Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 18.2.2011 21:15

uzivatel33 píše:Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Dobrý nápad! Kola už mají některé tramvaje z části způsobilé provozu na vignolových kolejnicích a teď dořešit napájení. Ty SUčka budou muset v nějakém vagóně za sebou tahat předřadný odpor, aby reinkarnovala těch 25KV na nějakých těch 600V. Pak zabezpečovačku, tramvajová jízda na rozhled by asi moc nedostačovala. Pak jen všudemožně upravit nástupiště atd atd. Je to reálné asi tak, jako metro v Třešňový.
PS: v Liberci právě už moc neplánují...

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 18.2.2011 20:52

Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

jannnn
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01.3.2010 22:33

Re: Metro D

Příspěvek od jannnn » 07.6.2010 22:14

Že se vám tu do toho pletu, tak není úplně pravda, že se zatím nekoplo :)

viz cca týden staré zprávy od uživatele metross, který informuje na mo.ttnz.cz:

- přístupová štola Vypich - vyraženo cca 35m
- přístupová štola Markéta těsně před vrtáním deštníku
- štola Vypich ražba pokračuje viz čelba
- piloty pro montážní šachtu hotovy

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 07.6.2010 21:11

dělnická nedělnická, rozhodně byla v tristním stavu, mimochodem také proto sem režim nastěhoval mnoho romů. každopádně bych dal za pravdu kolegovi p_v v tom, že významným argumentem pro A tímto směrem byl strahov.

mimochodem je zajímavé, že zatímco na plánku z r. 87 je zakreslena bořislavka, v obrázku "metro 2025" jsou za dejvickou jen dvě stanice - právě tak, jak se to dnes staví.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3604
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 07.6.2010 20:59

Prachalupoida do Břevnova byla dána magickým místem zvaným spartakiádní stadion. Teprve když přišel nápad s okružní trasou E, jež ono místo lízla, mohlo se A narovnat pod Evropskou.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 07.6.2010 20:39

pawel píše:XSC: no, ono to A se také řídilo developerskými plány - přes břevnov mělo vést nejspíš proto, že činžovní zástavba na jih od bělohorské měla být nahrazena panelovým rájem, podobně jako na horním žižkově.
Zástavba na sever od Bělohorské je sídliště z počátku 50. let, na jihu je starší, ale nebyla v tak kritickém stavu (také to na rozdíl od Žižkova nebyla dělnická čtvrť). Vývoj trasování časem probíhal, takže komanči k závěru, že vést metro oklikou je nesmysl, dospěli. Souvisí to se zrušením původní trasy D (nynější D je prodloužení původní C1) a návrhem okružní trasy E. Původní plány sice počítaly s trasou přes Břevnov, ale koncem 80. let se už počítalo s přímou trasou na Petřiny (a zde).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 07.6.2010 19:32

XSC: no, ono to A se také řídilo developerskými plány - přes břevnov mělo vést nejspíš proto, že činžovní zástavba na jih od bělohorské měla být nahrazena panelovým rájem, podobně jako na horním žižkově.

navíc i toto "socialistické" A má problém, podobně jako současné, jen je chalupoida obrácená - z dejvic do břevnova, pak na petřiny a dále směr DŠ.

problém západního prodloužení A je podle mě prostě v tom, že těžké metro sovětského typu je systémem pro prahu 6 z hlediska hustoty osídlení silně předimenzovaným. proto stojíme neustále před problémem, že metro už se cca od veleslavína vlastně nevyplatí nikam prodloužit. praha 6 se v tomto spíš podobá "západním" metropolím. tam by to dopadlo asi tak, že pod evropskou by jezdilo mělké metro se stanicemi cca na každé druhé tramvajové zastávce. petřiny a břevnov by byly napojeny tramvají, případně také nějakou tangenciální linkou metra nebo větví áčka. a hlavně: předměstské oblasti + letiště + ruzyň, liboc, veleslavín, střešovice, dejvice by řešil vlak po buštěhradce (nebo třeba i po semmeringu, ale to už jsme mimo P6).

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 07.6.2010 19:02

OMH píše:Problém je, že ono ideální trasování přes tuto městskou část není nejsnazší, jelikož se tu střídá různá hustota zabydlení, zároveň už před revolucí byly plány na V.A, nikoli až za ODS.
A kdyby se jimi milá ODS řídila, udělala by nejlíp. Na rozdíl od současných projektů byly totiž ty socialistické navrhovány podle dopravní obslužnosti, ne developerských plánů. Nejdřív by se tedy postavilo D - to bylo v plánech na 90. léta. Pak až trasa A, která byla navržena s ukončením na Petřinách. Pokud už jsme chtěli A protahovat na letiště, stačilo ho z Petřin prodloužit přes Dědinu a Dlouhou Míli dál.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Metro D

Příspěvek od Damir Holas » 07.6.2010 18:53

OMH píše:Nezlob se na mě, ale situace v Dejvicích je neúnosná. A pokud stanice patří mezi nejvytíženější (po IPP), tak si prodloužení zaslouží.
Ano, ale ne chalupoidně. Zajížďka maximálně na Petřiny a pak šupky dupky na Flughafen. V Motole rozhodně žádná neúnosná situace nepanuje...

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Metro D

Příspěvek od m@rtin » 07.6.2010 16:55

Právě proto, že se nebude hnít v koloně s busy/auty na Evropské a pojede se pohodlně metrem
Kdo jím pojede? Lidi z Červeňáku? Ty ano, ale pro lidi z Dědiny, Kladna a z letiště nedojde ke zlepšení vůbec žádnému. Naopak do aut přesednou ti, kterým se doprava omezila - zastávky Břevnovská, Kajetánka, Na Petynce, Vojenská nemocnice, Baterie, Ořechovka, Sibeliova, Vozovna Vokovice, Nad Džbánem, Červený Vrch, Bořislavka a Hadovka. V okolí těchto zastávek dojde k prokazatelnému omezení povrchové MHD.

Copak byla hláška na Barrandově? Hnít s autem se mi na Barrandáku vyplatilo.
Jenže rozdíl mezi Barrandovem a Prahou 6 je v tom, že se při projektování sídliště Barrandov počítalo s dopravní osbluhou, a proto se většina paneláků postavila kolem ulic Werichova, Tréglova a Pražského, kde v budoucnu začaly jezdit tramvaje. Praha 6 rostla více jak 100 let a vznikala kouskovaně, proto dnes vůbec není vhodná pro obsluhu silného diametrálního podzemního systému. Je roztahaná a rozfracná po kopcích, proto vznikl takový paskvil jako chalupoida.
Další rozdíl je ten, že na Barrandově o ploše 1,7 * 0,6 km je 5 zastávek tramvají. Tedy docházková vzdálenost minimální, zatímco prodloužené Áčko na ploše 4,5 * 2,5 km má pouze 4 stanice. Docházková vzdálenost tedy příšerná nebo jen za použití návazné dopravy, a to ještě návazné dopravy omezené.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Metro D

Příspěvek od m@rtin » 07.6.2010 16:46

A kde to chceš všechno ukončit? Na Veleslavíně vznikne jen provizorní obratiště autobusů a P+R se tam nevejde ani náhodou, proto všichni Kladěňáci a spol. nechají auta k libosti místních v okolních ulicích. Petřiny taktéž jásají.

Další věc. Podstatně větší atraktivnost metra oproti tramvajím
všeobecně uznávaný fakt v golbálu, nikoliv však v jednotlivých částech města. Metro bude atrkativní pro pár lidí v docházkové vzdálenosti na stanici metra. Kolik takových z celé Prahy 6 je? 10%-20%. Ostatní se budou muset smířit s tím, že jim tramvaje a autobusy nepojedou tak často jako před metrem.

Vnitřní okruh Praha staví a už ho chybí celkem málo
Cože? Pořád chybí sehnat někde deset milirad na dokončení Blanky a pokračování -Pelc Tyrolka-Balabenka-Spojovací-Černokostelecká-Hostivař bude stát dalších 20-30 miliard korun.

a jezdila ze Strašnic na Dejvickou a pak pěšky a to je docela dálka
Bože, to je zase argument #-o Já přece nepopírám metro jako páteřní dopravní systém. Já jenom tvrdím, že je pro řešení dopravní obsluhy na Praze 6 naprosto nevhodný. Pro většinu obyvatel Prahy 6 bude metro znamenat zhoršení dopravy, a to za částku 20 miliard. Ptám se, jestli je tohle nutný? A to vůbec nepíšu o tom, že mezi Petřinami a Motolem bude asi pásmák.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4647
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 07.6.2010 16:14

Odliv IAD do metra by byl právě v případě, kdyby bylo metro trasováno kvalitně a obsloužilo co nejvíce obyvatel, kterým má sloužit. To se neděje.

Myšlenka, že kladenští atd budou busama jezdit k Nádraží Veleslavín, kde si přestoupí na metro je O.K., ale pokud to pro ně bude znamenat, že se jim prodlouží jízdní doba a každý druhý spoj bude končit na Dejvické, akorát je naštveš a sednou do aut a pojedou s nimi rovnou z domova až do místa práce v Praze.

Chceš-li eliminovat dojíždku, musíš jim nabídnout adekvátní náhradu. Šance a dost podstatná tu byla v 90. letech a jmenovala se PRaK. Jen díky provozní slepotě jistých čelních představitelů města, nejmenované politické straně, občanským sdružením a různým vyžírkářským individuím, kterým se říká lobbysti či developeři se tento projekt transformoval do neproveditelné podoby a ještě více se dokurví všespásným metpem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9660
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 07.6.2010 15:56

MOp: Nejde mi o fyzickou ražbu tunelů, ale kolik bude smluvní pokuta za přerušení stavby? Takže ani pokud se nekopne bude stejně praha platit jako mourovatá.

Auta na Evropské. Právě proto, že se nebude hnít v koloně s busy/auty na Evropské a pojede se pohodlně metrem je možný odliv IAD do metra. Copak byla hláška na Barrandově? Hnít s autem se mi na Barrandáku vyplatilo. Tramvaje dojede podstatně rychleji k METRU.
Metro bude podstatně rychlejší než tramvaj...

Právě že studenti nebudou řešit omezení tramvají, protože už ted využívají pěškobus...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4647
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 07.6.2010 15:21

Omyl, acko by jeste zastavit slo, jen by se muselo politicky chtit. Dosud se totiz razit nezacalo. Schvalovaci smrst nesmyslnych dopravnich staveb pred volbami a v jejich tesne blizkosti je vzdy klicovy uspech zmrveni nejen dopravy. Ze je v soucasne podobe broskvovina vi kazdy, zbyli jedinci na to prijdou az se postavi - pak teprve budou mudrovat, proc to nebylo tak ci onak. Jenze to uz bude pozde.
Přínos A bych viděl ve zklidnění Evropské a ukončení všech busů od Kladna na Veleslavíně.
Ano, od MHD se sklidni, od ostatni dopravy vubec, naopak jeste IGK naroste. Mel by sis polozit otazku - co dela na Evropske vetsi kolapsy - auta, autobusy nebo snad tramvaje?
Vnitřní okruh Praha staví a už ho chybí celkem málo
Jo, v roce 2222 se mozna dockame, ze bude i cely..

p.s.: Zajimalo by mne, jak budouci generaci studentu teologicke fakulty v budoucnu A pomuze. Na Thakurove rozhodne stanici mit nebude. Lepsi priklad by nebyl?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9660
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 07.6.2010 15:08

Martine uklidni se nebo ti rupne cévka. To neber špatně, ale řešíš něco s čím nejde už nic udělat. Metro na P6 je hotová věc a s tím nehne už ani svatý, protože couvnutí by byla větší ztráta než to postavit.
Já neřeším efektivnost A vs. D, ale říkám jak to je finančně a na to se dnes hraje.

Přínos A bych viděl ve zklidnění Evropské a ukončení všech busů od Kladna na Veleslavíně.

Další věc. Podstatně větší atraktivnost metra oproti tramvajím. Přece jenom metro je psychologicky rychlejší než povrchová doprava, která díky centru může kdykoli kleknout.

Pokud se bavíme o vnějším okruhu Prahy tak to řeš na ministerstvu nikoli Magistrátu. Vnitřní okruh Praha staví a už ho chybí celkem málo.

Jenom poznámka. Když se už se bavíme o dostupnosti P6, tak přítelkyně měla na Teologické fakultě UK jeden semetr nějaký předmět a jezdila ze Strašnic na Dejvickou a pak pěšky a to je docela dálka. Tramvaj vůbec neřešila. Pročpak asi?

Odpovědět