Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od milbi » 02.3.2011 8:50

Dle mého pozorování včera detekce na Dlážděné×Hybernské opravdu nefunguje ve směru k Masarykovu nádraží.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od BerryML » 24.2.2011 14:34

Už se vyřešila ta detekce na DlážděnéxHybernské? Mám pocit, že ne... :(

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.2.2011 13:06

Bobik píše:Jakým stylem jsou dělaný světla na Olšanských hřbitovech (výjezd ze smyčky)? Kdykoli tam v noci jedu, vždycky mi to padne do jízdy na stůj a pustí přechod, přestože je všude pusto prázdno. A mám pocit, že se to děje i u aut, jenže ty to stihnou projet (příp.zrychlí).
Tam je pevný cyklus. Během dne tuším 80 sekund, v noci 60 sekund. Tramvaje si vkládají do toho cyklu výzvu z boku, ale je to fuk, přechod běží i bez výjezdu tramvají. Všichni ale vědí, že by se to mělo vykopat a odvézt, nebo přinejmenším v osm večer vypnout na blikačku...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Fořtík » 24.2.2011 10:50

kasme píše:
Fořtík píše:Na křižovatce Vršovická x Petrohradská došlo ke změně pořadí fází, což výrazně zlepšuje průjezd celým úsekem.
tak pomohlo... to jsem rád, že jsem to v pátek napsal správně :)
Ahá... :lol: To mi nějak uniklo, no tak jsem to tu zopakoval, noo... 8-)
Jsem včera málem prozaváhal svoje volno, protože jsem ho nečekal. :-)

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od kasme » 24.2.2011 1:34

Fořtík píše:Na křižovatce Vršovická x Petrohradská došlo ke změně pořadí fází, což výrazně zlepšuje průjezd celým úsekem.
tak pomohlo... to jsem rád, že jsem to v pátek napsal správně :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobik » 23.2.2011 18:28

Jakým stylem jsou dělaný světla na Olšanských hřbitovech (výjezd ze smyčky)? Kdykoli tam v noci jedu, vždycky mi to padne do jízdy na stůj a pustí přechod, přestože je všude pusto prázdno. A mám pocit, že se to děje i u aut, jenže ty to stihnou projet (příp.zrychlí).

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Fořtík » 23.2.2011 16:48

Na křižovatce Vršovická x Petrohradská došlo ke změně pořadí fází, což výrazně zlepšuje průjezd celým úsekem. Nové řazení:
1) zelená Petrohradská
2) zelená Vršovická od Obloukové, vpravo Petrohradská od Kloboučnické
3) zelená Vršovická od nádraží, přímo a vpravo od Obloukové + čočky.

Dříve zde bylo 1-3-2. 8-)

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od kasme » 19.2.2011 16:45

MM-Mikulovsky píše:Kdyby jsi navštívil někdy páteř a v ní hlavně odkaz na tyto www stránky Preference MHD v roce 2010, tak víš, že SSZ Francouzká (Ruská) x Moskevská je s plnou preferencí TRAM (bez negativního vlivu na IAD), ale i spoustu dalších zajímavých věcí.
Děkuji za poučení, pane "chytrý" :roll:
Páteř navštěvuji a článek jsem samozřejmě četl...

že je někde křižovatka s preferencí, ale neznamená, že preference funguje... bylo to jen konstatování (pochvala) současného stavu
možná jsem i dříve psal, kde jsou umístěny "kontakty" pro toto SSZ, no nic...

docela mě překvapilo, jak krátký příspěvek si napsal...
také není nutné citovat celý příspěvek, když reaguješ jen na část...
ostatním se omlouvám za zbytečné "plácání", ale musel jsem :(

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2011 15:46

kasme píše:někde jsem před časem četl o zdržování tram d.c. na SSZ u Vršovického nádraží...

v pátek odpoledne jsem si všiml, že na SSZ Vršovická x Petrohradská bylo přehozeno pořadí fází v cyklu...
tak nevím, jestli to souvisí a jestli to pomohlo :)
vliv na "zelenou vlnu" na Vršovické nemohu posoudit, zatím jsem jel jen dvakrát napříč...

dle sledování funguje celkem dobře SSZ Francouzká (Ruská) x Moskevská...
proti stavu před rekonstrukcí jsou zde mnohem delší fáze v závislosti na Tram...
Kdyby jsi navštívil někdy páteř a v ní hlavně odkaz na tyto www stránky Preference MHD v roce 2010, tak víš, že SSZ Francouzká (Ruská) x Moskevská je s plnou preferencí TRAM (bez negativního vlivu na IAD), ale i spoustu dalších zajímavých věcí.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od kasme » 19.2.2011 14:36

někde jsem před časem četl o zdržování tram d.c. na SSZ u Vršovického nádraží...

v pátek odpoledne jsem si všiml, že na SSZ Vršovická x Petrohradská bylo přehozeno pořadí fází v cyklu...
tak nevím, jestli to souvisí a jestli to pomohlo :)
vliv na "zelenou vlnu" na Vršovické nemohu posoudit, zatím jsem jel jen dvakrát napříč...


dle sledování funguje celkem dobře SSZ Francouzká (Ruská) x Moskevská...
proti stavu před rekonstrukcí jsou zde mnohem delší fáze v závislosti na Tram...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4245
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Bobik » 14.2.2011 22:03

Grossák píše:.... a proto je možné použít i web. Jako nejvhodnější doporučuji Návštěvní knihu Preference, chodím tam jakž často a pak se to dá řešit....
Výborně, výborně, tuto informaci jsem postrádal, příště se tedy obrátím "přímo". :)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 576
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 14.2.2011 14:47

Brejšín píše:Ano, ta Šárka je výborná hlavně o víkendu.

Jedeš od vozovny a auta dostanou červenou (jen chodci mají zelenou, asi proto že je tam větší frkér než na Václaváku a kdyby tam jednou za 4 minuty padla čevená tak vznikne kolaps) a tak se čeká, ale úplně nejlepší na tom všem je že auta tu červenou znovu dostanou zhruba v 1/3 zelené vlny od vozovny takže tam nakonec smrděj taky a potom je ještě chytne ten semafor od Libocké.
Výjezd je taky super, pustí tě to že jseš rád že stihneš konec volna u vozovny. a taky jednou už se mě stalo že mě to pustilo do 119 která už asi 20 sekund čekala právě u Libocké, takže odjezd z DŠ +3,5. Protě je to zhruba o 20 vteřin posunuté proti té zelené vlně. #-o
Jinak jsem si všiml že asi na antipreferenční křižovatky aspiruji Kinského náměstí od Anděla a Staroměstká od ND (asi nefunkční přihlašováky). Pak jsem taky nepochopil přihlašovák do sm. Kotlářky kde jaksi když zastavíš aby jsi pohodlně viděl na čočky tak se vůbec nepřihlásíš, ostatně to je případ i Divoké Šárky =D>

Pokud si všimnete, že na Kinského nám. a Staroměstské od ND něco nechodí, nejsou to antipreferenční křižovatky, ale je tam pravděpodobně závada a je dobré ji oznámit. Dá se na dispečink (řidiči), ale chápu, že někdy je to krkolomné a proto je možné použít i web. Jako nejvhodnější doporučuji Návštěvní knihu Preference, chodím tam jakž často a pak se to dá řešit. Ještě pořád ty závady platí? Vím, že nám. Kinského mělo problémy už na podzim a měnily se pak kontakty, jenže i tak se to zřejmě zcela nespravilo. Běželo to standardním postupem řešení. Na Staroměstské občas skutečně řadič SSZ o TRAM jakoby neví. Přihlášení má začít blokováním výhybky... Také už jsem nechal před pár dny prověřit.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 576
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Grossák » 14.2.2011 14:40

Divoká šárka je opravdu na pozvracení. Je tam software, který by při nějaké drobné úpravě dovedl velmi slušnou preferenci a dost nechápu, proč se to ještě nepoladilo. Velké zklamání, jako v podstatně celá Evropská.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Brejšín » 15.1.2011 19:16

Ano, ta Šárka je výborná hlavně o víkendu.

Jedeš od vozovny a auta dostanou červenou (jen chodci mají zelenou, asi proto že je tam větší frkér než na Václaváku a kdyby tam jednou za 4 minuty padla čevená tak vznikne kolaps) a tak se čeká, ale úplně nejlepší na tom všem je že auta tu červenou znovu dostanou zhruba v 1/3 zelené vlny od vozovny takže tam nakonec smrděj taky a potom je ještě chytne ten semafor od Libocké.
Výjezd je taky super, pustí tě to že jseš rád že stihneš konec volna u vozovny. a taky jednou už se mě stalo že mě to pustilo do 119 která už asi 20 sekund čekala právě u Libocké, takže odjezd z DŠ +3,5. Protě je to zhruba o 20 vteřin posunuté proti té zelené vlně. #-o
Jinak jsem si všiml že asi na antipreferenční křižovatky aspiruji Kinského náměstí od Anděla a Staroměstká od ND (asi nefunkční přihlašováky). Pak jsem taky nepochopil přihlašovák do sm. Kotlářky kde jaksi když zastavíš aby jsi pohodlně viděl na čočky tak se vůbec nepřihlásíš, ostatně to je případ i Divoké Šárky =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.1.2011 14:11

Z toho co tu o SSZ na Divoké Šárce čtu mám jediný závěr - "za dobré konstelace hvězd" (při štěstí jednoduchých/předem zřizovateli SSZ plánovaných situacích) to samozřejmě, jako všude jinde, i funguje. Jakmile však je tam těch požadavků moc + nedisciplinovanost IAD = (jak jsem psal již já a teď i Bobík) IAD zůstává na kolejích, protože jedno SSZ projede na poslední chvíli (či i po ní), ale na další již musí zůstat stát (většinou díky IAD před sebou - jinak by ji asi také prolítl). Prostě na těch cca 60-ti metrech 3 SSZ pro IAD je moc - ta prostřední (před vjezdem na vnitřní/výjezdem z vnější koleje) by tam být neměla a její funkci by měla převzít ta první (před vjezdem na vnější/výjezdem z vnitřní koleje), tím že by červená na ní padla s předstihem před volnem TRAM vjíždějící na vnitřní/vyjíždějící z vnější koleje. A že to někdo "prostřelí" - tak prostě zaviní MU s TRAM jedoucí na své volno ("mně" ta jeho mnou neviděná SSZ nezajímá)!

Odpovědět