Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Metro D

Příspěvek od Brejšín » 19.2.2011 16:34

No nejde ani o napětí a ani o nějaký zabezpečovač s ohledem na účinnost brzdy tramvajového vozidla, ale dokážete si představit čelní střed vozidla typu 15T (tedy lehkého drážního vozidla) s několika tisíc tun vážícím nákladním vlakem (vzpomeňte na rozpáraný lehký motorák tudle v německu), to je asi nejzávažnější příčina proč "lehká vozidla" nemůžou do "těžké" dráhy a doufám že tomu tak na věky zůstane.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 19.2.2011 16:23

MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 15:32

Nejde o rychlost - vždyť 14T a 15T dokáží (po vypnutí softwarového omezovače) určitě ne "pouhých" 80km/h, ale i 100 a více! Jde o složitost řešení přechodu vozidel z TRAM tratí, s nízkými nástupišti a napětím 600V v TV, na železniční tratě s vysokými nástupišti a násobně vyšším napětím v TV. Tu si nejen já (jak jsem již psal "proti své dřívější naivitě") nedovedu v legislativních (a ostatních) podmínkách ČR představit.
PS: Jak se tady dozvídám už ani v Liberci, kde právě o tzv. vlakotramvaj mněli zájem, její reálnosti nevěří! A co se rychlosti 80km/h týká - věřím, že nastane ještě za mého života doba, kdy jí TRAM budou běžně jezdit po samostatných tělesech TT, k čemuž však musí stoupnout jejich kvalita a teprve následně se změnit legislativa.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 19.2.2011 14:25

Taky píšu že dnes už po té trati jezdí tramvaje uprevené na vyšší rychlost !

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 9:25

BerryML píše:Pane MF, zkuste se zajet podívat do saského Chemnitz. Uvidíte, že to není až tak nereálné. Jeden čas tam dokonce přes centrum jezdily jednotky, něco na způsob regionovy, akorát s přidanýma brzdovýma světlama a směrovkama. (dnes jezdí třeba na trati K. Vary dolní n. - Mariánské Lázně). Dneska už je železnice přestavěná a elektrifikovaná a jezdí tam upravený Variobahn rychlostí až 80 km/h. Je to linka 522 a jede od Hlavního nádraží po tramvajových tratích v centru (po lince 6, mám dojem) do Altchemnitz a dále po bývalé železnici do Stolbergu. 8-)
V tomto mém a jemu předcházejících příspěvcích ve vlákně "TT - Divoká Šárka - Letiště" se řeší totožná (ne)reálnost provozu přechodných vozidel mezi TT a železnicí v ČR!

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 19.2.2011 3:00

Pane MF, zkuste se zajet podívat do saského Chemnitz. Uvidíte, že to není až tak nereálné. Jeden čas tam dokonce přes centrum jezdily jednotky, něco na způsob regionovy, akorát s přidanýma brzdovýma světlama a směrovkama. (dnes jezdí třeba na trati K. Vary dolní n. - Mariánské Lázně). Dneska už je železnice přestavěná a elektrifikovaná a jezdí tam upravený Variobahn rychlostí až 80 km/h. Je to linka 522 a jede od Hlavního nádraží po tramvajových tratích v centru (po lince 6, mám dojem) do Altchemnitz a dále po bývalé železnici do Stolbergu. 8-)

Uživatelský avatar
skynet73
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.4.2009 20:55
Bydliště: 3,7,17,21,52

Re: Metro D

Příspěvek od skynet73 » 18.2.2011 21:59

MF píše:
uzivatel33 píše:Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Dobrý nápad! Kola už mají některé tramvaje z části způsobilé provozu na vignolových kolejnicích a teď dořešit napájení. Ty SUčka budou muset v nějakém vagóně za sebou tahat předřadný odpor, aby reinkarnovala těch 25KV na nějakých těch 600V. Pak zabezpečovačku, tramvajová jízda na rozhled by asi moc nedostačovala. Pak jen všudemožně upravit nástupiště atd atd. Je to reálné asi tak, jako metro v Třešňový.
PS: v Liberci právě už moc neplánují...
Dovolil bych si pana MF opravit: v Pražském uzlu je na dráze napětí v troleji 3 kV stejnosměrné.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 18.2.2011 21:15

uzivatel33 píše:Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Dobrý nápad! Kola už mají některé tramvaje z části způsobilé provozu na vignolových kolejnicích a teď dořešit napájení. Ty SUčka budou muset v nějakém vagóně za sebou tahat předřadný odpor, aby reinkarnovala těch 25KV na nějakých těch 600V. Pak zabezpečovačku, tramvajová jízda na rozhled by asi moc nedostačovala. Pak jen všudemožně upravit nástupiště atd atd. Je to reálné asi tak, jako metro v Třešňový.
PS: v Liberci právě už moc neplánují...

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 18.2.2011 20:52

Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

jannnn
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01.3.2010 22:33

Re: Metro D

Příspěvek od jannnn » 07.6.2010 22:14

Že se vám tu do toho pletu, tak není úplně pravda, že se zatím nekoplo :)

viz cca týden staré zprávy od uživatele metross, který informuje na mo.ttnz.cz:

- přístupová štola Vypich - vyraženo cca 35m
- přístupová štola Markéta těsně před vrtáním deštníku
- štola Vypich ražba pokračuje viz čelba
- piloty pro montážní šachtu hotovy

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 07.6.2010 21:11

dělnická nedělnická, rozhodně byla v tristním stavu, mimochodem také proto sem režim nastěhoval mnoho romů. každopádně bych dal za pravdu kolegovi p_v v tom, že významným argumentem pro A tímto směrem byl strahov.

mimochodem je zajímavé, že zatímco na plánku z r. 87 je zakreslena bořislavka, v obrázku "metro 2025" jsou za dejvickou jen dvě stanice - právě tak, jak se to dnes staví.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3585
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 07.6.2010 20:59

Prachalupoida do Břevnova byla dána magickým místem zvaným spartakiádní stadion. Teprve když přišel nápad s okružní trasou E, jež ono místo lízla, mohlo se A narovnat pod Evropskou.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1526
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 07.6.2010 20:39

pawel píše:XSC: no, ono to A se také řídilo developerskými plány - přes břevnov mělo vést nejspíš proto, že činžovní zástavba na jih od bělohorské měla být nahrazena panelovým rájem, podobně jako na horním žižkově.
Zástavba na sever od Bělohorské je sídliště z počátku 50. let, na jihu je starší, ale nebyla v tak kritickém stavu (také to na rozdíl od Žižkova nebyla dělnická čtvrť). Vývoj trasování časem probíhal, takže komanči k závěru, že vést metro oklikou je nesmysl, dospěli. Souvisí to se zrušením původní trasy D (nynější D je prodloužení původní C1) a návrhem okružní trasy E. Původní plány sice počítaly s trasou přes Břevnov, ale koncem 80. let se už počítalo s přímou trasou na Petřiny (a zde).

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 07.6.2010 19:32

XSC: no, ono to A se také řídilo developerskými plány - přes břevnov mělo vést nejspíš proto, že činžovní zástavba na jih od bělohorské měla být nahrazena panelovým rájem, podobně jako na horním žižkově.

navíc i toto "socialistické" A má problém, podobně jako současné, jen je chalupoida obrácená - z dejvic do břevnova, pak na petřiny a dále směr DŠ.

problém západního prodloužení A je podle mě prostě v tom, že těžké metro sovětského typu je systémem pro prahu 6 z hlediska hustoty osídlení silně předimenzovaným. proto stojíme neustále před problémem, že metro už se cca od veleslavína vlastně nevyplatí nikam prodloužit. praha 6 se v tomto spíš podobá "západním" metropolím. tam by to dopadlo asi tak, že pod evropskou by jezdilo mělké metro se stanicemi cca na každé druhé tramvajové zastávce. petřiny a břevnov by byly napojeny tramvají, případně také nějakou tangenciální linkou metra nebo větví áčka. a hlavně: předměstské oblasti + letiště + ruzyň, liboc, veleslavín, střešovice, dejvice by řešil vlak po buštěhradce (nebo třeba i po semmeringu, ale to už jsme mimo P6).

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1526
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 07.6.2010 19:02

OMH píše:Problém je, že ono ideální trasování přes tuto městskou část není nejsnazší, jelikož se tu střídá různá hustota zabydlení, zároveň už před revolucí byly plány na V.A, nikoli až za ODS.
A kdyby se jimi milá ODS řídila, udělala by nejlíp. Na rozdíl od současných projektů byly totiž ty socialistické navrhovány podle dopravní obslužnosti, ne developerských plánů. Nejdřív by se tedy postavilo D - to bylo v plánech na 90. léta. Pak až trasa A, která byla navržena s ukončením na Petřinách. Pokud už jsme chtěli A protahovat na letiště, stačilo ho z Petřin prodloužit přes Dědinu a Dlouhou Míli dál.

Odpovědět