Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
9001.: No to je hezký, ale zkus v Praze sehnat koridor, kde mezi zástavbou je prostor 75 m pro výstavbu tramvajové tratě alá Bystrc. No možná tak souběžně s jižní spojkou, tam by to možná procpat šlo. Tady asi můžeme uvažovat o Komoku. atřeba jeho prodloužení do Komořan a třeba na Zbraslav. Tam by se asi nějaká rychlodráha šla nacpat.
A jak jsem napsal, šlo by teda postavit velké parkoviště na konečné v Letňanech místo vládní čtvrti. Jinde asi u metra není místo, na Kobylisích žádné parkoviště nepostavíš. Takže pak zbývá opravdu postavit odbočku metra na Zdiby místo tramvaje, aby si lidi mohli vozit zadek bez přestupu.
A jak jsem napsal, šlo by teda postavit velké parkoviště na konečné v Letňanech místo vládní čtvrti. Jinde asi u metra není místo, na Kobylisích žádné parkoviště nepostavíš. Takže pak zbývá opravdu postavit odbočku metra na Zdiby místo tramvaje, aby si lidi mohli vozit zadek bez přestupu.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
mart337: Jenže pořád je to tramvaj co se bude plazit po klasické komunikaci s tím, že stržená trolej u Výtoně a policajt u Výstaviště = problém...
Prostě to není Brno ala Bystrc/ Líšen/Lesná, kde má tramvaj minimální kontakt s ostatní dopravou...
Navíc přestup v zemi nikoho... Tenhle přestup lidi akceptují na Zličíně/Černém Mostě, protože metro...
Prostě to není Brno ala Bystrc/ Líšen/Lesná, kde má tramvaj minimální kontakt s ostatní dopravou...
Navíc přestup v zemi nikoho... Tenhle přestup lidi akceptují na Zličíně/Černém Mostě, protože metro...
Re: Nové tramvajové tratě
Tahle trať má opravdu smysl, jen jako svoz od Zdib s nějakým větší parkingem u D8 a její případné protažení do Odolené Vody. Vesnice (Sedlec, Bašť a Panenské Břežany) to musí obcházet, do uliček vesnice tramvajovou trať nenacpete. Takže je jedině možnost pak mít nějakou větší novou zástavbu v okolí tratě u vesnic. A směřovat to někam jinam dál už nemá cenu, protože tam je zase železnice.
Re: Nové tramvajové tratě
Kéž by tam nějaká zástavba aspoň blíže ku Praze vznikla. Jenže dost těžko. U zastávek Počeradská a Prunéřovská je zástavba na východě tak "inteligentně" navržena, že je neprůchozí. Kolmé ulice jsou v poslední řadě domů přerušené. Nové sídliště tam asi nevyroste a kdyby, tak se z něj na tramvaj nedojde. Na západě je průmyslová zóna a u Prunéřovské opět neprůchozí špunt. (edit: na západ od zast. Prunéřovské je to v jednom místě průchodné a sídliště tam roste, tak aspoň něco...) U zastávky Měděnecká je zas v docházkové vzdálenosti jen smetiště, tam asi bytovky taky neporostou. Pak máme kilometrový koridor na průchod D0, tam by nové domy stavěl jen... nerozvážný jedinec. Vyroste tam u D0 Tesco. Tím se ocitáme mimo město, nicméně to už je pak jen jedna zastávka ve Zdibech u kostela a dál se to všem potenciálně zajímavým oblastem důsledně vyhýbá.
Možná že tam budou jezdit výhradně 14T rychlostí 80 km/h, když EMA dá![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Možná že tam budou jezdit výhradně 14T rychlostí 80 km/h, když EMA dá
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Nové tramvajové tratě
Pořád je tu ten problém s docela nízkou průměrnou rychlostí tramvaje. Upřímně řečeno to není tak hrozné, ale něco jako trať do Zdib by tomu dala vyvstat jako nic jiného. Tramvaj za městem prostě nemůže suplovat místní dopravu se zastávkami po 300-400 m. Představte si, že vznikne souvislá zástavba mezi Chabry a Zdiby a adekvátně k tomu i další tramvajové zastávky. Pro dojíždějícího ze Sedlce (nebo nedej bože odněkud dál) to znamená 6 km courání než se vůbec dostane na Kobylisy. To je více, než je vzdálenost mnoha současných konečných od centra Prahy. To je prostě neúnosné.
Mě by se tramvaj do Zdib líbila, ale musí být dost rychlá, konec konců ta výpadovka je na to ideální. Neříkám žádná rychlodráha, ale i těch 60 km/h je dost když se nestaví u každého patníku. Zastávky nejméně po 1 km, vždy alespoň malým parkovištěm. Věřím, že kdyby to vypadalo takto, tak P+R v Sedlci bude praskat ve švech. I prodloužení na Odolenu Vodu a Líbeznici/Bašť pak bude dávat smysl.
Je nutné si otevřeně přiznat fakt, že ta trať nemůže suplovat všechny autobusové linky, které po Ústecké jezdí. Něco například musí zůstat pro místní obsluhu, jak jsem psal, tu tramvaj za město prostě zajišťovat nemůže. Jen se to velmi špatně politicky prodává. Jinak ta trať má samozřejmě i své slabší stránky, jako třeba omezený potenciál pro dojížděče za Kobylisy do centra.
Obávám, že se to zazdí jako místní courák na nic. Stavět tratě za městem je prostě úplně něco jiného než stavět tratě přímo v Praze, ať jich tam máme kolik jich máme. Takže to chce pořádně promyslet.
Mě by se tramvaj do Zdib líbila, ale musí být dost rychlá, konec konců ta výpadovka je na to ideální. Neříkám žádná rychlodráha, ale i těch 60 km/h je dost když se nestaví u každého patníku. Zastávky nejméně po 1 km, vždy alespoň malým parkovištěm. Věřím, že kdyby to vypadalo takto, tak P+R v Sedlci bude praskat ve švech. I prodloužení na Odolenu Vodu a Líbeznici/Bašť pak bude dávat smysl.
Je nutné si otevřeně přiznat fakt, že ta trať nemůže suplovat všechny autobusové linky, které po Ústecké jezdí. Něco například musí zůstat pro místní obsluhu, jak jsem psal, tu tramvaj za město prostě zajišťovat nemůže. Jen se to velmi špatně politicky prodává. Jinak ta trať má samozřejmě i své slabší stránky, jako třeba omezený potenciál pro dojížděče za Kobylisy do centra.
Obávám, že se to zazdí jako místní courák na nic. Stavět tratě za městem je prostě úplně něco jiného než stavět tratě přímo v Praze, ať jich tam máme kolik jich máme. Takže to chce pořádně promyslet.
Re: Nové tramvajové tratě
Ještě k tématu. Já osobně myslím, že každá dopravní stavba má svůj efekt a potenciál. Tím nemyslím jen tramvaj a metro, ale i železnice a konec konců i dálnice. Mne na škole kdysi učili o MHD, že autobus a trolejbus je doplněk ke kapacitní kolejové dopravě, kterou má být v Praze metro a tramvaj, v současné době i železnice. Že se to v Praze již v dobách mých studií nedařilo, byl fatální nedostatek všeho. Když si jen vzpomenu, jaký stav byl TT v té době např. v Jamrtále, kde občas byly koleje tak propadlé, že je člověk musel hledat, je věc jiná. Ke všemu jak jsem již psal přibyla politická rozhodnutí (laciná ropa ze SSSR) a tak učení o dopravě bralo za své. Nakonec ještě někteří pamatují překryvné autobusové linky, myslím od čísla 200 výš a o korunu dráž.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Takové hloupé pravidlo, co nedává příliš smysl...P_V píše:MARV: Je takové empirické pravidlo, že nad 10 zastávek už je vždy rychlejší jet metrem. Z Vodičkovy na Olšana je to 7 zastávek. Z P+R u D0 to k metru Kobylisy bude 8 zastávek a to jste teprve na kraji souvislé zástavby Prahy.
Kupříkladu Vozovna Hloubětín - Nám.Míru (jedna z mých nejčastějších tras - 23 zastávek) vítězí vždy tramvaj, mimo špičku a o víkendech drtivě.
Sednu a jedu, žádný fárání, čekání a pochodový cvičení.
Tak nějak se to má s tim "empirickym pravidlem".
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
MARV: Jenže nelze porovnávat rok 1980 vs 2019... At už samotným počtem obyvatel, který narostl poměrně výrazně a nebo i dojíždějícími do škol, za prací atd. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Nové tramvajové tratě
MARV: Je takové empirické pravidlo, že nad 10 zastávek už je vždy rychlejší jet metrem. Z Vodičkovy na Olšana je to 7 zastávek. Z P+R u D0 to k metru Kobylisy bude 8 zastávek a to jste teprve na kraji souvislé zástavby Prahy.
Re: Nové tramvajové tratě
P_V docela se mi líbí, jak se zde rozjela diskuze zastánců a odpůrců tram, jak padají tvrdá slova pro a proti. Nepatřím k těm co planě zastávají to či ono, ale z vlastní dlouholeté zkušenosti vím, že na rozdíl od jiných měst v zahraničí, Pražáci MHD využívají více, i když na ní hartusí. Když vrátím do minulosti, tak se spuštěním A došlo k dramatickému omezení tramvají z Prahy 6 ve směru do centra a rušily se mnohé TT. Také bylo řečeno, kdo by pokračoval tramvají z Hradčanské dál, když mu tam pojede metro. Na zrušení byla i TT na Chotkově ul. K té nakonec nedošlo, ale provoz na ní byl značně osekán. Myslím, že tam tenkrát zůstala jen 22. No a když se dnes podíváme kolik linek tam projíždí dnes, tak jsme přibližně na tom samém, co dříve a dokonce i ta obsazenost těch tramvají je tam značná. Takže tvrdit, že když někde zavedu tramvaj, tak s ní nikdo dál nepojede než na metro je trocha utopie. Nedávno jsem si našel ve vyhledávači IDOS nejsnazší a nejrychlejší cestu z Vodičkovy k Olšanským hřbitovům. Přátelé, nebudete věřit, ale přímo tramvají to vyjde na 15 min. a s kombinací s metrem 22 min. Píšu tak, jak mi bylo ve vyhledávači nabídnuto. Takže bych neměl strach, že by po případném protažení tramvaje kamkoli z ní všichni nejbližší stanice metra vystoupí a dál s ní nepojedou. To je i ten příběh Hradčanské i ostatních stanic metra. Tím nechci říci, že jsem proti metru, naopak nebýt metra tak doprava v Praze kolabuje, stačí vzpomenout, co to udělalo v roce 2002 o povodních.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Karosák: Ono ve špičce ten kdo může už jede, sice bude brblat, ale pojede.... Navíc naprosto nic se v tomto případě neroztahuje... Není to Praha, kde má smysl i přes den přejíždět, ale z těch vesnic, kde je COOP, škola do 5.třídy a jinak tam chcípl pes tohle nikdy generovat nebude... To je krásně vidět právě i na intervalech busů, kde ráno je klidně 8 minut a pak klidně hodinu...
Navíc pořád se bavíme o vlaku resp. metru... Tramvaj NIKDY, pokud nebude oddělená od ostatní dopravy, nikdy nemůže tomu konkurovat...
V Kobylisích zony jsou a já si před domem zaparkuji na pohodu
. Protože Bohnice/Čimice už jsou moc daleko od kapacitní zajímavé dopravy směr centrum...
A k tomu parkování. Pokud opravdu potřebuji autem do centra např. na celý den, tak se mi vyplatí "risknout" pokutu, protože MOŽNÝCH 300 Kč za den je levnější než celodenní parkování např. v Palladiu. Ale když vezmeme i poctivce, tak nové zony SONE nefungují, takže ano o víkendu věřím, že nárůst IAD bude brutální...
Navíc pořád se bavíme o vlaku resp. metru... Tramvaj NIKDY, pokud nebude oddělená od ostatní dopravy, nikdy nemůže tomu konkurovat...
V Kobylisích zony jsou a já si před domem zaparkuji na pohodu
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A k tomu parkování. Pokud opravdu potřebuji autem do centra např. na celý den, tak se mi vyplatí "risknout" pokutu, protože MOŽNÝCH 300 Kč za den je levnější než celodenní parkování např. v Palladiu. Ale když vezmeme i poctivce, tak nové zony SONE nefungují, takže ano o víkendu věřím, že nárůst IAD bude brutální...
Re: Nové tramvajové tratě
Ale uznej, že když ten autobus z okolních vesnic dojede až k metru, že je to komfortnější a v porovnání s tramvají to vyžaduje investici 0 Kč. A ty peníze by šly utratit lépe jinde. A kdo pojede autem z okolí, zaparkuje na tom P+R u křižovatky Ústecká-D0 a může stejně dobře pokračovat tím autobusem, kde to už bude v zóně P. Naopak nepředpokládám, že by tou tramvají jel dál než na metro.
Vím, "peníze by šly utratit lépe jinde" jsou z EU a kvaltuje se, aby vůbec nějaké dala, takže se tlačí i nápady, které by při financování z vlastní kapsy dostaly nižší prioritu, zato však jim nic nebrání.
Vím, "peníze by šly utratit lépe jinde" jsou z EU a kvaltuje se, aby vůbec nějaké dala, takže se tlačí i nápady, které by při financování z vlastní kapsy dostaly nižší prioritu, zato však jim nic nebrání.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Hmm...a kam tím autem dojede? A jde nám přeci právě o ty špičky, které se plíživě roztahují do celého dne...Tam, kam se už dneska nedá dostat bo ucpáno dopoledne tam, odpoledne zpátky? A když už TAM doskáčeš, kde zaparkuješ? Zóny se rychle a logicky šíří - u nás na 10 se o nich ani nemuklo, do chvíle, než se namalovaly na Vinohradech a vše se přelilo sem. A tyto "nájezdové oblasti" to dostihne velmi rychle. A pokud v Bohnicích ještě nejsou, tak poté co je někdo namaluje v Kobylisích, se Bohnice zas_rou dojížděči a domino bude padat dál. Nebo necháš auto v těch parkovacích domech, které svět neviděl? Možná zní suprově, že nové projekty musí mít parkovací místa, ale jak se z nich/ k nim dostat, když už dnes je to očistec? Parkovací místa v centru jen vygenerují další dopravu9001 píše:Výsledný stav bude takový, že spousta lidí radši vezme auto ... Ano ve špičkách to zkousnou, ale mimo ni si dovolím tvrdit, že bude brutální nárůst IAD...
Protože abych jel z Klecan 3 km do Zdib, kde budu přestupovat na tram, abych popojel na Kobylisy a tam fáral do metra... Iluze,že někdo pojede 17 ze Zdib až do centra je hodně utopická...
![zebrovoky :devilsmokin](./images/smilies/devilsmokin.gif)
Dovolím si parafrázi: Iluze, že někdo pojede autem z Chýnice, nebo Tachlovic 3 km k zast. Jinočany, aby popojel Skem a na Smíchově fáral do metra je utopická.
Asi úplně není, protože všechny zastávky a stanice Eska ve StČ kraji jsou obsypány v PD IAD a samosprávy toto musí řešit.
A to i takové díry, jako Jinočany, nebo Chýně-jih. A to se nebavíme o nádražích u Berounky. Proč? No protože už prostě není kam. Na Zličíně u metra je to bez šance, do centra je to bez šance... atd a tonoucí se stébla chytá
![Idea Z:idea:](./images/smilies/idea_z.gif)
![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Zdibský projekt právě umí rozvětvení jak na Líbeznici, tak do Odolenky.P_V píše:Podle mě by z hlediska přímé obsluhy větší smysl měla tramvaj z Ďáblic do Líbeznice. Ten návrh do Zdib se dělá jen proto, aby si někdo mohl odškrtnout, že zklidnil další "zbytečně moc pruhovou" silnici.
Re: Nové tramvajové tratě
thriller2 koukám, že podceňuješ první republiku, autobusy sice nebyly takové jako nyní, ale byly. Ještě k ceně, je pravda, že tram trať se musí celá vybudovat na rozdíl od tratí autobusů, kde stačí pouze vy\budovat obratiště se sociálkou pro personál. Je nutné si ovšem uvědomit, že stavba a provoz silnic také něco stojí, ale je fakt, že to platí někdo jiný a ne provozovatel, jako TT. Zase na druhou stranu, ta tramvaj, se dá ve spoustě případů od IAD efektně oddělit a tím je značně spolehlivější. Určitě již slyším námitku, že to lze řešit bus pruhy. To je sice pravda, ale bus pruhy musí být širší, nežli pruhy pro TT a prostor taky něco stojí, nehledíc na naštvané řidiče IAD, kterým tyto pruhy vadí.