Brno
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Brněnské tramvajové tratě
Nebyla by někde plánek nebo vizualizace nové tramvajové trati na Plotní ulici? Hledal jsem na netu a nic.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Nevím, v tom nic extra pozitivního nevidím, spíš negativního - pokud čekám na zastávce, mám možnost se kouknout do JŘ a zjistit jakou linku potřebuju a přes jaké zastávky jede. Např. při těchto velkých výlukách, kdy si i kaštan znalý všech výlukových tras.. (jako já ) neuvědomí, že vlastně sedí v 24, která u divadla zahybá vlevo, jsem velmi vděčný za hlášení příští zastávky ještě dokud mám možnost vystoupit...MM-Mikulovsky píše:"příští zastávka" až po odstanicování vozidel
Zdaleka nejideálnějším řešením by bylo hlásit to, jako se v autobusu hlásí zastávky na znamení = před stanicováním zasávky "jméno+příští" a po odstanicování "příští", ale to už by pak byla jízda samé hlášení...
2) Myslim, že moc podceňuješ lidi. Budou remcat, to ano, ale časem by si zvykli. IPP a Karlák jsou tak důležitými spíš kvůli přestupu na metro (a tram a bus) než že by tam lidi chtěli něco dělat. Pokud by se při takové výluce udělala možnost jiného přesupu, lidi by ji museli využívat a tak by se z toho uzlu stala nová IPP (jako se třeba teď z Národního divadla stal důležitý bod, kde se přestupuje na linky do Modřan).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Karosák: 1.) Díky, že tu i od někoho jiného zazněla pochvala za mnohem propracovanější informační systémy v menších městech ČR, jimiž by se měla Praha rozhodně inspirovat! Přidávám k, tebou jmenovanému, Brnu i např. Hradec Králové. Vyzvedl bych zejména, že krom vícejazyčných informací (v podobném rozsahu Brnu) - jako upozornění na instituce (úřady, vysoké školy..) a turistické cíle v okolí zastávek se tam ozývá (jako v pražském metru) "příští zastávka" až po odstanicování vozidel v předcházejících zastávkách, což jistě přispívá, že v nich místa neznalí, nepozorní či zahraniční (nerozumějící výrazu "příští zastávka") cestující nevystupují a hned opakovaně se nenavracejí do vozidel čímž je v Praze zdržují.
2.) Bych dodal, že tebou zmíněná rozsáhlá rekonstrukce brněnského tramvajového uzlu na České včetně přilehlé křižovatky u „červeného kostela“ (před nímž vyúsťuje Husova ulice) naprosto dokazuje nesmyslnost úvah o postavení tzv. severojižního tramvajového diametru (jenž by měl centrum Brna podcházet pod zemí). Pro Prahu (navíc s metrem) mají srovnatelný význam křižovatky TT na Karlově náměstí či IPP – co by se asi tak stalo, kdyby jedna z nich byla celá naráz zavřená na několik měsíců - jako Česká v Brně)? Jistě by naprosto doprava naprosto zkolabovala!
2.) Bych dodal, že tebou zmíněná rozsáhlá rekonstrukce brněnského tramvajového uzlu na České včetně přilehlé křižovatky u „červeného kostela“ (před nímž vyúsťuje Husova ulice) naprosto dokazuje nesmyslnost úvah o postavení tzv. severojižního tramvajového diametru (jenž by měl centrum Brna podcházet pod zemí). Pro Prahu (navíc s metrem) mají srovnatelný význam křižovatky TT na Karlově náměstí či IPP – co by se asi tak stalo, kdyby jedna z nich byla celá naráz zavřená na několik měsíců - jako Česká v Brně)? Jistě by naprosto doprava naprosto zkolabovala!
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Kuple jsou ve stejny vysce, jinak by to ani do provozu neslo. Ale bulwa cela nemaji diry na zasuvky a konektor je zespod pod celem.Takze kratkej kabel navazanej na kuply resi propojeni. Zadni plosina je vypnuta schvalne, pac je obcas mimo dohled ridice. Predni ma v zornym poli. A signal se pokud vim prenasi, jenom zadni neni pod proudem...
RT6 zaplatpambu nejezdi ani jedna, i tak je dost problemu v provozu.
RT6 zaplatpambu nejezdi ani jedna, i tak je dost problemu v provozu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Brněnský vozový park
1657 - 2006 na T3R.PVdemon píše:Myslím že spíš žehem...
Konkrétně 6443->1657, 6522->1653, 6548->1654, 6549->1656, 6572->1655
1653 - 2003 dtto
1654 - 2003 dtto
1656 - 2005 dtto
1655 - 2005 dtto
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Včera jsem si udělal prodloužený přestup v Brně a souprava 2x Vario LF2 je pekelnej shit Vona ta jejich m/d-1 je takovou samozvanou metrolinkou, ale když to k vám přijíždí, je to jak v metru...pořád to okolo vás jede a nemá to konec. Jinak kabel mnohočlenu je veden po spřáhle, jak se tu onehdá diskutovalo, dále zřejmě proto, že Varia mají spřáhla níž ( ) a nevisí tam nikde ten kabel, je na nich připevněna cedulka zákaz vstupu, což plní funkci výstražnou, ale především překážkovou. Dále se ze zadního vozu na přední nepřenáší ani signál CCTV od dveří, ani žádost o plošinu-zadní Vario má zkrátka na čele přelepen symbol vozíčkáře a "vůz není určen pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace".
RT6 jsem nepotkal, zato jako záložní na d-6 kroužila kloubová Karosa s navlas stejnou orientací jako tramvaj, takže méně všímaví ani nepostřehli, že přijel autobus
K plošinám bych měl nezávislou poznámku V NP KT v zastávce Krematorium se ozvalo dvojité "klung" z repráčků, baba 2x zahlásila "Pozor na výsuvnou plošinu, opakuji..." Proběhlo to hladce, a rychle. Takhle v teplém a suchém létě to jistě působí efektně i efektivně, jen se pořád bojím té soli a vody a myslím, že na pražském systému na druhou stranu není co zkazit.
Ještě bych dodal, že BUSE LCD monitory ve vozech 13T jsou smysluplně využívány nikoliv pro reklamní účely, ale v mezistaničním úseku informují cestující "Černá jízda=drahá varianta", "Tramvaj má na přechodech přednost", "Řidič zodpovídá za Vaši bezpečnost dbejte jeho pokynů"...
Teploměry i BUSE panely mají "nabušenější" symboly a informacemi, i vícejazyčnými. Myslím, že co se informovanosti týče, může se Praha učit a že je zde (tam)...v Brně využíván informační systém skutečně na maximum. Jelikož mě to trochu strhlo, tak více informací asi podám v nějakém letním FŽ i s rozkopanou Českou Děkuji za pozornost.
RT6 jsem nepotkal, zato jako záložní na d-6 kroužila kloubová Karosa s navlas stejnou orientací jako tramvaj, takže méně všímaví ani nepostřehli, že přijel autobus
K plošinám bych měl nezávislou poznámku V NP KT v zastávce Krematorium se ozvalo dvojité "klung" z repráčků, baba 2x zahlásila "Pozor na výsuvnou plošinu, opakuji..." Proběhlo to hladce, a rychle. Takhle v teplém a suchém létě to jistě působí efektně i efektivně, jen se pořád bojím té soli a vody a myslím, že na pražském systému na druhou stranu není co zkazit.
Ještě bych dodal, že BUSE LCD monitory ve vozech 13T jsou smysluplně využívány nikoliv pro reklamní účely, ale v mezistaničním úseku informují cestující "Černá jízda=drahá varianta", "Tramvaj má na přechodech přednost", "Řidič zodpovídá za Vaši bezpečnost dbejte jeho pokynů"...
Teploměry i BUSE panely mají "nabušenější" symboly a informacemi, i vícejazyčnými. Myslím, že co se informovanosti týče, může se Praha učit a že je zde (tam)...v Brně využíván informační systém skutečně na maximum. Jelikož mě to trochu strhlo, tak více informací asi podám v nějakém letním FŽ i s rozkopanou Českou Děkuji za pozornost.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Myslím že spíš žehem...
Konkrétně 6443->1657, 6522->1653, 6548->1654, 6549->1656, 6572->1655.
Asi to tu taky někde je...
Konkrétně 6443->1657, 6522->1653, 6548->1654, 6549->1656, 6572->1655.
Asi to tu taky někde je...
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Brněnský vozový park
Mám pocit, že prošly VARizací, nebo ne?PvvS píše:Nastesti ani omylem.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brněnský vozový park
Nastesti ani omylem.
Re: Brněnský vozový park
Zíjtra jedu do Brna, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte, jestli by měla být RT6N1 v provozu? A pokud ano, na jakých linkách se takto ve svátek (bráno jako neděle) objevuje nejčastěji? A ještě 1 dotaz. Jezdí v Brně ještě nějaké expražské tramvaje? Pokud ano, jaká mají evid. čísla? Předem díky za odpovědi.
Re: Brněnský vozový park
adam_r
Aha, no je vidět, že jsem v Brně dlouho nebyl... Díky za objasnění.
Aha, no je vidět, že jsem v Brně dlouho nebyl... Díky za objasnění.
Re: Brněnský vozový park
Díky za vysvětlení. Tak nějak jsem si to představoval. Nicméně fotka takového kontaktu by mě stále potěšila… Jak je možné, že fotek tramvají je hromada, a takové věci jako trolejové kontakty, aby si člověk nafotil sám
Ještě by mě zajímalo to bezkontaktní stavění. Jedná se o nějaký super inteligentní systém typu Praha, nebo naopak o nějaký hloupý systém typu cívka bez proudu - základní směr, jinak odbočka? Nebo něco mezi?
Ještě by mě zajímalo to bezkontaktní stavění. Jedná se o nějaký super inteligentní systém typu Praha, nebo naopak o nějaký hloupý systém typu cívka bez proudu - základní směr, jinak odbočka? Nebo něco mezi?
Re: Brněnský vozový park
Vsechny vyhybky na trase linky 8 jsou ovladane bezkontaktne, takze brnkatko jiz neni potreba.mauricio píše:U KT8 na zadní pantec brnkátko nefunguje, nicméně třeba na lince 8 to až takový problém není, vyhýbek je tam minumum.
K Brnkatku: bylo zavedeno kvuli nahrazeni proudove prestavovanych vyhybek najakym lepsim, jednodussim a spolehlivejsim zpusobem (zacatkem 90. let). V kabine ridice je tlacitko, po jehos stisknuti dojde k propojeni sberace s brnkatkem. Asi 20 metru pred vyhybkou je cca 1m vlevo od troleje kontakt (A), ktereho se pri prujezdu tramvaje brnkatko dotkne. Na troleji v miste brnkatka je jeste bezny trolejovy kontakt spinany pantografem (B).
Logika je nasledujici:
* tlatitko nestisknute: Pri prujezdu vozu je trolej spojena pouze s kontaktem "B" => vyhybka se prestavuje do "zakladniho smeru"
* tlacitko stisknute: Pri prujezdu vozu je trolej spojena s kontakty "A" a "B" => vyhybka se prestavuje do "vedlejsiho smeru".
Sance na prestaveni vyhybky do spravneho smeru je u brnkatka cca 99%. Navic je mozne v oblasti prestavovaciho kontaktu bez problemu projizdet s jizdou/rekuperaci/... V soucasne dobe zavadene bezkontaktni prestavovani vyhybek vykazuje horsi spolehlivost.
Re: Brněnský vozový park
Linky P jsou vždy nějaké posily, například při důležitých veletrzích na výstaviště, platí tam klasický tarif. Jsou ale i vyjímky - autobusová linka 300 na automotodrom, ta značená jako P není. Byla třeba autobusová linka P26, taky už není. Pak jsou linky x, to je náhradní doprava (x2, x11, x8 ap.) při plánované výluce (tedy pokud jede autobus za vypadlou tramvaj, tak většinou jako x značený není).
U KT8 na zadní pantec brnkátko nefunguje, nicméně třeba na lince 8 to až takový problém není, vyhýbek je tam minumum.
O brnkátku by mohl něco napsat kolega PvvS, já bych mohl akorát něco napsat o poloúspěšných pokusech zavést bezkontaktní vyhýbky Hold Brno je v něčem sto let před opicama, na druhou stranu, RT6 třeba jezdí, že
U KT8 na zadní pantec brnkátko nefunguje, nicméně třeba na lince 8 to až takový problém není, vyhýbek je tam minumum.
O brnkátku by mohl něco napsat kolega PvvS, já bych mohl akorát něco napsat o poloúspěšných pokusech zavést bezkontaktní vyhýbky Hold Brno je v něčem sto let před opicama, na druhou stranu, RT6 třeba jezdí, že
Re: Brněnský vozový park
Předpokládám, že v tomto případě brnkátko nefunguje, protože na zadním sběrači je otočené na druhou stranu.mauricio píše:a taky KT8D5 na zadní sběrač s lidma a bez problému
Občas se tomu tak stane, a problém to nebývá. Někteří tak odjezdí i celou směnu.