Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Nové tramvajové tratě
Já sleduju vývoj okolo TT Suchdol a začíná mít celkem našlápnuto, ale ještě je tam toho plno co se musí řešit...
http://www.praha-suchdol.cz/index.php?pg=2981&ln=cz
Studie proveditelnosti je hotova a nyní se již pokračuje podle plánu:
http://www.praha-suchdol.cz/files/EPTA_ ... i_plan.pdf
Nakonci je harmonogram, když se hodně zadaří, tak se začne stavět v r. 2018.
Do příštího roku se má měnit územní plán.
Co je důležité:
Klíčovým milníkem implementace projektujsou finance.
Vzhledem kcharakteru akapacitě projektu se bude jedna rámcově o 3 - 4 miliardy Kč. Hlavním podbodem tohoto
milníku je skutečnost, že tramvajová trať v úseku Podbaba – Suchdol je na tzv.
„Indikativním seznamu velkých projektů“ Operačního programu Doprava pro programové období 2014 –
2020. Čili realizace stavby je nejvyšší prioritou z hlediska rozvoje a tím pádem jsou vytvořeny i optimální podmínky ke kofinancování ze strukturálních fondů EU, čili národní zdroje budou doplněny o zdroje evropské.
http://www.praha-suchdol.cz/index.php?pg=2981&ln=cz
Studie proveditelnosti je hotova a nyní se již pokračuje podle plánu:
http://www.praha-suchdol.cz/files/EPTA_ ... i_plan.pdf
Nakonci je harmonogram, když se hodně zadaří, tak se začne stavět v r. 2018.
Do příštího roku se má měnit územní plán.
Co je důležité:
Klíčovým milníkem implementace projektujsou finance.
Vzhledem kcharakteru akapacitě projektu se bude jedna rámcově o 3 - 4 miliardy Kč. Hlavním podbodem tohoto
milníku je skutečnost, že tramvajová trať v úseku Podbaba – Suchdol je na tzv.
„Indikativním seznamu velkých projektů“ Operačního programu Doprava pro programové období 2014 –
2020. Čili realizace stavby je nejvyšší prioritou z hlediska rozvoje a tím pádem jsou vytvořeny i optimální podmínky ke kofinancování ze strukturálních fondů EU, čili národní zdroje budou doplněny o zdroje evropské.
Re: Nové tramvajové tratě
Přestože s tramvajovou tratí vesměs souhlasím, nesouhlasím tentokrát s Vámi a názorem, že se lidi bojí zbytečně. Lidi jasně dali najevo, že nechtějí úbytek parkovacích míst, převedení automobilové dopravy z Vlastiny do ulice U Silnice a zrušení autobusových linek ve směrech Petřiny, P5 a do Řep. Původní projekt tyto problémy vůbec neřešil, naopak je generoval. Přepracovaný projekt už prostě ztratil kredit a lidi mu nevěří. Jen popisuji místní nálady.Looki píše: Jinak tamvajová trať na Dědinu určitě, lidi se bojí povětšinou zbytečně, ..
Re: Nové tramvajové tratě
Vzhledem k tomu, že v lokalitě žiji již 27. rokem a znám tu kdejakou bábu, která si na něco stěžuje, věděl jsem od začátku, že TT bude kamenem úrazu. Neznalost místní situace a plánování od stolu způsobilo, že se lidem projekt (mnohde oprávněně) prostě nelíbil. Problém s lidmi není ani tak v úseku Vlastina - Divoká Šárka, jako v úseku Vlastina - Sídliště Na Dědině. Bytové domy z 50. let, kde bydlí buď bývalí milicionáři, bachaři z ruzyňské věznice nebo bývalí lampasáci. Tady byl vždycky problém odstranit i zrezivělý klepadlo, natož tudy natáhnout TRAMVAJ! Jestli bylo něco částečným řešením, co by lidi z této lokality zkousli, tak to byla TT během výstavby budovaná za stávající kasárenskou zdí, která by se po dosavbě strhla. Přesto, že tu žiju tolik let, ani jednou jsem za tou zdí nebyl, je mi tedy šumák, co se tam děje. Jen zpoza zdi vykukují ruiny nějakých vojenských ubykací. Kdyby se tramvaj vedla tam, nedošlo by k žádnému rozšiřování ulice Vlastiny, ani úbytku parkovacích míst na sídlišti. Místo toho se udělalo krásno... Kdyby projektant znal místní poměry, namaloval by to dneska jinak. Sebrat prostě parkovací stání na sídlišti, kde JE PROBLÉM v šest večer zaparkovat, působí na lidi jak rudej hadr na bejka. A není se čemu divit.von Špilberk píše:Což o to: mně se ten výsledný návrh TT na Dědinu taky moc nelíbil. Záchrana by mohla být v té přestavbě areálu na jih od Vlastiny, kdyby se to urychlilo a navrhla se tam ulice paralelně s Vlastinou, tak může být TT tam. A mezi Vlastinou x Evropskou a Vlastinou x U Silnice by se to snad nějak přežilo.
Naposledy upravil(a) m@rtin dne 09.10.2014 12:07, celkem upraveno 2 x.
Re: Nové tramvajové tratě
V areálu Ruzyňských skladů se začne stavět za 3-4 roky (CentrlGroup).von Špilberk píše:Což o to: mně se ten výsledný návrh TT na Dědinu taky moc nelíbil. Záchrana by mohla být v té přestavbě areálu na jih od Vlastiny, kdyby se to urychlilo a navrhla se tam ulice paralelně s Vlastinou, tak může být TT tam. A mezi Vlastinou x Evropskou a Vlastinou x U Silnice by se to snad nějak přežilo.
Přemístění trati do nějaké nové rovnoběžné ulice? To by byla záležitost magistrátu (aby vůbec takové ulice vznikla), takže s nějakejma soudama počkat aspoň do neděle až budou výsledky voleb.
Jinak tamvajová trať na Dědinu určitě, lidi se bojí povětšinou zbytečně, ale kočkopsa místo fungující moderní tratě se já teda bojim..
Re: Nové tramvajové tratě
Tak určitě. S tímhle přístupem si přeci můžeme říci, že autobusy v uplynulých 20 letech kvalitativně dotáhly i přetáhly tramvaj po všech stránkách. Ani ta kapacita už není tak rozdílná. Jediná výhoda tramvají je politická - viditelnost sítě, závan nostalgie pro konzervativní voličstvo, možnost oddělení cesty od silnice a tím vytvoření jakéhosi zdání ekologie, na rozdíl od stavby vyhražených cest nebo přídavných pruhů pro autobusy.9001 píše:... kde z těch nabízených lokalit má tramvaj opravdu dopravní přínos? ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Což o to: mně se ten výsledný návrh TT na Dědinu taky moc nelíbil. Záchrana by mohla být v té přestavbě areálu na jih od Vlastiny, kdyby se to urychlilo a navrhla se tam ulice paralelně s Vlastinou, tak může být TT tam. A mezi Vlastinou x Evropskou a Vlastinou x U Silnice by se to snad nějak přežilo.
Re: Nové tramvajové tratě
Největší problém (vedle parkovacích míst) bylo uzavření Vlastiny. Vypadá to jako svévole plánovačů (nepíšu projektanta ), jelikož uliční prostor je dost široký a stromořadí jsou po nedávném překopání mladá košťata, která se dají přesadit. Jenže máme přísné hygienické předpisy na hluk, které prakticky znemožňují stavbu TT ale vlastně jakékoli nové komunikace, pokud není stovky metrů od zástavby, nebo za hradbou protihlukových zdí, nebo prosazená nějakým kmotrem. Uzavření Vlastiny pro a zákaz nočního provozu byl asi jediný způsob, jak se s vypočteným hlukem dostat do normy a tudíž aby to vůbec šlo legálně vybudovat. I přesto, že tam jsou na auta odjakživa zvyklí, dokonce by jich ubylo, a že cpát je kamokoli jinam vzbudí oprávněné rozhořčení.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Von: Ale naprosto upřímně. Řekni mi, kde z těch nabízených lokalit má tramvaj opravdu dopravní přínos? Jediné co se opravdu povedlo a tramvaj je rychlá je Barrandov.
V jiných lokalitách je to autobus na kolejích...
V jiných lokalitách je to autobus na kolejích...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Výborně: takže už umíme vyprojektovat novou TT tak, aby ji lidi nechtěli. Teď stačí poznatky aplikovat na další slibované TT a politici budou z obliga: my jsme chtěli TT postavit, jak jsme slíbili, ale lidé ji nechtěli, tak nebude. A nové TT jsou z krku.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
gabuliatko: Jenže co čekat od lidí... V systému linkového vede co ted je? Taky bych proti tramvaji řval jak tygr.
1) Zrovna na Šárce, kde 20 se průběžně zasekne v Karmelitské, 26 odrbou světla po cestě a např. vyhnije na super modernizaci u Bezovky? vs. bus co jezdí na Dejvickou prakticky se 100% přesností?
2) Ekonomická stránka věci. 119 tam stejně jezdit musí pač letiště. a vymeták 218 v původní podobě stála tak 1/3 nákladů na tramvaje.
Jak pro DPP, tak pro obyvatele v tom vidím jenom průser.
1) Zrovna na Šárce, kde 20 se průběžně zasekne v Karmelitské, 26 odrbou světla po cestě a např. vyhnije na super modernizaci u Bezovky? vs. bus co jezdí na Dejvickou prakticky se 100% přesností?
2) Ekonomická stránka věci. 119 tam stejně jezdit musí pač letiště. a vymeták 218 v původní podobě stála tak 1/3 nákladů na tramvaje.
Jak pro DPP, tak pro obyvatele v tom vidím jenom průser.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
No, vzhledem k tomu, že jim Ropid tak jako tak oseká autobusy, nakonec jim nic jinýho než pěší pochod nezbyde. Tramvaj si odmítly a o busy beztak přijdou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Nové tramvajové tratě
Ono se to taky špatně prezentuje. kdyby se to postavilo tak, že buď TT nebo pěšky na Evropskou, možná by dost lidí změnilo názor.m@rtin píše:Dost dobře vystihují postoj většiny k TT.
Re: Nové tramvajové tratě
Myslím si, že tramvaj na Dědinu opravdu nakonec nebude. Ten odpor je tady hodně velký a když se k tomu přidají chyby v projektu, myslím si, že je zaděláno na neúspěchu dostatečně. Včera všem v rámci asi předvolební kampaně do schránek přistály "noviny" občanského sdružení Šárka. Když budu mít zítra čas, rád je oskenuju a hodím na zelené. Dost dobře vystihují postoj většiny k TT.Bobik píše:Takže mám tomu rozumět tak, že TT na Dědinu (potažmo letiště) opět nebude? Výborně, ještě pár let a pomalu oslavíme století plánování zdejší TT.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Nové tramvajové tratě
Martine, projektant si toho všiml, ale zadavatel trval na tomto řešení. To samé lze říct i o parkovacích místech.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Takže mám tomu rozumět tak, že TT na Dědinu (potažmo letiště) opět nebude? Výborně, ještě pár let a pomalu oslavíme století plánování zdejší TT.