T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.3.2018 22:18

mart337 píše:
demon píše: ................
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...
.....................
A co se týká toho topení od elektrovýzbroje tak to bylo myšleno hlavně jako výpomoc na podzim a jaro, aby se nemuselo topit topnicemi a bylo tam aspoň trochu tepleji. Samozřejmě že tím vlastní vůz nevytopíš.
Já jsem to teda původně dokonce pochopil jinak = teplo od výzbroje v topném období klapkou přesměrované do toného tunelu salónu jsem chápal jako hnání předehřátého vzduchu k topnicím, od nichž by vytlačovat již ohřátý vzduch, což mělo snižovat nynější přehřívání topných tunelů v okolí topnic.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 22:10

demon píše: Jenže ta velká údržba na RP je téměř dokončená a další už se většina z nich nejspíš nedočká, navíc si vůbec nejsem jistý jestli lze podsedáky alá KT ukotvit i do bočnic původních T3 - brňáci to mají dle fotky na skříních VarCB.
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...
Aha, to jsem nevěděl. Já to bral jako stav, když to bylo všechno na PA, kdy to byly skoro prorezlý trosky - myšlený dveře, ze kterých upadávaly kusy laku i s plechem. I když některý už zase prošly reko - to je fakt. Jinak jsem to bral jako možný, když ty sedačky jsou uchycené do boku, tak jsem myslel, že přidat krabici s topnicí a ventilátorem pod sedák by neměl být tak velký problém.
A co se týká toho topení od elektrovýzbroje tak to bylo myšleno hlavně jako výpomoc na podzim a jaro, aby se nemuselo topit topnicemi a bylo tam aspoň trochu tepleji. Samozřejmě že tím vlastní vůz nevytopíš.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 02.3.2018 21:55

mart337 píše:Při nějaké té velké údržbě či reko by šly vyměnit sedačky a udělat topení pod sedačkami alá Brno - viz níže. A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění. Něco by to dalo celodenně bez další zbytečné spotřeby energií a pomohlo by to s vytápěním na podzim a na jaře.
Jenže ta velká údržba na RP je téměř dokončená a další už se většina z nich nejspíš nedočká, navíc si vůbec nejsem jistý jestli lze podsedáky alá KT ukotvit i do bočnic původních T3 - brňáci to mají dle fotky na skříních VarCB.
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6713
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 02.3.2018 21:41

vlakoň píše:...do RP by to chtělo takovou tu lištu alá smeták nad dveře. Ochrana proti sevření by to taky nerozdejchala? Stačí když se ty chlupy budou skoro dotýkat. V některých exemplářích jde nad dveřmi skoro protáhnout ruka. Náklad na jeden vůz několik stokorun...
V tomhle nejsme ve při, taky bych to použil. Nebo aspoň gumové olištování jako maj KTN, ale na tohle jsme malí páni, za to jsou placeni jinde...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.3.2018 20:40

mart337 píše:..........
A co se týče dopravní osvěty, plně souhlasím, že je v zásadě "nulová", asi by stálo za to mít ve vozech více plakátů a nějaká ta osvěta na internetu a nějaké i cizojazyčné brožury. Otazník je, jestli by je někdo četl - možná tak asi my tady, případně snaživý turista. Běžný cestující nesleduje ani info o výlukách, natož pak o tom, jak otevírat dveře s tlačítkem.
Všiml si z vás někdo, že v poslední době snad na vechny dveře vozidel HD DPP bala nalepena kulatá ČB samolepka "nejedeš na černo?", ale ta má jistě minimální praktický význam - zejména cyzinci ji většinou nerozumí, i kdyby si ji vždy všimli!

Místo ní měly být dávno (např. po vzoru Brna) opatřeny tlačítka dveří piktogramy "otevření dveí + stop" a u BUSů stejně i tlačítka "STOP", ale hlavně v TRAM (jak loni v lednu na FB Prtek bylo také uvedeno) měla být změněna nyní cestující přímo matoucí popiska černého tlačítka signalizace ze současného znění "Znamení k řidiči ....(výstup s kočárkem + nouzové zastavení)" na "Signalizace ....(výstup s kočárkem + nouzové zastavení)".

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 18:52

No, nic proti tomu, fakt je ten, že sedačky se budou postupně měnit, tak by se to dalo využít. A stará analogová RP (dnes na Žižkově a něco na Pankráci jestli se nepletu) se stejně budou muset nějak upravovat buď na Wanu, nebo alespoň digital a při tom by se to dalo postupně dělat.
Ty sedačky průběžně už nyní a ta druhá úprava při reko. Nebo ne?
Omlouvám se, napadlo mne ještě, že u Wan je výzbroj na střeše, takže to teplo by zezdola šlo asi těžko. Ale třeba by to šlo nějak "transportovat" dolů - třeba přes nějaké chlazení či nějak jinak?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 02.3.2018 18:34

mart337 píše:A stále nějak nechápu jak může ve voze vzniknout průvan, když jsou zavřená okna. To mi stále nikdo nevysvětlil. Podle mne jsou stejně největší ztráty otevřenými dveřmi.
Některými škvírami dovnitř a jinými ven. Třeba horem dovnitř a po obvodě ven. Projevuje se i setrvačnost. Při zrychlování se vzduch tlačí dozadu, takže dovnitř fouká škvírami v přední části vozu, při zpomalování zas fouká v zadní části vozu, takže si užije každý.
mart337 píše: A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění.
Nápad to je dobrý, protože místo aby topnice připalovaly kotníky a zahřívalo bočnici, tak by posílalo teplo dovnitř. Ale na to se mělo myslet před 15 lety, protože:
mart337 píše:Při nějaké té velké údržbě či reko by
bylo nejlepší rekonstruovat transformací na wanu nebo jiné EVO.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 17:05

P_V píše:Možná i jen to, že fuka bude zvenku zacloněná, aspoň sníží tlakový nápor. Nebo by se tam mohl nalepit klín z molitanu, s životností cca 1 zimu :)
No, ten molitanový klín bych tam nedával, ten buď bude v případě vodorovného situování překážet při zavírání a nebo ve svislé poloze bude hnusně vypadat a nebude funkční. To už radši na zimu nějakou tu zástěru. A stále nějak nechápu jak může ve voze vzniknout průvan, když jsou zavřená okna. To mi stále nikdo nevysvětlil. Podle mne jsou stejně největší ztráty otevřenými dveřmi.
Ale dovolím si tvrdit, že je hlavní vyřešit vlastní vytápění vozu. Při nějaké té velké údržbě či reko by šly vyměnit sedačky a udělat topení pod sedačkami alá Brno - viz níže. A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění. Něco by to dalo celodenně bez další zbytečné spotřeby energií a pomohlo by to s vytápěním na podzim a na jaře.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4085
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 02.3.2018 16:31

Možná i jen to, že fuka bude zvenku zacloněná, aspoň sníží tlakový nápor. Nebo by se tam mohl nalepit klín z molitanu, s životností cca 1 zimu :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 16:17

Za mne plný souhlas co se teplot topení týče.
Jinak s tou lištou je dle mne problém. Pokud se to přidělá nad dveře, tak u dveří do V je na dvě věci, neboť tam ta fuka bude tak jako tak. To už by tam musela být pořádná "zástěra", aby to tlak "průvanu" na ty dveře přitlačil a nebyla tam fuka.
A pokavad by se to přidělalo na dveře, tak by to muselo být na fest až ke skříni ovládání a potom to buď "průvan" odtlačí a fuka tam bude zas, a nebo se to bude třít o tu skříň a pak to pude za chvíli do háje.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od vlakoň » 02.3.2018 15:55

Tak už tu máme každoroční kolorit :)

Za mě je 15°C v kabátu a šále :? trochu moc - to už bych skoro otvíral okna. Pak nemají být lidi nemocný, když z toho vylezou na mráz. Představte si, že jsou i lidi co maj doma třeba jen 19°C a choděj tam v tričku.
V 15T není žádné vedro, ale přijde mi to naprosto dostačující.

Občas si připadám jak mimozemšťan, ale ono se za to topení i platí :!: Jsou to přímotopy se slušnou porcí kW + ztráty skrz měnírnu. Platit bych to nechtěl, hlavně ne z 10Kč na den... Vynásobte si počet vozů x 20hod denně. Ale aspoň je kam rekuperovat.

Pane Démon, do RP by to chtělo takovou tu lištu alá smeták nad dveře. Ochrana proti sevření by to taky nerozdejchala? Stačí když se ty chlupy budou skoro dotýkat. V některých exemplářích jde nad dveřmi skoro protáhnout ruka. Náklad na jeden vůz několik stokorun...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 14:52

pawel píše:nikdo nechce 20 stupnu v salonu, ale 10-15 by tam být mělo. ja jsem ted v berline, klima podobne jako u nas, a za celou zimu (podzim) si nevybavuju situaci, kdy bych v tramvaji (nebo jinem dopravnim prostredku) mrznul. v praze jsem se najezdil hodne a na delsi cesty v zime jsem vzdy preferoval T3SUCS. v T3RP to jakztakz zachranovaly polstrovane sedacky, ty uz jsou ale pomalu passe. pokud ty vozy maji jezdit jeste vic nez desetileti, mely by dostat upgrade topeni jako wana. vtipne je v tomto kontextu, ze zatimco T6 jdou pryc, nechavame si tu vozy s dirami ve dverich.

ad rezim provozu dveri: kombinace predpisu a osvety pro obe strany. predpis bez osvety je k nicemu, protoze ho nikdo nebude znat a tudiz ani dodrzovat. nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat, kdyz to jde vsude jinde (i na vychod od nas).
Abych pravdu řekl, nikde jinde než v Praze jsem v zimním období tram nejel, takže to nemůžu porovnat. Těch 10 - 15 je hezkejch, ale dost těžko udržitelnejch. V SU se to dá celkem dobře pořídit, protože se topí vlastně odpadovým teplem nepřetržitě. Stačí jenom překlopit klapku a je to. V ostatních vozech už musíš extra topit. To znamená že od září do dubna ti pojede topení, přes celou zimu pak na plnej ceres, abys tam tu teplotu udržel. V současné době se topí podle předpisu od +5 do 0 na nižší stupeň a pod 0 na vyšší stupeň a při větší zimě na maximum, pokavad ho vůz vůbec má. A největší problém je v tom, jak je teplo po voze distribuováno. V SU jsou, jak už jsem níže psal, sedačky na sloupcích, kterými máš teplo pod tlakem tlačeno do vozu. V RP jsou - bohužel - pouze topnice u podlahy a bez ventilace, takže to vypadá tak jak to vypadá.
Ideální jsou asi výsuvné dveře jako na 15T, ale nevím, jestli by byly vhodné pro RP. Bojím se, že by dlouho nevydržely. Výklopné mají své mouchy v omezení výhledu, dalo by se to možná odstranit kamerovými systémy. Skládací zase mají problém v prohnutí do V. Podle mne, dokud neotevřeš v tram okno, tak ten průvan dveřmi je minimální (taky už jsem o tom psal). Takže ztráty jsou největší, když otevřeš dveře ve stanici. A pokud je otvíráš každou minutu, tak to nemáš šanci o těch 20 - 25 stupňů vytopit.
A co se týče dopravní osvěty, plně souhlasím, že je v zásadě "nulová", asi by stálo za to mít ve vozech více plakátů a nějaká ta osvěta na internetu a nějaké i cizojazyčné brožury. Otazník je, jestli by je někdo četl - možná tak asi my tady, případně snaživý turista. Běžný cestující nesleduje ani info o výlukách, natož pak o tom, jak otevírat dveře s tlačítkem.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 12:44

9001 píše:mart337: Jenže máš podstatný rozdíl... Pokud jdu venku v -10, tak se pohybuji, ale nestojím x minut jako v tramvaji...
Proto tam taky není -10, ale třeba +10. Na těch dvacet se vytápí v dopravě dálkové, kde si sedneš svlíkneš bundu nebo kabát.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10212
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 02.3.2018 12:31

mart337: Jenže máš podstatný rozdíl... Pokud jdu venku v -10, tak se pohybuji, ale nestojím x minut jako v tramvaji...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2386
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od pawel » 02.3.2018 12:29

nikdo nechce 20 stupnu v salonu, ale 10-15 by tam být mělo. ja jsem ted v berline, klima podobne jako u nas, a za celou zimu (podzim) si nevybavuju situaci, kdy bych v tramvaji (nebo jinem dopravnim prostredku) mrznul. v praze jsem se najezdil hodne a na delsi cesty v zime jsem vzdy preferoval T3SUCS. v T3RP to jakztakz zachranovaly polstrovane sedacky, ty uz jsou ale pomalu passe. pokud ty vozy maji jezdit jeste vic nez desetileti, mely by dostat upgrade topeni jako wana. vtipne je v tomto kontextu, ze zatimco T6 jdou pryc, nechavame si tu vozy s dirami ve dverich.

ad rezim provozu dveri: kombinace predpisu a osvety pro obe strany. predpis bez osvety je k nicemu, protoze ho nikdo nebude znat a tudiz ani dodrzovat. nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat, kdyz to jde vsude jinde (i na vychod od nas).

Odpovědět