Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 05.2.2008 2:41
MOp píše:Stále se vám to zdá jako splítka?
V téhle perspektivě se rovné křiví a křivé láme, chtělo by to foto zblízka.
Tenhle způsob odbočení se mi zdá dokonce ještě povlovnější než u echt splítky s přísně rovnoběžnými kolejemi, protože kolej je v přímce s hranou jazyka, zatímco ve splítce udělá šikanu.
Každopádně otázka by měla být položena zvláště i pro Čechův most, neb tam je to splítka bez debat.
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 05.2.2008 0:47
Nenašel jsem lepší fotku, musíte se smířit zatím s tímto výřezem. Stále se vám to zdá jako splítka? Podle mne je to jen štíhlejší hlasická výměna. Tedy 15km/h z odbočky, ikdyž snese v pohodě 30km/h.
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 04.2.2008 23:46
To jsou
jasné dva přímé směry...
Jen aby se školitel nedobral k tomu, že vzhledem k symetrii je v obou směrech úhel odbočení > 0 a tudíž jsou to sice nic moc, ale přece obě dvě odbočky
aneb pořizujeme drahé splítky, abychom zpomalili průjezd.
-
Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Fořtík » 04.2.2008 23:20
Ohledně splítek jsem zvědav na odpovědi ze školního a od dopravní kontroly. Můj názor je shodný s tím, co uvádí Brejšín a P_V, ale vodbočka je holt vodbočka, s tím se nedá ničehož nic dělat...
Btw: Na Čechově mostě (směrem k PF) je co? Neměřil jsem to, ale na rozdíl od hradčanské, kde jsou koleje souběžně (rovnoběžně) vedené jenom asi 2 metry, na Čechově mostě je to dobrých pár metrů navíc - tzn. rychlosti jsou tu jaké?
Btw2: To pitvání co je a co není v ose koleje už mi přijde přitažené za vlasy, řidič to může pouze odhadnout (vidím, že je to rovné, oblouk přeci vypadá jinak), přesně definovat, co je a co není v ose není možné.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 04.2.2008 18:42
Brejšín píše:Ještě de vo to kam směřuje coreliosovo zrychlení složené z více rotačních pohybů najednou. Z otáčení zeměkoule, zatačení vozidla a otáčení kola
.
Neberteto vážně.
Doporučuji trochu si osvěžit češtinu
-
Brejšín
- Uživatel
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 03.5.2005 18:17
- Bydliště: Kde dobře vařej
Příspěvek
od Brejšín » 04.2.2008 17:24
Ještě de vo to kam směřuje coreliosovo zrychlení složené z více rotačníh pohybů najednou. Z otáčení zeměkoule, zatáčení vozidla a otáčení kola
.
Neberte to vážně.
Naposledy upravil(a)
Brejšín dne 05.2.2008 15:46, celkem upraveno 1 x.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 04.2.2008 16:35
No a nezní to logicky? Jeden pan řídič takhle nakuploval auto u Divadla pod Palmovkou zezadu a policajt mu říká: takže to bylo tak že vám tam náhle vjel... a tramvaják: ne, on celou dobu jel předemnou na kolejích a nechtěl uhnout. Já na něj ale celou dobu zvonil.... No a když chtěl odbočit, tak si přibrzdil a já do něj narazil. To jsou ale dneska řidiči co? Tak jsem se otočil s očima v sloup a raději šel opodál...
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 04.2.2008 16:29
Fořtík píše:I já jsem si s tím lámal hlavu, ale raději (právě na tom kohinoru) tam těch 10 jezdím, i když si myslím, že pro přímý směr neplatí. Když se podívám, jak vypadá značení omezenek třeba na Floře (od Radhošťské/Orionky/Olšanského náměstí), nebo u Vysočanské (ze smyčky/od Špitálské) - pro každý směr jedna cedulka, tak docházím k závěru, že pro přímý směr tato OR neplatí. V každém případě to znamená nepřehledné a nesystematické vyvěšování OR.
Ještě dotaz ode mě ohledně splítek. Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce???
Nad tím jsem se také pozastavil. Ta Vysočanská je velmi příkladná. Osobně těhle nedokonalostí je více. Příklad se zákazem potkávání: jedeš s vozem KT od Nám. Republiky k Labuti. Je zde zákaz potkávání a teď nevím, ale myslím jen KT/KT. To však má opodstatnění pouze když KT odbočuje k Nádraží Střed a jeho zadek nadchází do profilu protijedoucí tram (od Labutě i od Středu). Jenže řidič jedoucí ku příkladu od Labutě má jen informaci, že je tam zákaz potkávání. Není už nikde vysvětleno, že to platí pouze pokud KT od naproti odbočuje i když je to zcela logické a tak se mi stávalo, že řidiči od Labutě čekali, až já s KT projedu k Labuti. Přitom ty koleje se k sobě ani náznakem nepřibližují
-
I.am.good
Příspěvek
od I.am.good » 04.2.2008 16:28
-
7080
- Uživatel
- Příspěvky: 1084
- Registrován: 02.12.2005 13:40
- Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22
Příspěvek
od 7080 » 04.2.2008 16:27
P_V píše:KGX 63 píše:...(Rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15 km/hod. při jízdě po hrotech výhybek z odbočky)...
Ano, ale na této výhybce už žádná odbočka není. Z obou stran se jede po hrotech z přímého směru.
Z pravé koleje jedete z přímé a z levé koleje se jede z odbočky.
Pokud se tady bavíme o sjezdové splítce, kdy jsou obě koleje v přímé, tak by se na hrotech z obou směrů nemělo jet více jak 15km/h, protože ani jedna z kolejí dál ve své ose za výhybkou nepokračuje, tudíž by se řidič měl chovat jako po jízdě z odbočky.
Naposledy upravil(a)
7080 dne 05.2.2008 9:50, celkem upraveno 1 x.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 04.2.2008 16:21
[quote="MOp"]Může mi někdo poradit, kde najdu definici sjezdové splítky?
Sjezdová splítka je odborný termín při MU. Zkrátka SJEDEŠ protože se SPLETEŠ
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 04.2.2008 16:19
Každopádně je potřeba brát v úvahu to, jak je výhybka konstrukčně. Co je odbočka a co přímý směr. Já to nějak neštudoval, ale srdce výhybky není křížení a teď z hlavy nevím, ale jestli jsou koleje před pomyslným čepem výhybky rovnoběžné, tak je možno z obou směrů pojíždět do 30km. Zeptám se kluků z DK, co jezdí s radarem jak to měří. Obdobně by to bylo za zastávkou Biskupcova směrem k Ohradě - tedy samozřejmě kdyby se jezdilo protisměrně
-
Brejšín
- Uživatel
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 03.5.2005 18:17
- Bydliště: Kde dobře vařej
Příspěvek
od Brejšín » 04.2.2008 15:51
Fór je f tom, že vobědvě vjetve do prostoru jazyku vcházejí z PŘÍMÉHO SMĚRU, neb osy kolejí jsou rovnoběžné, tzn 30km/h v každém případě. Podobně je to i do rozjezdové výhybky, objedvje vjetve směřují do PŘíMA. tzn 15km/h.
Samozřejmě technicky není možné aby obě šli rovně, ale zase zkoumat která je víc zakřivená.
Naposledy upravil(a)
Brejšín dne 04.2.2008 17:20, celkem upraveno 1 x.
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 04.2.2008 15:42
KGX 63 píše:Sjezdová splítka v D1/2 není.
Právě proto se ptám ..
-
KGX 63
- Uživatel
- Příspěvky: 470
- Registrován: 30.1.2007 13:16
- Bydliště: jižní konečná metra C
Příspěvek
od KGX 63 » 04.2.2008 15:33
P_V píše: Ano, ale na této výhybce už žádná odbočka není. Z obou stran se jede po hrotech z přímého směru.
To bych si právě nebyl tak úplně jistý. Obě větve výhybky z přímého směru zní docela divně. Zítra jdu na školení, tak se na to schválně přeptám pánů školitelů