše: Hlavní a zásadní problém je překryv norem mezi sebou a požadavků různých sdružení. Výška nástupní hrany může být mezí 12 - 20 cm, a to opravdu při np vozidle s hranou 33mm nad TK jaksi nejde do roviny..
Ano nikdo si to u metra neobjednal – a (jak jsem psal) neinspiroval se jinde, kde již něco podobného dříve jistě fungovalo!!!MOp píše:Předně - protože si to nikdo neobjednal!musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Kdyby se jednalo o instalaci na tramvajích (po odstranění problémů výše jmenovaných – z nichž jsou dle mne mnohé, jako rozdílná výška podlahy vozů neodstranitelné), tak žádná nemá vyhrazená místa pro vozíčkáře u krajních dveří, čili by nebyl problém s umístěním plošin ve zkosené části boku, ve kterém má v ČR většina užívaných vozů tramvají krajní dveře. Navíc uvedená přesila platí díky těm nenízkopodlažním tramvajím, u nichž je plošina bezpředmětná - jsem přesvědčen, že Astry, KT8D5N a 14T /13T (Brno, jinak stále neznám důvod rozdílného značení) se všemi dveřmi v jedné rovině jsou v poměru s počtem Varií a Wan, stavěných na koncepci T3 (s krajními dveřmi ve zkosené části boku), v přesile.MOp píše: Druhý problém jsou dveře, které jsou pouze u škodovek v rovině, u KT8 vícemene v rovine s hranou nástupiště, jinak máš hodně zkosené boky u T klonů. Vysouvací plošinka by ti tak stejně byla k h..
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4647
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Francie
Předně - protože si to nikdo neobjednal!musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Hlavní a zásadní problém je překryv norem mezi sebou a požadavků různých sdružení. Výška nástupní hrany může být mezí 12 - 20 cm, a to opravdu při np vozidle s hranou 33mm nad TK jaksi nejde do roviny..
Druhý problém jsou dveře, které jsou pouze u škodovek v rovině, u KT8 vícemene v rovine s hranou nástupiště, jinak máš hodně zkosené boky u T klonů. Vysouvací plošinka by ti tak stejně byla k h..
Re: Francie
V Praze a i jiných městech je zásadním problém v penězích. A pak další problém je v tom, že část zastávek je v obloucích, smyčky jsou pak ještě zásadnější problém. Pokud jsem dobře koukal na fotky, tak všechny zastávky jsou v přímé. Nedokážu si představit, jak se vysunuje plošina třeba na takové Divoké Šárce v nástupní zastávce u vnější koleje
Kvůli zbytečně dlouhé citaci tato odstraněna Mod. TJ.
Kvůli zbytečně dlouhé citaci tato odstraněna Mod. TJ.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Francie
Díky za velmi dobrý a obsáhlí článek o lince T4 v - respektive u Paříže na níž jsou provozovány vozidla typu vlakotramvaje.
Opět mě zaujalo množství detailů, z nichž bych vyzdvihl zejména:
1.) Interval v pracovních dnech 6 minut a o víkendech 9 minut - mají viditelně separovanou trať, na níž, s takřka nulovou možností zdržení (nepočítám-li MU), je nenapadá nesmyslně krátký 4 minutový interval. Jenž v Praze v situaci, kdy zpoždění do 180 sekund (tří minut) je přepravou přesnou (kvůli častému blokování IAD), působí při častém vidění několika spojů stejné linky za sebou zaprvé komicky a zadruhé spoje jsou v krajích tras mnohdy nevyužité.
2.) Sice jsme na TRAM FORU, ale nedá mi to podotknout, že mě ještě silně zaujalo (cituji z popisku fotky č.9) "Předsuvné dveře vozidel Avanto jsou doplněny automatickou výsuvnou plošinkou, která se při vysouvání zastaví u nástupní hrany. Tak je zajištěn opravdu bezbariérový přístup do vozidla." V Praze (a snad i všech ostatních českých a moravských městech) u tramvají přesně toto není, dle mne, možné díky rozdílné výšce ostrůvku a podlahy tramvají, ale nedávno jsem v tisku zaznamenal postesk vozíčkářů nad tím, že kvůli mezeře mezi vozem a hranou nástupiště se bez pomoci nedostanou do vlaků metra - musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Závěrečné shrnutí činí postesk, jestli se konečně nemůžeme (myšleno odpovědní v ČR) poučit z úspěchů a naopak i chyb jiných, kteří konkrétní problémy řešili někdy před námi?
Opět mě zaujalo množství detailů, z nichž bych vyzdvihl zejména:
1.) Interval v pracovních dnech 6 minut a o víkendech 9 minut - mají viditelně separovanou trať, na níž, s takřka nulovou možností zdržení (nepočítám-li MU), je nenapadá nesmyslně krátký 4 minutový interval. Jenž v Praze v situaci, kdy zpoždění do 180 sekund (tří minut) je přepravou přesnou (kvůli častému blokování IAD), působí při častém vidění několika spojů stejné linky za sebou zaprvé komicky a zadruhé spoje jsou v krajích tras mnohdy nevyužité.
2.) Sice jsme na TRAM FORU, ale nedá mi to podotknout, že mě ještě silně zaujalo (cituji z popisku fotky č.9) "Předsuvné dveře vozidel Avanto jsou doplněny automatickou výsuvnou plošinkou, která se při vysouvání zastaví u nástupní hrany. Tak je zajištěn opravdu bezbariérový přístup do vozidla." V Praze (a snad i všech ostatních českých a moravských městech) u tramvají přesně toto není, dle mne, možné díky rozdílné výšce ostrůvku a podlahy tramvají, ale nedávno jsem v tisku zaznamenal postesk vozíčkářů nad tím, že kvůli mezeře mezi vozem a hranou nástupiště se bez pomoci nedostanou do vlaků metra - musím se ptát, proč dveře (první a poslední) u vyhrazených míst pro vozíčkáře nejsou vybaveny přesně tímto systémem, když tam je rozdíl výšky podlahy vozu (způsobený ojetím kol) s hranou nástupiště minimální?
Závěrečné shrnutí činí postesk, jestli se konečně nemůžeme (myšleno odpovědní v ČR) poučit z úspěchů a naopak i chyb jiných, kteří konkrétní problémy řešili někdy před námi?
Nojo, ale jim tam snad jezděj tramvaje za 60milónů?demon píše:No zas tak špatné to není...![]()
Já si dnes poupravil své špatné mínění o spojení 14T+jakékoliv kolejové křížení v Praze a to návštěvou Ostravy a poslechem v podstatě čehokoliv na opravdu "luxusních" panelech od Hlavního nádraží.
Že si tam tramvaje vylamujou v panelech cestičku zjevně nikomu nevadí.


Tramky fakt hezký, mě se zase nejvíc líbí T2, ten Citadis 302, nebo jak to ti hoši tu vykoumali.Dushman_8252 píše:ve francii maj opravdu krasne tramvajenejlepsi vlakotramvaj jezdi na lince T4 .. fakt super jen uz to vlastne nevypada jako tram ale jako vlakotram
jinak jesi by byly i fota z metra ? tak bych se rad podival, ale je to tram forum tak nvm

Metro ti dám jedno, bo jdu spát, nějaká další zítra. .)
- Dushman_8252
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.1.2007 14:58
- Kontaktovat uživatele: