Viděl jsem i fotky T3 s tímhle druhem pantografu -> nejspíš se pantografy z vyřazených vozů dávaly na nově dodané.syverin píše:...byl vyvinut speciální typ pantografu (takový, jaký mají současné komerční vozy), kterým se v letech 1968-71 osadily zbývající staré vozy....
Poznáte místo na fotografii? (Odpovědi pomocí Soukr.Zpráv)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Wow. To je moc zajimavé!
Děkuji pěkně! Byl jsem vícekrát ve vestibulu stanice Můstek, ale nevzpominám si na můstek. Přiště se budu podívat na to.
Děkuji pěkně! Byl jsem vícekrát ve vestibulu stanice Můstek, ale nevzpominám si na můstek. Přiště se budu podívat na to.
Naposledy upravil(a) KZsoci dne 31.5.2007 0:08, celkem upraveno 1 x.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj!
Asi bych měl několik doplnění:
1) Zdá se mi, že fotografie jsou starší, než ze zmíněných let 1965-67. Tehdy jezdilo v Praze již poměrně velké množství vozů T3 a na fotografiích není ani jedna. Ani móda (oblečení) a množství a typové složení aut na tehdy nejfrekventovanějších ulicích v Praze (byť to zjevně bylo o víkendu) nesvědčí pro polovinu 60. let.
2) Poslední vůz s "kladkou" - tyčovým sběračem (něm. Stangenstromabnehmer:-) dojezdil v pravidelné osobní dopravě zřejmě 24. 5. 1971. Kladky se nepoužívaly až do konce provozu starých tramvají. Trolejové vedení bylo sice uzpůsobeno na současný provoz tyčových sběračů i pantografů, ale dělalo to spíš problémy, tak byl vyvinut speciální typ pantografu (takový, jaký mají současné komerční vozy), kterým se v letech 1968-71 osadily zbývající staré vozy.
3) Ano, můstek je malý most. Lávka ale do jisté míry také splňuje definici malého mostu Pojmenování "Na Můstku" vzniklo od toho, že v době, kdy bylo Staré město pražské obehnáno hradbami a příkopy, byl na tomto místě přes příkop můstek. Po zasypání příkopů zůstal přilehlé ulici název "Na Příkopě" a místu "Na Můstku". Při stavbě metra v 70. letech se pak narazilo na pozůstatky původního můstku a je možné si je ve vestibulu stanice metra prohlédnout.
Asi bych měl několik doplnění:
1) Zdá se mi, že fotografie jsou starší, než ze zmíněných let 1965-67. Tehdy jezdilo v Praze již poměrně velké množství vozů T3 a na fotografiích není ani jedna. Ani móda (oblečení) a množství a typové složení aut na tehdy nejfrekventovanějších ulicích v Praze (byť to zjevně bylo o víkendu) nesvědčí pro polovinu 60. let.
2) Poslední vůz s "kladkou" - tyčovým sběračem (něm. Stangenstromabnehmer:-) dojezdil v pravidelné osobní dopravě zřejmě 24. 5. 1971. Kladky se nepoužívaly až do konce provozu starých tramvají. Trolejové vedení bylo sice uzpůsobeno na současný provoz tyčových sběračů i pantografů, ale dělalo to spíš problémy, tak byl vyvinut speciální typ pantografu (takový, jaký mají současné komerční vozy), kterým se v letech 1968-71 osadily zbývající staré vozy.
3) Ano, můstek je malý most. Lávka ale do jisté míry také splňuje definici malého mostu Pojmenování "Na Můstku" vzniklo od toho, že v době, kdy bylo Staré město pražské obehnáno hradbami a příkopy, byl na tomto místě přes příkop můstek. Po zasypání příkopů zůstal přilehlé ulici název "Na Příkopě" a místu "Na Můstku". Při stavbě metra v 70. letech se pak narazilo na pozůstatky původního můstku a je možné si je ve vestibulu stanice metra prohlédnout.
Ano pantograf může jezdit na vedení pro kladky, jen je problém, že nebylo cik cak(to vedení), a tak se v něm vyjížděly stopy...V dnešní době kladka na trolej může, ale neni schopná projet přes sekci a křižovatku, tam se musí ručně přehodit...což se taky při průvodu tram po Praze dělá.KZsoci píše:Děkuji za odpověď. Kamarád bude psát informace na stránku, okay?
Tak byl možnost, že tramvaje s pantografem jezdily pod vedením (křižením, výhybkou) pro staré tramvaje. Protože neviděl jsem fotku od tétrojky s tyčkovým sběračem.
P.S.:jj je to malej most či lávka
Děkuji za odpověď. Kamarád bude psát informace na stránku, okay?
Tak byl možnost, že tramvaje s pantografem jezdily pod vedením (křižením, výhybkou) pro staré tramvaje. Protože neviděl jsem fotku od tétrojky s tyčkovým sběračem.
ÚPRAVA:
A viděl jsem, že T1 a další tramvaje s tyčkovým sběračem teď musíly táhnout vozík, v kterém sedí někdo, kdo stáhnoul sběrač pod křiženími a výhybkami. Ne?
Tak byl možnost, že tramvaje s pantografem jezdily pod vedením (křižením, výhybkou) pro staré tramvaje. Protože neviděl jsem fotku od tétrojky s tyčkovým sběračem.
ÚPRAVA:
A viděl jsem, že T1 a další tramvaje s tyčkovým sběračem teď musíly táhnout vozík, v kterém sedí někdo, kdo stáhnoul sběrač pod křiženími a výhybkami. Ne?
Naposledy upravil(a) KZsoci dne 30.5.2007 22:59, celkem upraveno 2 x.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
1/ Ulice Na Příkopech. Pohled od Dětského domu. Budova vzadu je dům u Hybernů.KZsoci píše:Můj kamarád má tři hezké fotky od Prahy (od rokích 1965-1966). Máme několik dotazů:.
2/ Václavské náměstí v pohledu od Vodičkovy - cca v místě, kde stojí tramvaje jsou dnes historické tramky jako restaurace - http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041011
3/ Václavské náměstí - dole na Můstku
S tyčovým sběračem se přestalo jezdit 9.5.1974 (konec 2.nápravových tram v souvislosti se zahájením provozu metra C)
Ahoj!
Můj kamarád má tři hezké fotky od Prahy (od rokích 1965-1966). Máme několik dotazů:
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/praga7.jpg
Kde jsme? Budova vzadu je obeznámená, ale nevím...
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/praga8.jpg
To je Václavské náměstí, ale tramvaj jezdí podél náměstí, kde teď bohužel nejezdí tramvaj (mimo kavárny ). Koleje v popředí je linkách na Vodičkové, ne?
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/praga9.jpg
Kde jsme? A chtěl bych ještě dozvědět, dokdy jezdíli tramvaje s tyčovým sběračem? A pod systémem vedení pro tyčový sběrač uměly jezdít tramvaje s pantografem (protože opačně ne, vím-li dobře)?
---
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/
Vše fotek jsou tady, hlavně od Budapeště.
Můj kamarád má tři hezké fotky od Prahy (od rokích 1965-1966). Máme několik dotazů:
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/praga7.jpg
Kde jsme? Budova vzadu je obeznámená, ale nevím...
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/praga8.jpg
To je Václavské náměstí, ale tramvaj jezdí podél náměstí, kde teď bohužel nejezdí tramvaj (mimo kavárny ). Koleje v popředí je linkách na Vodičkové, ne?
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/praga9.jpg
Kde jsme? A chtěl bych ještě dozvědět, dokdy jezdíli tramvaje s tyčovým sběračem? A pod systémem vedení pro tyčový sběrač uměly jezdít tramvaje s pantografem (protože opačně ne, vím-li dobře)?
---
http://users.hszk.bme.hu/~st721/diascan/
Vše fotek jsou tady, hlavně od Budapeště.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: