Olomouc
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Olomouc
9001: Ehm, na Nové Ulici stojí dvě soupravy (na tu kolej se vleze 5-6 vozů), další 3-4 stojí venku v Sokolské bez jakéhokoliv oplocení na ulici. Dále se stojí i na harfě, vozovna je plná, Rubik taktéž. Wany jsou delší než T3. V brzkém plánu 2. etapa TT na Nové Sady s potřebou pořízení dalších vozidel. V současné době je to obtížné, brzy bude manipulace takřka nemožná. Vozovna nemá vybavení na údržbu vícečlánkových tramvají typu 15T nebo Vario LF2/EVO2 a více z důvodu nedostatku místa. Historická tramvaj č. 16 z důvodu nedostatku místa umístěna v depozitáři TM Brno...
No, není to dostatečný důvod? Nová Ulice nehraje roli, plot tam samozřejmě může zůstat. NU je provizorní zoufalé řešení do doby výstavby odstavného kolejiště "Rubik 2" u nádraží. To je zase dočasné řešení do doby výstavby nové vozovny...
No, není to dostatečný důvod? Nová Ulice nehraje roli, plot tam samozřejmě může zůstat. NU je provizorní zoufalé řešení do doby výstavby odstavného kolejiště "Rubik 2" u nádraží. To je zase dočasné řešení do doby výstavby nové vozovny...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2236
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Na NU stojí asi 2 soupravy... a znamená to -1 kolej
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
To už nestačí ani Nová ulice a nebo ta se tímhle zruší?
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Vozovna už nestačí, 20 tramvají bude nocovat pod přístřekem na Fibichově
http://www.vlcoun.cz/index.php/odjinud/ ... vy-docasne
http://www.vlcoun.cz/index.php/odjinud/ ... vy-docasne
Re: Olomouc
oboje asi tak 25 m vysoké/hluboké, vhodně doplňující panoráma kopečkugabuliatko píše:Tunel a estakáda to jistí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Olomouc
Tunel a estakáda to jistí.P_V píše:Je třeba se zaměřit na úvodní úsek kde jsou vrstevnice nejhustší, průměrný sklon není to správné číslo
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
P_V: jenže úprava sklonu stoupání v úvodním/(a podobně) koncovém úseku je (jak jsem již uváděl) nejjednodušeji technicky řešitelná:
1.) "pod terénním svahem" TT možno předem (plynule) přizvednout náspem či mostní estakádou (a křižované komunikace nadjet)
2.) před vrcholem svahu (zase naopak plynule) zahloubit TT do zářezu (a případně nakonec nejen přemostěného, ale i zakrytého = vytvoření povrchově stavěného tunelu např. pod vozovkou)
1.) "pod terénním svahem" TT možno předem (plynule) přizvednout náspem či mostní estakádou (a křižované komunikace nadjet)
2.) před vrcholem svahu (zase naopak plynule) zahloubit TT do zářezu (a případně nakonec nejen přemostěného, ale i zakrytého = vytvoření povrchově stavěného tunelu např. pod vozovkou)
Re: Olomouc
Je třeba se zaměřit na úvodní úsek kde jsou vrstevnice nejhustší, průměrný sklon není to správné čísloMM-Mikulovsky píše: ovšem 10% je na 2km délky 200metrů výškového rozdílu TO JÁ TAM NAVÍC ZDALEKA NEVIDÍM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
jde o to, že varianta 2c (odkázaná níže):Smasska píše:Jaká úprava se blokuje a zneužívá na Nové Ulici? Do toho, poučte mne...MM-Mikulovsky píše: jenže tím co Olomouc "předvádí" více variantami vedení TT (zejména TT v oblasti Nová Ulice) SE ÚP SPÍŠE ZNEUŽÍVÁ A BLOKUJE JINAK (ROZUMNÁ) REÁLNÁ STÁLÁ ÚPRAVA (STAVBA ČI REKONSTRUKCE) V MÍSTĚ!
.............
1.) má minimálně dvě varianty - Z NICHŽ JEDNA VEDE UL. VOJANOVA, KVŮLI ČEMUŽ ZNEMOŽŇUJE POVOLENÍ VÝSTAVBY PODÉL JEJÍ SEVERNÍ STRANY = "UZAVŘENÍ" AREÁLU FAK.NEMOCNICE NĚJAKOU BUDOVOU!
2.) snižuje pravděpodobnost realizace varianty 2a (také odkázané níže)
MM-Mikulovsky píše:................
2.) v oblasti Nová Ulice:
a) doplňující nová 2. severní "větev" od zast. Výstaviště Flora (ul. Štítného a Hněvotínská) do konečné zast. (dnes BUS) Tabulový vrch
..........................
c) (asi variantně výstavbě doplňující nové 2. severní větvi - viz výše odrážka a)
přeložka mezi stávající konečnou Nová Ulice - cca souč. zastávkou Fakultní nemocnice (částí ul. I.P.Pavlova a Vojanova)/Wolkerova (celá TT ul I.P.Pavlova = návrat do její někdejší polohy centrem oblasti Nová Ulice)
....................
Re: Olomouc
Jaká úprava se blokuje a zneužívá na Nové Ulici? Do toho, poučte mne...MM-Mikulovsky píše: jenže tím co Olomouc "předvádí" více variantami vedení TT (zejména TT v oblasti Nová Ulice) SE ÚP SPÍŠE ZNEUŽÍVÁ A BLOKUJE JINAK (ROZUMNÁ) REÁLNÁ STÁLÁ ÚPRAVA (STAVBA ČI REKONSTRUKCE) V MÍSTĚ!
Jinak já si taktéž nemyslím, že převedení tratě částečně zpět do I.P.Pavlovy v kombinaci se zrušením TT na Hraniční je šťastný nápad. Naštěstí ale dnes máme takovou dobu, že se před takovýmito stavbami vede diskuse (často přespříliš dlouhá) o jejich potřebnosti a finanční únosnosti. Nemyslím si, že by trať jako náhrada (ne jako doplněk) byla schopna zde obhájit svou realizaci.
Já fakt už nevím, co na to říct. Vrstevnice nepomohly, zkuste leteckou, třeba vám dojde do nebe volající nesmyslnost jakékoliv kolejové dopravy k ZOO. Ještě bych pochopil něčí šotosen tramvaje do Samotišek a pozemní lanovky historickou alejí ke kostelu, jak to kdysi kdosi kdesi navrhoval (naštěstí papír snese všechno). Ale tramvaje k ZOO...na to se snad dá jen říct, že by nebyly dostatečně využity, neboť žirafy, lvy, gepardy a žraloky v nich převážet nelze a ZOO má za tímto účelem vlastní automobily
Jako je to fakt hezké takhle od počítače namalovat tramvaj poli a lesy, ještě v šíleném stoupání. Já ovšem zastávám asi staromódní názor, že než začnu někde bájit, tak to minimum, které musím udělat, abych neupadl do světa vzdušných zámků, je lokalitu alespoň navštívit. Z Kopečka je krasný výhled, je tam i krásná příroda , je to dokonce i poutní místo, ale když tramvaj nejezdí na Hostýn, proč by měla na Kopeček?
Nejfrekventovanější BUS zastávka Ladova? A jsme zpátky u toho, že je potřeba lokalitu navštívit. Frekventovaná je před začátkem a po skončení výuky na blízkém gymnáziu a to výhradně lidmi, kteří jsou natolik líní nebo pohybově indisponovaní, že nedojdou na pravidelně a často jezdící tramvaj. Proč je tam tolik linek? Světe div se, vedle se nachází odstavná plocha autobusů a většina toho, co vidíte na plánku, jsou jedno až dvouspojové zátahy vedené pravidelně dle JŘ, protože za to DPMO tím pádem dostává love od městaMM-Mikulovsky píše: 5.) Když jste tak znalý, tak mi vysvětlete smysluplnost níže navrhovaných TT do míst, kde jezdí 2 (či 3) BUS linky - konečná Šlechtitelů s l.13 a 22 (nácestné zastávky ČSAD až Holice s l.12, 19 a 25) zejména, když do asi současné nejfrekventovanější BUS zastávky Ladova obsluhované 11 linkami není TT plánovaná!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Olomouc
Uspořádání určitých pater místních VŠ kolejí znám velmi dobře a rád na dobu ŠMek a T3 vzpomínám, jinak bych nereagoval. A Bčkové koženky R vlaků ...MM-Mikulovsky píše:G: Jinak Olomouc (alespoň trochu) fyzicky znám - jezdím tam zejména za již uvedenými kulturními akcemi (výstavami) a přestěhovali se mi tam i "nějací" příbuzní i známí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
jenže tím co Olomouc "předvádí" více variantami vedení TT (zejména TT v oblasti Nová Ulice) SE ÚP SPÍŠE ZNEUŽÍVÁ A BLOKUJE JINAK (ROZUMNÁ) REÁLNÁ STÁLÁ ÚPRAVA (STAVBA ČI REKONSTRUKCE) V MÍSTĚ!Smasska píše:............ se prostě využívá účel a smysl dokumentu zvaného územní plán. Předpokládám, že nemusím připomínat, k čemu slouží. To, že v řadě případů plánovaná stavba nabere zpoždění vlivem majetkoprávních sporů, nevhodné nové zástavby v místě trasy apod. neznamená, že tomu tak jaksi musí být napořád, zvláště, když čára na papíře neznamená postavenou trať s provozem, ale hypotetickou možnost a blokaci území pro její výhledovou výstavbu. .............
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
Velké díky za obhajobu - ovšem 10% je na 2km délky 200metrů výškového rozdílu TO JÁ TAM NAVÍC ZDALEKA NEVIDÍMP_V píše:Mně to bajvoko vychází na 10%. To sice není podle ČSN, ale strašné to taky není. Při troše hraní s trasou to bude ještě méně. V Jablonci s tím problém neměli a to tam bylo ještě víc.Smasska píše:Takové ty všudypřítomné křivky, říká se jim vrstevnice, vám možná poradí, proč je z hlediska technického TT k ZOO naprostý nesmysl.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olomouc
1.) TRAMvaj z kolejových vozidel pro hromadnou dopravu bez ozubnice vyjede nejstrmější stoupání (metro vyjede cca 1/2 a vlak ještě méně)!Smasska píše:...... podívat se do mapy. Takové ty všudypřítomné křivky, říká se jim vrstevnice, vám možná poradí, proč je z hlediska technického TT k ZOO naprostý nesmysl. Pokud tedy Olomouc znáte, jak tvrdíte, nemohl byste přece něco podobného napsat.
2.) představte si, že nejen železnice, ale i TT může vést zářezem či tunelem, čímž se:
a) sníží sklon TT oproti okolnímu terénu
b) mimoúrovňově vykřižuje nová TT se stávajícími komunikacemi vedoucími po povrchu terénu
c) nová TT vizuálně i hlukově "odcloní"/oddělí od okolní (převážně již existující) zástavby
(či naopak je "pod terénním svahem" TT možno předem přizvednout náspem - pro vyřešení problémů 2a + 2b)
3.) ano, v ÚP je rezerva pro novou PK, jenž bych nazval "východním obchvatem Olomouce", ale její mimoúrovňové překřížení TT na samostatném tělese vzdáleném od PK je technicky jednoduší a provozně bezpečnější než kdyby byla u PK či přímo na ní (až bude potřeba opravit most pod TT, tak NAD projede po mostě PK, aý bude uzavřen most PK, tak TT bude fungovat na svém mmostě)
4.) uvedená "rekreační" TT je "puštěná fantazie na špacír" = vize pro dobu, v níž Olomouc už nebude vědět kam investovat peníze = minimálně bude mít novou TRAM vozovnu a OPRAVDU POTŘEBNÉ (=PRAVIDELNĚ DENNĚ VYTÍŽENÉ) TT
5.) Když jste tak znalý, tak mi vysvětlete smysluplnost níže navrhovaných TT do míst, kde jezdí 2 (či 3) BUS linky - konečná Šlechtitelů s l.13 a 22 (nácestné zastávky ČSAD až Holice s l.12, 19 a 25) zejména, když do asi současné nejfrekventovanější BUS zastávky Ladova obsluhované 11 linkami není TT plánovaná!
- zejména, když ta BUS zastávka Ladova je od Náměstí Hrdinů (vyústění současné manipulační TT od vozovny/budoucí jednosměrné koleje "neustále průjezdné blokové smyčky") cca pouhý 1km! = pak by už bylo smysluplné táhnou cca pouhých dalších 1,5km TT přes Řepčín k Olomouc City místo této "krkolomné" TT od tř. Míru "zadem" do Řepčína:MM-Mikulovsky píše:............
4.) nová "větev" TT od konečné Fibichova - kolem nové vozovny - ul. Šlechtitelů až na její konec
5.) nová "větev" TT od zast./ul.Hodolanská na jih ul. Rolsberskou, Přerovskou a Týneckou
............
MM-Mikulovsky píše:...............
9.) nová "větev" Neředínské TT - odbočka z tř.Míru do Pražské a se "závlekem" kolem Řepčína k Olomouc City / asi s variantním ukončením v Řepčíně
Re: Olomouc
Mně to bajvoko vychází na 10%. To sice není podle ČSN, ale strašné to taky není. Při troše hraní s trasou to bude ještě méně. V Jablonci s tím problém neměli a to tam bylo ještě víc.Smasska píše:Takové ty všudypřítomné křivky, říká se jim vrstevnice, vám možná poradí, proč je z hlediska technického TT k ZOO naprostý nesmysl.