Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: Metro D

Příspěvek od Ploki » 09.3.2011 15:04

Jak? :shock:
To jako vedle současných kolejí vybudovat další včetně samostatného nástupiště? Vzhledem k velmi nízkému umístění stanice pod terénem je to možné vybudovat pouze hloubeně z povrchu, jenže to zase neumožňuje aktuální zástavba (západ Arkády, východ vytížená Budějovická ulice)

uzivatel35

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel35 » 09.3.2011 14:59

Nemusí to být na jedné koleje,ale v jedné místnosti.

Uživatelský avatar
Ploki
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 05.10.2008 12:00

Re: Metro D

Příspěvek od Ploki » 09.3.2011 14:37

uzivatel33 píše:Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
Kvůli výstupu z metra, který není veden na koncích nástupiště ale uprostřed a relativně velmi úzkém průchodu vedle eskalátorů do prostřední části nástupiště je toto téměř neproveditelné. Je potřeba k tomu také přičíst, že Pankrác je čtvrtou nejvytíženější cílovou stanicí na céčku a pátou v celé Praze (po IPP, Dejvická, Kobylisy, Budějovická).
Kromě uzavření celé stanice (jak někdo psal) by se musel uzavřít celý úsek Pražského povstání - Kačerov minimálně na dobu vybudování odbočujících kolejí.
A co se týká provozu metra, interval něco málo nad 100s na céčku zůstane zachován (zcela určitě bude pod 150s), což je nemožné kvůli přivedení dalších vlaků na jednu kolej (to by musel být interval céčka dvojnásobný, pokud by i na déčku byl stejný interval; v jiném případě by céčko jezdilo v neurčitém intervalu (např. 100s, 100s, 200s, 100s, ... při intervalu déčka 200s))

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3013
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od kruťák » 27.2.2011 16:04

uzivatel33 píše:v Hamburku jezdí metro v nejmenším intervalu 5 minut
Jenže v Hamburku je metro jenom jakýmsi doplňkem rozvinuté povrchové dopravy (včetně IAD, cyklo a pěší) :wink: Páteří MHD jsou metrobusy (podobně jako u nás metrolinky tram), jezdící ve vyhrazených pruzích, a "překvapivě" S-Bahn a lodě :wink:

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od OMH » 27.2.2011 12:09

uzivatel33 píše:Ale v Německu to tak mají.Pravda je,že menší interval než 5 minut by asi nebyl moc reálný,ale v Hamburku jezdí metro v nejmenším intervalu 5 minut a to je město přibližně na úrovni Prahy.
Na úrovni procent kolik lidí cestuje IAD a MHD? Doporučuji se vzdělat nějakou literaturou ;)

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 27.2.2011 11:59

9001 píše:Náhradu D S-Bahnem moc nadějně nevidím. Už jenom si nedokážu představit vlaky jezdící v intervalu 3-5 minut.
Ale v Německu to tak mají.Pravda je,že menší interval než 5 minut by asi nebyl moc reálný,ale v Hamburku jezdí metro v nejmenším intervalu 5 minut a to je město přibližně na úrovni Prahy.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9661
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od 9001 » 27.2.2011 11:14

Náhradu D S-Bahnem moc nadějně nevidím. Už jenom si nedokážu představit vlaky jezdící v intervalu 3-5 minut.

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 27.2.2011 11:05

Někde jsem také četl,že se plánuje pro osobní vlaky udělat velkou přestupní stanici na Florenci a že potom bude postaven tunel na Nádraží Vršovice se stanicí Nám. Míru. Teoreticky by se pak dala nahradit trasa D pomocí S-bahn,když by se vystavěl ještě tunel z Krč do Písnice. Alespoň by se S-bahny dostaly trochu na vyšší úroveň. Stavět metro,které v podstatě kopíruje to druhé není nejlepší,ale jako vlak je to něco jiného.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 27.2.2011 9:40

uzivatel33 píše:Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Právě z tohoto důvodu se uvažuje sloučení provozních úseků I.D1 a I.D2 do jednoho celku. Jednak by se ušetřilo za výstavbu stanic provozního ošetření na trase, neboť při sloučení by vše bylo v depu, ušetřilo by se za stavbu dispečinku trasy D u stanice Nádraží Krč, který by při sloučení taktéž vzniknul v depu. Nehledně na to, že zkušební provoz automatického metra podle zkušeností ze zahraničí může trvat až jeden rok, což základnu ve formě depa potřebuje.
uzivatel33 píše:Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
To by s sebou přineslo řadu obrovských problému. Rozhodně tomu nevyhovuje ani výškové či směrové vedení trasy D a stanice Pankrác C by vyžadovala rozsáhlé stavební úpravy za vyloučení stanice z provozu. Proto je jednoduší vybudovat samostatnou stanici D, nehledně na to, že Pankrác D bude stavebně a konstrukčně připraven na dostavbu dalších dvou nástupišť pro případnou Pankrác E.

Uživatelský avatar
Vojta Tramvaj
Uživatel
Příspěvky: 468
Registrován: 25.8.2010 15:16
Bydliště: Bohužel u "255002"
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Vojta Tramvaj » 26.2.2011 21:20

uzivatel33 píše:Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?
Znáš naše cestující ne. nastoupili by do C a pak by na Nám.Bratří Synků zjistili, že jsou na D

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 26.2.2011 19:52

Pokud na metru D budou jezdit úplně nové typy vagonů,musí jezdit rovnou do depa.
Jinak,tak mě tak napadá,nešlo by udělat pro C a D na Pankráci jedno nástupiště?

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 26.2.2011 9:58

MM-Mikulovsky píše:Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?
Ano uvažuje. Využilo by se však pouze větvení v 1. koleji, odkud by vedla jednokolejná C - D spojka směrem ke stanici Olbrachtova. Však vzhledem k tomu, že se velice vážně uvažuje o spojení stavebních úseků I.D1 Pankrác - Nové Dvory a I.D2 Nové Dvory - Depo Písnice dohromady. Tato spojka by byla vypuštěna, neboť by se tím ušetřila velká spousta nákladů.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.2.2011 23:53

vs-metrak píše:
uzivatel33 píše:V roce 1974 byl návrh,který počítal s větve metra C do Písnice,myslím,že z Kačerova. Tak mě napadá,že by se tím vyřešilo i metro D a levně.
Tato větev původně měla být ze stanice Pankrác, kde je dodnes příprava tunelů na větvení a pokračovat směr Lhotka - Libuš. Ovšem už velice záhy se zjistilo, že kapacita C by další větev nezvládala, tak se rozhodlo o přetrasování linky D v podstatě do dnešní podoby a původní trasa D se nahradila RTT Modřany.
Je to tak ta příprava na Pankráci je z nástupiště ZC hned za stanicí vidět.
Napadá mne, dají se použít (přímo se počítá s nimi), v případě stavění D na principu stejného kolejového svršku, k vytvoření manipulační spojky C - D?

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 133
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Metro D

Příspěvek od vs-metrak » 24.2.2011 19:55

XSC byl rychlejší :D

uzivatel33

Re: Metro D

Příspěvek od uzivatel33 » 24.2.2011 19:35

Na druhé straně by se dalo nahradit trasou B s Vysočanské větev na Prosek a dál tunelem C dejme tomu do Čakovic.
Náhradou Žižkova by byla TT přes Bulhar a samozřejme TT Václavák

Jezdila by linka 21 v trase Nové Dvory-Braník-Palackého nám.-Jiráskovo Nám. Myslíkova-Lazarská-VN-Hlavní nádraží-Ohrada-Spojovací.

Odpovědět