Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Ustanovení ve kterém se píše že vozidlo nesmí vjet do x když ji nemůže opustit všichni šefci striktně dodržují.
Prosím o trochu tolerance, pane chemik.
Prosím o trochu tolerance, pane chemik.
Re: Preference / antipreference MHD
sywerin: však ano, ale znovu opakuju, že v mnou zmiňovaném úseku není provedena, ať už svislým, nebo vodorovným dopravním značením, žádná místni úprava, tudíž tam nemaj co stát...
9001: moje chyba, netušil jsem, že je tam vyloženě uvedeno, že se nesmí zastavit a stát na tramvajovym páse. Tím odpadá trapná výmluva automobilistů "já už tam stál a tramvaj do mě vrazila"
9001: moje chyba, netušil jsem, že je tam vyloženě uvedeno, že se nesmí zastavit a stát na tramvajovym páse. Tím odpadá trapná výmluva automobilistů "já už tam stál a tramvaj do mě vrazila"
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dovětek tam není, je to přímo §76 odst. 1 zákona 361/2000 Sb.:gabuliatko píše:Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
"Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena místní i obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích."
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Na tom zákazu zastavení na tramvajovém pásu.
Re: Preference / antipreference MHD
na čem Romane?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
G: Přesně tak... Pokud místní úprava stanoví jinak... Takhle se zlegalizovalo stání od Albertova po Fidlovačku...
Chemik: Co na tom je převratného?
Chemik: Co na tom je převratného?
Re: Preference / antipreference MHD
Jasný, je, ale v Nuselský místní úprava nic nestanovuje, tudíž je tam zákazgabuliatko píše:Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
Re: Preference / antipreference MHD
Jo, ta Nuselská, no, v podstatě po celé Nuselské by se nemělo parkovat a pokud jde o ten úsek od Vladimírky po Synkáč, jsou tam v rozporu značky, teda alespoň podle mého. Zaparkovaná auta tam blokují jízdní pruh a ostatní IAD ve snaze je objíždět najíždí do vyhrazeného BUS pruhu, což by se také dít nemělo
P.S.: Teď koukám na tu Nuselskou - v podstatě od zastávky Michelská až po Synkáč tam nemaj auta co stát. Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
A na závěr - věděli jste, že je v zákoně, že řidič nesmí zastavit a stát na tramvajovém pásu? Já to nevěděl, respektive jsem netušil, že je to takhle natvrdo definovaný...
ZDROJ: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/35 ... i-a-stani/
P.S.: Teď koukám na tu Nuselskou - v podstatě od zastávky Michelská až po Synkáč tam nemaj auta co stát. Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
A na závěr - věděli jste, že je v zákoně, že řidič nesmí zastavit a stát na tramvajovém pásu? Já to nevěděl, respektive jsem netušil, že je to takhle natvrdo definovaný...
ZDROJ: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/35 ... i-a-stani/
Re: Preference / antipreference MHD
K tomu je nutné si připočíst, že na kolejích, kde je jediná možnost průjezdu pro IAD, je preferenční pruh pro autobusy.Karosák píše:K tomu vymáhání zákazu zastavení bych podotkl na smutnou antipreferenční skutečnost, že těžce ignorovaný zákaz zastavení mezi křižovatkou pod Nuselskou radnicí a Synkáčem DC, byl nahrazen zákazem STÁNÍ a k tomu už není co dodat, v Praze naprosto zbytečný kus plechu
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
K tomu vymáhání zákazu zastavení bych podotkl na smutnou antipreferenční skutečnost, že těžce ignorovaný zákaz zastavení mezi křižovatkou pod Nuselskou radnicí a Synkáčem DC, byl nahrazen zákazem STÁNÍ a k tomu už není co dodat, v Praze naprosto zbytečný kus plechuchemik píše:Pes jistě naráží na preferenci v podobě bumlíků od tržnice až k muzeu a na vymáhání zákazu stání a zastavení v tomtéž úseku, žádné zásahy do SSZ
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Prodloužení trati brání stromy v ulici Vlastina, odpor lidí na sídlišti a nedostatek zlaťáků v kase. Nevím co víc.P_V píše:Politická příprava na prodloužení trati? "Stávající zakončení bylo nevyhovující, kvůli nevhodné poloze smyčky zde docházelo ke značnému zdržování vlaků, prodloužením trati s využitím moderních semaforů s preferencí je nyní provoz plynulý a slunce září o 150% více."Grossák píše:Divoká Šárka je zmetek. Popsané se bohužel děje. I další nesmysly. Já nevím, co s tím. Mám pocit, že to nikdo nechce řešit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
SSZ Flora: rychlejší je to okolo
http://www.youtube.com/watch?v=fZLT4XCs7Ik
aneb jak vyhnat auta do bočních ulic
nejen, že jsem byl rychlejší než tram, ale předjel jsem BUS (ten by mě ještě zdržel při stanicování) a cca 10 aut
je pravda, že objízdná trasa byla zrovna celkem průjezdná
celkem dobře se dá projet i východně souběžnou ulicí (tam se vyhnu i zastávce BUS)
http://www.youtube.com/watch?v=fZLT4XCs7Ik
aneb jak vyhnat auta do bočních ulic
nejen, že jsem byl rychlejší než tram, ale předjel jsem BUS (ten by mě ještě zdržel při stanicování) a cca 10 aut
je pravda, že objízdná trasa byla zrovna celkem průjezdná
celkem dobře se dá projet i východně souběžnou ulicí (tam se vyhnu i zastávce BUS)
Re: Preference / antipreference MHD
Politická příprava na prodloužení trati? "Stávající zakončení bylo nevyhovující, kvůli nevhodné poloze smyčky zde docházelo ke značnému zdržování vlaků, prodloužením trati s využitím moderních semaforů s preferencí je nyní provoz plynulý a slunce září o 150% více."Grossák píše:Divoká Šárka je zmetek. Popsané se bohužel děje. I další nesmysly. Já nevím, co s tím. Mám pocit, že to nikdo nechce řešit.
Re: Preference / antipreference MHD
Italská preferuje docela dobře. Někdy ale právě auta zabrání, aby TRAM na křižovatku vůbec dojela.Petrpes píše:Přesně tak, o SSZ nejde a u Italské tuším něco málo preferenčního v SSZ je?