Ať vám to vysvětlí R31 jak asi cestuje jeho strejda do práce a z práce a co dělá když má nástup na vlak v Pečkách a konec v Přelouči. A přesto (nebo právě proto) ČD jezdí. A on by DP jezdil taky.
nesmysl, nastupuje vždy v Praze a pokud se má někam přepravit tak to je PLACENÉ!!!
ad spolehlivost 471 - jak je spolehlivá v porovnání s jiným vlakem netuším, ale ve srovnání s tramvají je to zoufalost
strejda najezdí méně hodin týdně než já, ale se závadou končí 3x v týdnu
já na T6 zažiju tak 5 vážných závad za rok a někdy třeba taky půl roku ani jednu
na 471 pravidelně vyhoří elektronika za 1,5 mil. - zatím je to v záruce, ale za chvilku už nebude a ČD se dostanou do problémů
2KM - ad náklady - už jsi slyšel pojmy variabilní a fixní náklady? autobusy mají minimální fixní a vysoké variabilní náklady, tím pádem se vyplatí autobus nevypravit, pokud pro něj není dostatečná poptávka
u tramvají je to přesně naopak - největší náklady jsou fixní (trať, trolejové vedení, nákup vozů, vlastně i řidiči, protože se mu musí zaplatit minimální hodiny), ale variabilní jsou ve srovnání směšně nízké - proto se u tramvají vyplatí, když tramvaj jezdí - i 10 cestujících ve voze je výhodnější než tam poslat autobus, pokud by ta tramvaj měla stát ve vozovně (pokud by mohla jezdit jinde vytíženější, tak prosím, ale o tom se tady nebavíme)
ty se podíváš na součet nákladů a hned se oháníš náklady na km, ale to je z ekonomického pohledu naprosto mimo - i kdyby si tramvaj vydělala 0,1Kč nad fixní náklady, tak se vyplatí jí vypravit, místo aby trčela ve vozovně - doporučuji nějaké základy Mikroekonomie
ad úsporu přidat k platu řidičů - no tak to je taková utopie, že to ani nemá cenu komentovat - nemluvě o tom, že když vozovna ušetří každý den 1000Kč na "zbytečně" projetých km, tak rozpočítáno pro 200 řidičů to není opravdu zásadní částka