Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1079
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od 7080 » 31.3.2008 13:34

MF píše:
9001 píše:V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?
Když už by došlo k dituaci, že PČR či MP bude měřit tramvaje, tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě. Nebo se obrátí "podle SPZ" :D na provozovatele vozidla, aby sdělil kdo vozidlo řídil. Provozovatel je povinen toto oznámit.
Nebo jen pošle fotografii z měření na DP a to následně přes dopravní kontrolu pošle na dotyčného řidiče služební hlášení. Stejným způsobem postupuje Drážní úřad. Takové fotgrafie jsem už v ruce měl, naštěstí ne svoje :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MF » 31.3.2008 10:45

P_V píše:Vážně: může tramvaják přijít o body za přestupek, spáchaný v tramvaji na silnici?
To samozřejmě ne, neboť neřídí silniční, ale drážní vozidlo. :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3617
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od P_V » 31.3.2008 4:33

demon píše:
MF píše:...tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě...
Stejně jako každému jinému účastníkovi...
Klasicky: "Dobrý den pane řidiči, odstavte vozidlo ke krajnici a předložte doklady..." :lol: :lol:
... a jak koukám, máte vzorek sjetý až do hladka, trčí Vám tu vlečné zařízení, nebyl jste připoutaný, SPZ máte jen namalovanou místo v předepsaném provedení a rámečku, nemáte rezervu ani hever... :lol:
Vážně: může tramvaják přijít o body za přestupek, spáchaný v tramvaji na silnici?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6056
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od demon » 30.3.2008 21:37

MF píše:...tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě...
Stejně jako každému jinému účastníkovi...
Klasicky: "Dobrý den pane řidiči, odstavte vozidlo ke krajnici a předložte doklady..." :lol: :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MF » 30.3.2008 21:18

9001 píše:V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?
Když už by došlo k dituaci, že PČR či MP bude měřit tramvaje, tak se bude chovat stejně jako ke každému jinému účastníkovi silničního provozu. Tedy, buďto tramvajáka zastaví a zkasírují na místě. Nebo se obrátí "podle SPZ" :D na provozovatele vozidla, aby sdělil kdo vozidlo řídil. Provozovatel je povinen toto oznámit. Ledaže by tramvaják byl osobou blízkou :lol:. To by trestu unikl :lol:
No a potom je tramvaják předvolán a řeší se to klasicky. Ve smyslu předpisu je řidič tramvaje povinen oznámit to, že došlo k zastavení vozidla policií z jakéhokoliv důvodu. Policie však ve smyslu drážního zákona nesmí (jako kdokoliv) narušit provoz dráhy a proto se oni do tramvají nes#rou. Dále je nutno uvést, že nejsou oprávněni řešit jiné přestupky než ty silniční. V praxi to znamená, že může postihnou tramvajáka za to, že porušil "silniční třicítku", ale nemůže postihovat "drážní třicítku".

Z výše uvedeného vyplývá, že Policie nemůže řešit strojvedoucího metra (stejný ŘP, jen je jinde razítko), strojvedoucího třeba pendolína. Nemůže uvedeným osobám ani zadržet "papíry", protože vozidla, která řídí nejsou silniční... apod.

Něco jiného je vyšetřování nehody, kdy třeba tramvaják překročil rychlost v obci. To pak jde na magistrát a jsou tučné pokuty.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4650
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od MOp » 30.3.2008 19:40

Tacho zaznamenává dle počtu otáček kola, tudíž s chybou.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrolní body, předjetí , postihy ...

Příspěvek od 9001 » 30.3.2008 17:58

V článku co uvedl Demon, tak mluvčí říká, že pokud přijde něco na řidiče od policie / MP, tak jim předá údaje o daném řidiči. Jak to probíhá pokud je vyfocen řidič tramvaje? Nebo má vůči policii v tomhle směru imunitu danou dražním zákonem?

A ještě jedna otázka. Jak vlastně funguje tachograf? Je mi jasné, že zaznamenává rychlost. Protože se tu hodně diskutovalo o přesnosti tachometrů vůči průměru kol. Takže to zaznemená tu s tou chybou nebo se to následně vypočítává s ohledem na kola přesně?

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.7.2006 16:15

K-M píše: Kdo má větší odpovědnost? Kdo může způsobit větší škodu? He?
A teď tě dostanu :D - ten s 810kou. Protože gorila je prošpikovaná elektronikou a když by něco strojvůdce podělal (červenou apod.), tak ho to samo zastaví :))) Kdežto motorák pojede, dokavaď mu nedojde nafta :))))

Ale stejně je ta diskuze o ničem, já mám v UD v 6.třídě taky míň, jak elektrikář na vozovně, a to přitom já dělám pořád, kdežto na vozovně ne, že :)) Prostě každá profese má něco, navíc každé zaměření má něco, nelze tedy víceméně srovnávat .)

K-M

Příspěvek od K-M » 07.7.2006 11:31

S železnou pravidelností tohle téma někdo dycky otevře (koukám, že já už dost pamatuju).
Strojvedoucí ř.810, jezdící rychlostí 40km/h s cca 5-10 lidmi sám po lokálce tam a zpět 5x denně, sám se hlásí, sám prodává lístky, musí mít stejnokroj, co zapomene udělat to se nestane.
Strojvedoucí ř.350, řítící se 120km/h se 10 plně obsazenými vagóny (80 lidí) a zábrzdnou vzdáleností 700 metrů. S cestujícíma nepřijde do styku, může být neupraven, co zapomene , vykoná automatika.
Kdo má větší odpovědnost? Kdo může způsobit větší škodu? He?

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.7.2006 7:33

jara píše:Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
státní zaměstnanci nejsme a ve státní správě se jede podle tabulek (nevím jak se hodnotí odpracovaná léta, ale rozhodně je víc peněz za lepší vzdělání - stejný pracovník na stejné pozici má i o několik tisíc víc, pokud má VŠ místo SŠ)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.7.2006 0:33

jara píše:Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????
Funguje to sice podobně, ale v žádném případě nejsme státní zaměstnanci .)
Možná ti to uniklo, ale celý název je Dopravní podnik hlavního města Prahy, akciová společnost :wink:

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 06.7.2006 22:44

Už je to teda mimo téma uplně. Ale myslím si, že jste snad státní pracovníci a ty jsou placeni podle tabulek. A tam se bere v úvahu dosažené vzdělání a počet odpracovaných let??????

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6056
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Ad Tomáš

Příspěvek od demon » 06.7.2006 22:01

radek31 píše:pokud vím, tak u tramvají je asi 65% SŠ vzdělaných a několik procent VŠ
nejméně SŠ je u autobusů
a nejvíce samozřejmě u metra, tam to je požadavek
Ano požadavek to je, ale až od určité doby, takže rozhodně neplatí že co fíra to středoškolák ! Pokud je u tramvají 65% SŠ, tak u metra to bude podobný číslo. Faktem je že dosažené vzdělání o náročnosti profese vůbec nic nevypovídá a nemělo by být důvodem pro vyšší finanční ohodnocení...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 06.7.2006 17:35

Omlouvám se, že jsem rozpoutal diskusi o srovnávání jednotlivých profesí. To jsem nechtěl. Ono se to většinou ani srovnávat nedá. Každá profese má své pro a proti. Samozřejmě být celou směnu v podzemí a pak vyjít na denní světlo není nic příjemného a člověk tak dvacet vteřin vůbec nic nevidí ( o to více lituji fíry na Áčku, když dostanou plnej zásah světlem při výjezdu na Hostivařské zhlaví).
Padnul tu někde dotaz, kolik fírů bylo napadeno. Pokud si dobře pamatuji nějakou statistiku z DP-K, tak je to skoro stejné jako u busů a tramvají.

Svým příspěvkem jsem chtěl poukázat spíše na to, jak několik jedninců dokáže "zdiskreditovat" (možná trochu přehnaně řečeno) celý svůj kolektiv. To u metra a ani u autobusů není.

Tomáš

Příspěvek od Tomáš » 06.7.2006 13:47

Pro Mopa:
ano, řidičů tramvají se SŠ a VŠ je poměrně dost a na tuto skutečnost se nidko nedívá. U busů je to podobné.

Pro Radka31:
Souhlasím s Tebou.
Akorát jsem si myslel, že příplatek za ježdění v umělém světle +tunel je zahrnut do prémií, které mají metráci ,jestli se nemýlím 10% tudíž o 5% více nežli řidič tram.

Dále jsme zapomněli ještě připomenout, že řiči tram a bus jsou vystaveni daleko většímu nebezpečí, které si nenechají pro sebe agresivní cestující, tudíž se občas s řidičem tram a bus rádi podělí. K těmto věcem by ty platy mohly být také přizpůsobené.
Mě by zajímalo, kolik řidičů metra bylo přepadeno cestujícím za poslední rok?
U tram a bus je to velice častá záležitost a dosti tělesně nepříjemná.

Odpovědět