Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3874
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Karosák » 07.8.2018 1:52

To je tutovka. Když se procházíš kolem vyskládaných podvozků různých typů je to vidět na první pohled.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od mart337 » 06.8.2018 23:45

A jenom dotaz? Má 14T malá kola? Když jsem koukal na foto, tak mi to moc nepřišlo. Přišly mi stejná jako na klasikách. O malých kolech se psalo až s 15T.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10239
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od 9001 » 06.8.2018 22:58

Karosák: Demon tu psal, že hlavní problém je protáčení kol a 14T je pořád v tomhe směru klasická tramvaj. Jenže 15T si hraje s každým kolem zvlášt a to asi kolum taky moc nepřidá.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3874
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Karosák » 06.8.2018 22:27

A pak mám ještě jedno dumání: Když má 14T také malá kola jako 15T, má větší nápravové tlaky, pevné podvozky, čili větší pravděpodobnost sjetí a přesto jsem za dobu jejich existence nezaznamenal problém s koly na 14T. Proč? Je jich méně a tudíž výrobce stíhá dodávat? Nebo se sjíždí méně?...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3874
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Karosák » 06.8.2018 19:07

Kdo jste trochu do techniky: Proč mají ty waní Thermo Kingy problémy? Na 14T to chladí normálně? Na tý waně to totiž do 25C taky jeden normálně a pak se rozsvítí červený trojúhelník a už to jen fouká. Přehřívání kompresoru? A pak je tu druhá vlna závad, že prostě klima fouká, kompresor sepne a vrní, žádná závada se nehlásí, ale prostě to nevyrobí zimu. To je ztráta tlaku / únik chladiva?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2248
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Petrpes » 06.12.2016 1:07

Pokud máš v rodině 2 :auto, počítáš spotřebu na obě dohromady a dělíš 2? Pokud ano, je to na dvojici :D

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2610
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od fricoolinek2 » 05.12.2016 16:12

No a je to na sólo či soupravu? =P~

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4476
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od von Špilberk » 05.12.2016 15:07

Tak už víme, kolik stojí elektřina na 1 km jízdy s T3, T3M a T3RP. Co ostatní typy :?: :?: :-k
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4115
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od P_V » 01.10.2016 12:29

Možná by to šlo nějakou improvizací, půjčit si tu mobilní váhu na kamiony, položit přes ni ploché kolejnice a nechat to přejet tramvají. Nebo tu váhu nějak podložit pod tu spouštěcí kolejnici u soustruhu na kola.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3147
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od trainzjohny » 01.10.2016 10:43

A není hlavní snahou zvážit každou nápravu vozu extra ? To na kamiónu půjde těžko ...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3874
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od Karosák » 30.9.2016 20:44

Hlavně jsem z odkazu konečně pochopil, proč jsou u krematoria Motol mazány hlavy kolejnic. Jde o snahu eliminovat tvorbu vlnkovitosti jízdní plochy kolejnic.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4115
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od P_V » 30.9.2016 11:53

Dát by to měly, ten návěs má 6 náprav, takže se to rozloží.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10239
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od 9001 » 30.9.2016 11:17

P_V píše:
von Špilberk píše:+ dle agentury JPP by DP Praha rád zvážil tramvaj 15T a nemá kde
Zvážit jí i s kamionem by snad šlo kdekoliv, ne?
A to váhy celní správy dají? Přece jenom samotná tramvaj má okolo 42t + kamion dalších 15t

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4115
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od P_V » 30.9.2016 11:07

von Špilberk píše:+ dle agentury JPP by DP Praha rád zvážil tramvaj 15T a nemá kde
Zvážit jí i s kamionem by snad šlo kdekoliv, ne?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4476
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Otázky a odpovědi k technologii v tramvaji

Příspěvek od von Špilberk » 30.9.2016 7:22

I Brno vyvíjí: http://www.bmhd.cz/aktuality/aktualita.php?1353

+ dle agentury JPP by DP Praha rád zvážil tramvaj 15T a nemá kde, tak tady by to možná šlo. 8-)
na speciální průjezdnou váhu, jedinou svého druhu v České republice, která se nachází v DKV Brno-Maloměřice.

Odpovědět