Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palačák, až bude...
Nové oblouky skutečně jen manipulační a na výjimku PČR. Ohledně signalizace ledasco bude vědět Grossák, obrať se na něj přes preference.
Palačák, až bude...
Chtěl jsem se zeptat kapacit z oboru jak to bude s Palačákem až bude v provozu. Z různých zdrojů jsem zaslechl, že nové oblouky nebude možné běžně používat (EOV budou vypnuty na žlutý kříž a výhybky deklovány). Prý kvůli tomu, že si Policie provoz v těchto směrech nepřeje a hlavně, že není řadič nejnovější a nedokáže tolik směrů dirigovat. Takže se ptám, jak to je, jestli bude na této křižovatce panovat podobný "provoz" jako v Radlické ulici, kdy je nutné požadovat přepnutí režimu na cyklusů na křižovatkách, aby SSZ znal tramvaje, či jestli bude řadič zvládat normální navolení SSZ tím, že dojde k přestavení výhybky, či navolením kličkou Absolute, Radku31, jak to bude???
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
podívej, pokud je jeden člověk odpovědný za prasárny typu Výtoň, trojice zmršených SSZ u zast. Hellichova atd., tak je to d.ebil a to mi nikdo nevymluvíAbsolut píše:Radku, nevím odkud bereš tyhle informace, já bych spíš řekl, že ten člověk má velice dobré kontakty a tím pádem i dobré kšefty aniž by bylo nutné, že vše běhá OK.
ano, vím, že to asi nedělal on, ale někdo z jeho poskoků - ale on dostal zakázku, tak to má odevzdat v pořádku a to, že má kontakty na PČR na tom snad nic nemění
kdybych já dělal svojí práci tak lajdácky jako on, tak je na kolejích hromada mrtvol
K článku o preferenci na Výtoni.
Autor udává, že první semafor SSZ Výtoň, na křižovatce Vnislavova x Rašínovo nábřeží, zdržuje asi 65% tramvají. Podle mě, by ale při troše dobré vůle mohla tramvaje vůbec nezdržovat.
Z boční ulice jde pro IAD odbočit stejně pouze vpravo, směrem do centra. Na opačnou stranu to nejde, stejně tak jako nejde odbočit z hlavní do této ulice a to nejen proto, že je jednosměrná. Mezi jízdním pruhem z centra a tramvajovým pásem jsou totiž osazeny klemfixy, které fyzicky brání v tomto úkonu. Proto tramvaj jedoucí směrem do centra nemá kolizi s ničím, vyjma přechodu pro chodce, který je ale stejně pouze na poptávku tlačítkem a dle mého názoru není ani extra moc využívaný.
Z toho vyplývá, že tramvaj by mohla mít téměř stále signál volno, aniž by to čemukoliv vadilo. Ostatně stejně tomu je i na druhou stranu z centra, tam jsem ještě stůj nikdy nezažil....
Byl by zde možná problém v okamžiku, kdyby si chodec navolil přecházení a v cestě mu stála tramvaj, která by vyčkávala na druhém SSZ. I toto by se ale určitě dalo ošetřit úpravou, že by zde tedy stále nebylo volno, ale před každým volnem na následujícím SSZ, ať rovně či doprava, by zde volno bylo a tramvaj by byla upřednostněna i před chodci.
Jedu-li zde občas se zkušební jízdou, vždy si tohle říkám, protože je mi stávající stav naprosto nepochopitelný. Dívat se, jak mám o pár metrů dál volno pro odbočení vpravo a přitom musím naprosto zbytečně stát zde, to je fakt smutné.
Autor udává, že první semafor SSZ Výtoň, na křižovatce Vnislavova x Rašínovo nábřeží, zdržuje asi 65% tramvají. Podle mě, by ale při troše dobré vůle mohla tramvaje vůbec nezdržovat.
Z boční ulice jde pro IAD odbočit stejně pouze vpravo, směrem do centra. Na opačnou stranu to nejde, stejně tak jako nejde odbočit z hlavní do této ulice a to nejen proto, že je jednosměrná. Mezi jízdním pruhem z centra a tramvajovým pásem jsou totiž osazeny klemfixy, které fyzicky brání v tomto úkonu. Proto tramvaj jedoucí směrem do centra nemá kolizi s ničím, vyjma přechodu pro chodce, který je ale stejně pouze na poptávku tlačítkem a dle mého názoru není ani extra moc využívaný.
Z toho vyplývá, že tramvaj by mohla mít téměř stále signál volno, aniž by to čemukoliv vadilo. Ostatně stejně tomu je i na druhou stranu z centra, tam jsem ještě stůj nikdy nezažil....
Byl by zde možná problém v okamžiku, kdyby si chodec navolil přecházení a v cestě mu stála tramvaj, která by vyčkávala na druhém SSZ. I toto by se ale určitě dalo ošetřit úpravou, že by zde tedy stále nebylo volno, ale před každým volnem na následujícím SSZ, ať rovně či doprava, by zde volno bylo a tramvaj by byla upřednostněna i před chodci.
Jedu-li zde občas se zkušební jízdou, vždy si tohle říkám, protože je mi stávající stav naprosto nepochopitelný. Dívat se, jak mám o pár metrů dál volno pro odbočení vpravo a přitom musím naprosto zbytečně stát zde, to je fakt smutné.
Semafory na blikačku
Ohledně Masaryčky jednoznačně souhlasím s Martinem Šubrtem. Semafor je v noci zapnutý zbytečně, stejně jako spousta dalších v Praze. Na spoustě míst to zdržuje provoz, zvyšuje hlučnost, exhalace... Řešení s blikačkou je pro autobusy na Masaryčce jednoduché a účinné.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázka...
Myslím, že je ještě jedno řešení. Od 22:00 do 6:00 SSZ vypnout na blikající žlutou a na koleje napsat BUS .... Ono tam SSZ stejně dělá občas paseku i přes den, a kdyby tam nebylo, nic tak hroznýho by se nestalo. Ale vzhledem k tomu, že Eltodo potřebuje udržovací prebendy a semaforky se musí vysvítit a vyměňovat, svítí nám 75% - 80% SSZ celou noc, 90 % z tohoto počtu zbůhdarma...Káem píše:Nevím pořádně kam, ale tady to není takové frekventované a trošku k tématu to je.
Před časem někde byl odkaz na DP-Arénu, kde se píše , jak to mají složité řidiči nočních busů, odbočujících z Havlíčkovy do Hybernské, protože jedou po kolejích a na čočkách signál vlevo nepadá.
Koukal jsem se tam na to, a zajímalo by mě, proč nejde jedno z řešení:
1) vložit tam signál "vlevo" jen od 0,00 do 5,00
2) dodatková tabulka: autobusy vlevo se řídí signálem pro silniční motorová vozidla (tedy "zelenou")
3) oddělat 5 metrů té voloviny co tam leží a bus si po odstanicování přejede z kolejí do pásu pro auta a je vyřešeno
4) vést noční linky směr Hl.n. také Dlážděnou a přes Gorkáč.
Trošku chci připrudit, přiznávám, ale fakt by mě zajímal nějaký odborník, který lidsky vysvětlí, proč ani jedno z řešení nejde udělat do tejdne od zjištění nedostatku.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázka...
Jasně, to předpokládám. A pokusil se někdo jednat s policií? No a změna linkového vedení (bod 4)?pan Vedoucí píše:Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Re: Otázka...
Veškeré úpravy signalizačních plánů je nutné doplnit místním šetřením a podléhají souhlasu Policie čR. A ta, jak známo a mnozí diskutující jistě doplní je v tomto ohledu nepřekonatelná.