Samozřejmě by bylo třeba vyhodnotit konkrétní situaci, ale v principu to v pořádku je. Jednak mezičasy se počítají jako rozdíl vyklizovacích a najížděcích časů, přičemž linka 13 najíždí ze stopčáry do kolizního bodu na dráze delší než 30 metrů. A jednak délka tramvají dle TP se obecně používá 15 m (včetně třeba Německa, kde jsou vlaky často výrazně delší), takže někdy je třeba zvolnit před vyklízejícím vlakem. Nepředpokládá se, že by najíždějící řidič do vyklizujícího vlaku narazil, protože ten je velký a jen stěží lze přehlédnout. Bylo by technicky možné mezičasy nafouknout na 30metrové tramvaje, avšak nejviditelnějším výsledkem by bylo větší zdržování dopravy, včetně tramvají. Souvisí s tím fakt, že minimální délka volna je 5 s, odhlašováky jsou často dle technických možností až kousek za stopčárou, jsou různé polohy pantografů dle typu TRAM, reakční doba řadiče SSZ v rozpětí 0,5 - 2 s. Nicméně opakuji, že toto hodnocení neplatí na úplně každou situaci.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Tak na Přístavišti skutečně došlo k mírnému vylepšení. Nikoliv častějším, ale delším volnem, takže 2 vlaky projedou najednou. Aspoň tak.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
V pořádku to není, ale je to bohužel "normální" na spoustě křižovatek, nejen tady.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dotázek k Želvě: Odbočuju si tak s 26 od Hřbitovů k metru, ve chvíli, kdy jsem prvním článkem stále ještě v prvním křížení, už se rozjíždí 13 od Olšan. Je to takto v pořádku? Co třeba kolega Karosák, nemá z dneška nějaký postřeh na toto téma? Předem děkuji
Petr, Demon:
Jooo, kdyby to bylo jen o těchto třech SSZ
Petr, Demon:
Jooo, kdyby to bylo jen o těchto třech SSZ
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Taky běžně stojím na SSZ s Dlouhou, u tunelu a s Kostelní, takže to na výhru asi stačit nebude. To by nás bylo...
Tím neříkám, že je to dobře, ale je to tak už pár let. To mě víc štvou perly jako Nákladový nádraží, Přístaviště nebo nově Ohrada - dočasně bez preference, OK chápu, ale s cyklem naprosto na …
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Takže když jsem včera mezi Dlouhou a Strossem stál na třech SSZ, měl jsem si ještě skočit vsadit?
Re: Preference / antipreference MHD
Existuje určitá rovnováha, takže smůla na Petrohradské by se měla vyvážit štěstím na jiné křižovatce, nebo "alespoň" v životě jako takovém.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Záleží, na co si chce pán stěžovat Já tam také momentálně nepozoruji problémy, které by vybočovaly z mezí zde nasazeného DŘ. Sledovat to má vždy smysl, zda-li se neobjeví závada. Avšak pravda, není tam absolutní preference, na to si asi lze stěžovat , ale třeba se mi tam dost líbí preference pro BUS do Ukrajinské
Re: Preference / antipreference MHD
Na Bubenském nábřeží nastaly určité nejasnosti a zdržení, ale je snaha to někam popostrčit. Rok na to určitě není, protože jednokolejka tam ani tak dlouho nebude.
Petrohradská DC mám opačnou zkušenost, skoro vždy bez zastavení. Každopádně vždy hraje nějakou roli i náhoda a smůla. Prověřeno přes ústřednu a vše OK.
Přístaviště: předali jsme podněty a zhotovitel vyjádřil ochotu k řešení. Zřejmě tedy bude častější volno. Dle dřívějších informací by na konci dubna mělo být SSZ dokončeno v dynamice.
Petrohradská DC mám opačnou zkušenost, skoro vždy bez zastavení. Každopádně vždy hraje nějakou roli i náhoda a smůla. Prověřeno přes ústřednu a vše OK.
Přístaviště: předali jsme podněty a zhotovitel vyjádřil ochotu k řešení. Zřejmě tedy bude častější volno. Dle dřívějších informací by na konci dubna mělo být SSZ dokončeno v dynamice.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Jenže tady bohužel už dávno nejde o nějaká lepší, nýbrž o průchozí řešení. Varianta b) je sice krásná, ale na kolika křižovatkách to reálně funguje? Bohužel je naprosto běžná varianta "dvakrát a dost" a nikdo s tím není schopen nic dělat.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Já myslim že všechny řešení jsou lepší než tohle. Ideální řešení vypnout, ovšem zamítnuto, varianta b) nechat dynamiku, která by měla zvládnout spočítat si, že tam někdo zůstal viset a zopakovat volno i bez nutnosti přihlášení.Bobik píše: ↑12.4.2022 19:29Tak vzhledem k neschopnosti vymáhat pravidla je na Přístavišti tohle řešení lepší, než aby tam zůstala preference, jenže ve výsledku se nedalo stejně jet, protože pitomci si z přejezdu udělali parkoviště. A navíc se ještě muselo běhat s kličkou.
Ano, je to tam špatně, ovšem při tý bídě dobrá řešení nelze očekávat a tohle je asi nejméně špatně ze všech ostatních špatných řešení.
Tohle nemá žádnou výhodu, pokud tam máš najetá auta, můžeš čekat až do vánoc anebo tam najet spolu s nima.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Je v plánu nějaké opatření při opravě Trojské ulice? Štrůdl aut prakticky celý týden (přes den bohničtí, o víkendu ZOO) + motání kloubových busů v kombinaci s levým odbočením bez krytí SSZ bude asi hodně zajímavý .... Aby tam pak nebyl další pomníček....
https://opravujeme.to/action/788/
https://opravujeme.to/action/788/
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No jako když má SSZ menší kapacitu, než je traťový interval, takže nevím, co už může být horší. Pokud je tam 1 pruh tak ideálně vypnout, klidně i s tím, že budou mít přednost, protože pokud je tam parkoviště je to jedno. Tohle je prostě na zvracení.
Jiráskovo náměstí teď, když je tam odkloněno pár linek navíc, taky veliká hitparáda.
Jiráskovo náměstí teď, když je tam odkloněno pár linek navíc, taky veliká hitparáda.