Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 11.12.2014 13:42

Karosák píše:... takže bych do SSZ nešťoural a zrušil na znamení.
Asi to bude vstkutku nejlepší řešení, ale naštěstí se nepřistoupilo ke snižováním jízdních dob, takže vlastně by to ničemu nepomohlo. Mě to prostě přijde jen krásně absurdní :-)

Jinak včera zásek na Hračkarně byl víc jak 20 minut, že by se někde objevila skrytá porucha? Vždycky mi přišlo, že to tam běhá dobře a už docela dlouho.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3882
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.12.2014 13:35

Já bych to tak viděl podobně jako Albertov-volno po hlavní není, aby šlo naopak kdykoliv a ihned přidělit do smyčky. Tohle mi přijde fajn, takže bych do SSZ nešťoural a zrušil na znamení. Jedině snad vychytat, aby se nestálo podruhé, ale to jde těžko, když to dopředu neví, kam to bude. Vzdálené rádio není a blokovat kvůli tomu oba souběžné směry asi taky nebude přijato s radostí.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 11.12.2014 13:29

Má vůbec cenu na někoho působit kvůli situaci na Střelničné, nebo je to ve fázi před rekonstrucí či ve fázi "všem je to u zadele"? Když vytvoří zastávku na znamení, za kterou následuje semafor na kterém každá tramvaj stojí cca. 10 vteřin a pak si může slavnostně popojet k těm dalším na křižovatce s ul. Klapkova, kde stojí znovu? Nechápu smysl této změny charakteru zastávky. To můžou udělat na znamení klidně i Václavské náměstí...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 11.12.2014 7:43

Tak ta Otakarka v noci skutečně čeká. Jak dlouho nevím, stál jsem tam vždy kolem cca 4 min, ne dýl (snažil jsem se tam raději nebýt moc brzo). Akorát teda proti starému cyklu, volno na odbočení padne jen jednou v cyklu. Přijde mi, že tam v noci běhá pevný cyklus, který udělí volno na odbočení jen pokud je navoleno. Pozoroval jsem to tam a pokaždé padlo jen jedno volno v cyklu a jen v určité (té samé) fázi cyklu. Takže oproti starému cyklu před reko v noci určitě zhoršení.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 694
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.12.2014 1:50

Filip píše:Před chvílí jsem projížděl SSZ Radhostska. Když jsem odstanicoval ZC tak bylo vypnuté, když jsem se rozjel, hodilo mi to stůj a pro auta červenou. Už se mi to stalo několikrát. Ovšem ve směru DC v tuto dobu jsem projel vždy, když bylo SSZ vypnuté. Je to ok?
Chodci přes hlavní si mohou SSZ "zapnout". A algoritmus zřejmě nemyslí na to, že tam může být TRAM. Noční blikačka a zapínání SSZ chodcem je novinka, takže se tyhle věci snad nějak doladí. Pokud vím, dole na Vinohradské je to udělané už dobře.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od modroko » 10.12.2014 23:10

Baresm píše:
Karosák píše:Dnes ráno na Badeniho Eltoďáci v bedně a od té doby je tam pevný cyklus! :-S
Už jsem psal i do mimořádnejch, než jsem si vzpomněl na Tvůj příspěvek. Kolem 20. h porucha, stálo se cca 20 minut, všemi směry na stůj.
Ráno kolem půl deváté to na chvilku zablblo taky, přes 5 minut to drželo zelenou pro hlavní a nic okolo...nakonec po navolení řidiče z 18tky který šel kličkou navolit 18tku v protisměru se to rozhejbalo...

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 10.12.2014 23:00

Před chvílí jsem projížděl SSZ Radhostska. Když jsem odstanicoval ZC tak bylo vypnuté, když jsem se rozjel, hodilo mi to stůj a pro auta červenou. Už se mi to stalo několikrát. Ovšem ve směru DC v tuto dobu jsem projel vždy, když bylo SSZ vypnuté. Je to ok?

Baresm
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 11.9.2014 9:11

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Baresm » 10.12.2014 21:23

Karosák píše:Dnes ráno na Badeniho Eltoďáci v bedně a od té doby je tam pevný cyklus! :-S
Už jsem psal i do mimořádnejch, než jsem si vzpomněl na Tvůj příspěvek. Kolem 20. h porucha, stálo se cca 20 minut, všemi směry na stůj.

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 10.12.2014 18:33

Bobik píše:Filip Z:arrow: Já tý Otakarce prostě nevěřím a proto stanicuju raději před kontaktem (a nejsem jediný). Nehodlám riskovat machinace s kličkou na poslední chvíli. Vzhledem k časům každá vteřina dobrá, bo jinak na tebe čeká celá Lazarská.
Už se mi stalo, že jsem přijel a zůstalo tam stůj, i když svítila výzva rovně. Tak jsem musel přehodit výhybku sem a tam a vzpamatovalo se to. Otakarova je docela nevyzpytatelná. A taky by to chtělo přidat minutu na 56 mezi Otakarovou a Štěpánskou.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 10.12.2014 17:33

Filip Z:arrow: Já tý Otakarce prostě nevěřím a proto stanicuju raději před kontaktem (a nejsem jediný). Nehodlám riskovat machinace s kličkou na poslední chvíli. Vzhledem k časům každá vteřina dobrá, bo jinak na tebe čeká celá Lazarská.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3882
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 10.12.2014 15:17

Dnes ráno na Badeniho Eltoďáci v bedně a od té doby je tam pevný cyklus! :-S

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 10.12.2014 12:17

SSZ Otakarova pro linku 56 funguje divně. Jedno kolo na mě čekalo asi 4 minuty bez nutnosti vylézt a navolit se kličkou. Druhé kolo po dvou "volnech" (cca 2 minuty) na Nuselské Schody výzva zhasla a musel jsem ručně (tedy "normální" stav). Spíš mě překvapilo to první kolo, že to na mě počkalo při čekačce na linku 55. =D>

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 08.12.2014 23:39

Martin Šubrt píše:Ale "nejde" to udělat tak, že by tam svítilo společné volno pro auta i tramvaj v každé fázi celou dobu. Auta mají vyklizovací mezičas o hodně kratší, takže když by tam tramvaj měla společné volno s těmi auty a nebyla tam, nebo teprve přijížděla k výhybce a neměla zablokováno, tak by stejně volno pro tu tramvaj zhaslo o 6-10 sekund dříve než těm autům.
To já samozřejmě vím, že tramvaj vyklizuje delší dobu. Už chvilku na tomto fóru exiustuju. 8-) Samozřejmě jsem to myslel tak, jak píšeš dál. @3632
Martin Šubrt píše:Tj. nastavit by to šlo pouze tak, že by tam padlo společné volno na začátku zelené bez ohledu na přítomnost tram., to by se pak zhaslo asi 6-10 sekund před koncem volna pro auta a pak by se ještě znovu vybralo v případě dodatečného nároku aktuálně dorazivší tramvaje.
Přesně takto jsem to myslel. =D> Škoda, že je to tak velká úprava. Inu pro nás, řidiče laiky se to jeví jako drobnost, ale vy, jako projektanti to vnímáte jinak, no. :-D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 694
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 08.12.2014 22:05

Na Podbabě už je ta úprava udělaná. Vím, že to není k popukání, ale volno ze smyčky se může vybrat ve 2 polohách v cyklu max. 2x, do smyčky ve 2 polohách max. 1x. Určitě by se tam dal udělat výběr i ve 3. poloze, snad i přiměřeně krátit auta na hlavní. Kdyby se to stavělo teď, asi bychom to chtěli, ale co jsem dnes koukal, je to snesitelné. Dost tramvají, možná polovina, tam čeká minimálně. Smůla je, když se přihlásíte v momentě, kdy začíná hlavní fáze. Pak je to na dlouho.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.12.2014 16:17

Otakarova. Jak píše Grossák. O tramvaji křižovatka dneska ví až v okamžiku zablokování výhybky. Tj. není to s dostatečným předstihem, přesto je schopná tramvaji dát volno i v poslední vteřině toho souběžného volna pro auta a křižovatkou jí protáhnout. Ale "nejde" to udělat tak, že by tam svítilo společné volno pro auta i tramvaj v každé fázi celou dobu. Auta mají vyklizovací mezičas o hodně kratší, takže když by tam tramvaj měla společné volno s těmi auty a nebyla tam, nebo teprve přijížděla k výhybce a neměla zablokováno, tak by stejně volno pro tu tramvaj zhaslo o 6-10 sekund dříve než těm autům. Křižovatka si pak myslí, že tramvaj není, tj. ukončuje volno tramvaje, aby jí vyšly mezičasy. Pak tramvaj ale ještě přijede v poslední vteřině volna pro auta a to volno znova ještě může dostat, takže by sice projela, ale obecně by to stejně fungovalo jako dnes, že na chvilku by musela zastavit a ta auta doleva by jí podjela. Tj. nastavit by to šlo pouze tak, že by tam padlo společné volno na začátku zelené bez ohledu na přítomnost tram., to by se pak zhaslo asi 6-10 sekund před koncem volna pro auta a pak by se ještě znovu vybralo v případě dodatečného nároku aktuálně dorazivší tramvaje. Což si myslím, že je poměrně velká úprava, která by byla jen na ten rok, kdy bude vzdálené rádio a křižovatka bude o tramvaji vědět dřív a volno jí bude držet normálně do jízdy nebo prodlužovat.

Odpovědět