Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3717
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Metro D

Příspěvek od P_V » 19.2.2011 22:23

Brejšín píše:Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:
Je otázkou jestli 14T nebo 15T má 60 km/h rychlost konstrukční, nebo je to dané jen legislativou.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Metro D

Příspěvek od Brejšín » 19.2.2011 20:03

9001 píše: A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.
Hmmm, v tom případě má 80% všech drah na světě dost výraznej problém. Sebedokonalejší zabřaz nevyřeší strom na kolejích nebo sebevraha v kolejích.
Jinak rychlost je dána maximální konstrukční rychlostí vozidla, takže pokud je stanovena na 6Okm/h zapomeňte na cokoliv jiného. Z:idea:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4679
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 19.2.2011 19:22

9001: Já si dokáži na KOMOKu 80km/h představit. Jen nevím, co by tomu řekli cestující z neustálého zrychlování a zpomalování.. Pokud by byly zastávky na znamení, jo to by bylo.. :-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9809
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 19.2.2011 19:18

MM- Bud prosím tě trochu realista a popřemýšlej. Osobně jsem jel i KT8 cca 90km/h, ale nevím jestli je to zrovna bezpečná rychlost.Ona totiž BEZPEČNOST provozu není až tolik o tom, kolik z toho vyrazíte, ale o tom, jak to dokáže reagovat a zastavit. A nejsem jediný kdo si myslí, že jezdit 80 km/h na rozhled s drážním vozidlem, není bezpečné.

Další podstatná věc. Pokud se nemýlím, tak na dráhu jsou přísnější výběry na řidiče/strojvedoucí.

Úseky, které si uváděl. Upřímně, mělo by smysl to tam valit více než 60? To by si jel na max 80 a stejně by si začal za chvíli brzdit... Zvýšení cestovní rychlosti minimální, náklady na brzdy a další opotřební by akorát vzrostlo.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4679
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MOp » 19.2.2011 18:45

MM-Mikulovsky píše:A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou ...
Chybí zabzař, rozdílné poloměry směrových a výškových oblouků, sklon, ...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 18:43

9001 píše:MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.
Psal jsem samostatná tělesa - u DP se roky mluví o tom, že software 14T (tedy i 15T) by v případě vypracování a zanesení digitalizovaného plánu sítě dokázal podle diagnostikované polohy vlaku upravovat právě maximální možnou rychlost - zanesenou pro daný úsek. Znamená to, že v případě změny kvality TT, legislativy atd. by té (proti dnešku zvýšené) "80-tky" TRAM nemohla dosáhnout nikde jinde než na konkrétních úsecích!
A řekni mi jaký je již dnes rozdíl v TT např. mezi Belárií a Černým koněm či Hlubočepy a Geologickou (tady jen ZC/do kopce, páč dolů platí kvůli sklonu 35km/h) a železničním tělesem? Ani v jednom nic jiného než kolejové vozidlo nemá co dělat! Rozdíl je v tom, že dnešní stav kolejového svršku v oněch úsecích nedovoluje všem typům TRAM dosáhnou ani nyní povolené max. "60-ky".

orky
Uživatel
Příspěvky: 58
Registrován: 21.2.2008 7:27

Re: Metro D

Příspěvek od orky » 19.2.2011 17:27

Máte vůbec představu, jaké je plánované vytížení trasy D metra, jaký by byl potřeba interval takových tramvají?

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Metro D

Příspěvek od Brejšín » 19.2.2011 16:34

No nejde ani o napětí a ani o nějaký zabezpečovač s ohledem na účinnost brzdy tramvajového vozidla, ale dokážete si představit čelní střed vozidla typu 15T (tedy lehkého drážního vozidla) s několika tisíc tun vážícím nákladním vlakem (vzpomeňte na rozpáraný lehký motorák tudle v německu), to je asi nejzávažnější příčina proč "lehká vozidla" nemůžou do "těžké" dráhy a doufám že tomu tak na věky zůstane.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9809
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 19.2.2011 16:23

MM: Z čistě bezpečnostního hlediska nevím jestli je rozumné jezdit 80 km/h a více jenom na "rozhled" Chápu že pro tebe jako řidiče to je sice krásná představa, ale v praxi bez zabezpečovače doufám neproveditelná.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 15:32

Nejde o rychlost - vždyť 14T a 15T dokáží (po vypnutí softwarového omezovače) určitě ne "pouhých" 80km/h, ale i 100 a více! Jde o složitost řešení přechodu vozidel z TRAM tratí, s nízkými nástupišti a napětím 600V v TV, na železniční tratě s vysokými nástupišti a násobně vyšším napětím v TV. Tu si nejen já (jak jsem již psal "proti své dřívější naivitě") nedovedu v legislativních (a ostatních) podmínkách ČR představit.
PS: Jak se tady dozvídám už ani v Liberci, kde právě o tzv. vlakotramvaj mněli zájem, její reálnosti nevěří! A co se rychlosti 80km/h týká - věřím, že nastane ještě za mého života doba, kdy jí TRAM budou běžně jezdit po samostatných tělesech TT, k čemuž však musí stoupnout jejich kvalita a teprve následně se změnit legislativa.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 19.2.2011 14:25

Taky píšu že dnes už po té trati jezdí tramvaje uprevené na vyšší rychlost !

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 9:25

BerryML píše:Pane MF, zkuste se zajet podívat do saského Chemnitz. Uvidíte, že to není až tak nereálné. Jeden čas tam dokonce přes centrum jezdily jednotky, něco na způsob regionovy, akorát s přidanýma brzdovýma světlama a směrovkama. (dnes jezdí třeba na trati K. Vary dolní n. - Mariánské Lázně). Dneska už je železnice přestavěná a elektrifikovaná a jezdí tam upravený Variobahn rychlostí až 80 km/h. Je to linka 522 a jede od Hlavního nádraží po tramvajových tratích v centru (po lince 6, mám dojem) do Altchemnitz a dále po bývalé železnici do Stolbergu. 8-)
V tomto mém a jemu předcházejících příspěvcích ve vlákně "TT - Divoká Šárka - Letiště" se řeší totožná (ne)reálnost provozu přechodných vozidel mezi TT a železnicí v ČR!

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od BerryML » 19.2.2011 3:00

Pane MF, zkuste se zajet podívat do saského Chemnitz. Uvidíte, že to není až tak nereálné. Jeden čas tam dokonce přes centrum jezdily jednotky, něco na způsob regionovy, akorát s přidanýma brzdovýma světlama a směrovkama. (dnes jezdí třeba na trati K. Vary dolní n. - Mariánské Lázně). Dneska už je železnice přestavěná a elektrifikovaná a jezdí tam upravený Variobahn rychlostí až 80 km/h. Je to linka 522 a jede od Hlavního nádraží po tramvajových tratích v centru (po lince 6, mám dojem) do Altchemnitz a dále po bývalé železnici do Stolbergu. 8-)

Uživatelský avatar
skynet73
Uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: 03.4.2009 20:55
Bydliště: 3,7,17,21,52

Re: Metro D

Příspěvek od skynet73 » 18.2.2011 21:59

MF píše:
uzivatel33 píše:Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Dobrý nápad! Kola už mají některé tramvaje z části způsobilé provozu na vignolových kolejnicích a teď dořešit napájení. Ty SUčka budou muset v nějakém vagóně za sebou tahat předřadný odpor, aby reinkarnovala těch 25KV na nějakých těch 600V. Pak zabezpečovačku, tramvajová jízda na rozhled by asi moc nedostačovala. Pak jen všudemožně upravit nástupiště atd atd. Je to reálné asi tak, jako metro v Třešňový.
PS: v Liberci právě už moc neplánují...
Dovolil bych si pana MF opravit: v Pražském uzlu je na dráze napětí v troleji 3 kV stejnosměrné.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 18.2.2011 21:15

uzivatel33 píše:Mám malý nápad
Co takhle zavést do Prahy vlakotramvaj,jako to mají mnohde v cizině a plánují to i v Liberci. Vyřešila by se tím i trasa D.
Například by vedla linka odněkud mimo Prahu po železnici,napojila by se na Nákladovém nádraží Žižkov na tramvajovou síť,jela by na Želivského,dále zamýšlenou tratí na Slavii,dále po současné na Nádraží Vršovice,odtud po železnici s různými zastávkami například v Michli,na Kačerově a podobně až do Krče. Odtud by buď mohla speciálním tramvajovým tunelem jet na Nové Dvory a do Libuše a otamtud po tramvajové trati k Modřanskému nádraží a dál mimo Prahu směr Dobříš nebo Čerčany,popřípadě by mohla nějaká druhá linka jet z Krče do Modřan přes Braník.

Dobrý nápad! Kola už mají některé tramvaje z části způsobilé provozu na vignolových kolejnicích a teď dořešit napájení. Ty SUčka budou muset v nějakém vagóně za sebou tahat předřadný odpor, aby reinkarnovala těch 25KV na nějakých těch 600V. Pak zabezpečovačku, tramvajová jízda na rozhled by asi moc nedostačovala. Pak jen všudemožně upravit nástupiště atd atd. Je to reálné asi tak, jako metro v Třešňový.
PS: v Liberci právě už moc neplánují...

Odpovědět