Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 14:54

Filip píše:..... A těch 15 km/h na průjezd zastávkou na znamení mi vůbec nevadí. Beztak jsou většinou všude u takových zastávek SSZ nebo přechody apod.
martin8211: konec citace je jeden (z již opakovaných) důvodů omezení rychlosti průjezdu zastávkou (míjení jejího označníku) - lidé (ať chodci či řidiči IAD) v okolí prostě jsou přesvědčeni, že ta TRAM v zastávce zastaví a těsně za ní ji klidně vjedou/vejdou do cesty a bez toho bezpečnostního zpomalení TRAM je těžko zabránitelné nehodě :!:

A 1. důvod toho zpomalení je možnost reakce na pozdnější požadavek zastavení k výstupu, který jsem již také uváděl.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 14:23

Do kopce často brzdím samovahou. Je to podle mého názoru lepší. A těch 15 km/h na průjezd zastávkou na znamení mi vůbec nevadí. Beztak jsou většinou všude u takových zastávek SSZ nebo přechody apod.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 20.10.2015 14:17

Ale hlavní pointa otázky je v tom, proč se tam musí držet rychlost 15km/h. Nějaké brždění do svahu vlastní vahou mě jako cestujícího nezajímá. To už je na každém řidiči a jeho stylu jízdy.
Je snad logické, na Libušském potoku držet rychlost 15? Je to asi jakoby na Trojské v největším stoupání byla zastávka na znamení. Nejsem odborník, ale laickým pohledem si myslím, že mnohem více proudu se spotřebuje rozjezdem do kopce, než pouhým udržením co možná nejvyšší rychlosti.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 11:09

9001 píše:MM jenže ne všichni to takhle umí ......
Kdo to takhle neumí, tak asi nemá za řízením TRAM co dělat, protože to je vlastně využití principu jízdy setrvačnosti (jenž se má přednostně používat) a působení samováhy při jízdě do kopce.
Jinak to, že ta TRAM na 15km/h zpomalí případně ještě kus před označníkem (i klidně 20m) není na závadu - podržením jízdy lze udržet konstatní rychlost do jeho minutí a pak teprve zrychlit.

Ovšem netvrdím, že když se spěchá (pro zdržení či fyziologickou potřebu), tak se nikdy nesmí při průjezdu zastávky do kopce na přikázanou rychlost přibrzdit = využít maxmálku co nejblíže k označníku.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 119
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MPL » 20.10.2015 9:38

9001 píše:MM jenže ne všichni to takhle umí plus potřebuješ vic energie tramvaj znovu dostat do požadované rychlosti.
Víc než kdy? Než když jedeš rovnoměrně? No, o nějaké jednotky procent možná, ale signifikantní rozdíl bych tam nehledal.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9808
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 20.10.2015 6:28

MM jenže ne všichni to takhle umí plus potřebuješ vic energie tramvaj znovu dostat do požadované rychlosti.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 2:00

martin8211 píše:Já bych zvýšil rychlost u projížděných zastávek na znamení. Proč musí tramvaj na Libušském potoku do kopce přibrzdit na 15 a pak opět vynakládat další sílu na rozjezd do dlouhého stoupání?
...........
jsem si dnes -vlastne jiz vcera vzpomel na citované a musim se ptat, proc by mela tramvaj pro zpomaleni do kopce brzdit, kdyz zpomaleni je mozne samovahou a vcasnym pustenim jizdy?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3586
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 19.10.2015 23:49

Nevím co je v manuálu, ale tmavě zelenou s v pam. zóně natira skoro všechno.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 475
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 19.10.2015 22:28

Proc jsou opravene semafory u Masarykova nadrazi v tmave zelene a ne v tmave sede barve podle manualu? Je ten dokument vubec k necemu dobry..?

Petr86
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 25.10.2013 13:33

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr86 » 19.10.2015 22:02

Vršovická pokračuje - zprovozněna křižovatka u Vrš. nádraží, od ní položeno skoro k Petrohradské. Začalo budování obrubníků zastávky Bohemians, nově vytrhána mezivýhybková část trojúhelníku Minská. Většina nových sloupů zasazena na svých místech. Pár obrázků je na rajčeti: http://petr86.rajce.idnes.cz/RTT_Vrsovicka_19.10.2015

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.10.2015 16:35

von Špilberk: Informace JPP se nezakládají na pravdě. Dál to bohužel nemohu komentovat. Omlouvám se.

Můj osobní názor je, že zastávka v navržené provizorní podobě na této komunikaci nyní vhodná není. Jako součást projektu rekonstrukce mostu, kde ta zastávka je též, s ní výhledově žádný problém nemám.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9808
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 18.10.2015 15:48

Proxy: O té tramvaji by mě to taky zajímalo... To je oficiální požadavek z DP ?

To už mi pak připadá jako vystoupení Atkinsona na zahájení her v Londýně... Předjel je autem, oni ho stejně doběhli, tak jim podrazil nohy...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3948
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2015 13:59

9001 píše:Zrovna u Štvanice by měl být první krok u nějakého investora... Jak je vidět, není problém tam zastávku za týden udělat...
Naprostý souhlas. =D> Úplně vidím tu tiskovou zprávu: Současně s otevřením nového sportovního a volnočasového centra se zprovozňuje nová zastávka...
Jak jsem napsal, zatím tam není nic. A zimní stadión, co tam byl, se nechal shnít bez náhrady... :prase
Proxy píše:Nicméně by v této oblasti mohly vzniknout nové autobusové zastávky, protože Dopravní podnik má požadavek, aby tramvaj (kolejová doprava) byla rychlejší než autobus (naftobus).
Bravo :!: Takže protože nejsme schopni urychlit tramvaje (resp. už byly v posledních letech zpomaleny), tak musíme ještě více zpomalit autobusy, abychom pak v nějaké statistice vykázali, že tramvaje jsou pořád rychlejší doprava než autobus. Tomu říkám perpetuumdebile. #-o :roll: :smt021
Proxy píše:Zároveň se snažím Magistrát přesvědčit o tom, aby na Malém Smíchovském okruhu byly preferovány tramvaje a nikoliv autíčka.
Když to dokážete, rád Vám zatleskám a poděkuji. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9808
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 18.10.2015 13:39

Proxy: Jenže právě tyhle pokusy jsou cesta do pekel... Jakmile něco nabídneš, najde se uřvaná skupina co to bude chtít nechat i když to bude mít minimální přínos...

Taková 26 je odstrašujícím příkladem... Za poslední roky se na ní nasekaly 4 nové zastávky... Jaký to asi bude mít vliv na jízdní dobu...
Tím neříkám, že je to vždy špatně, ale pak se měly zrušit původní zastávky, které potom ztratili svůj význam...

Zrovna u Štvanice by měl být první krok u nějakého investora... Jak je vidět, není problém tam zastávku za týden udělat...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 18.10.2015 13:21

von Špilberk píše:Já bych to napsal jinak: Až se tam začne něco rozvíjet a vznikne potřeba tam vozit lidi, tak ať tam zastávka je. Třeba zapínaná na víkend nebo po dobu konání nějaké akce. Proč ne. Ale zatím tam chcípl pes. @3643 @3643
Tohle mi začíná připomínat tu debatu, co bylo dřív, jestli slepice nebo vejce: V tomto případě, jestli Štvanice není využívaná, protože nemá dostatečnou dopravní obsluhu nebo jestli čekat až začne být Štvanice využívaná a pak zlepšit dopravní obsluhu. Tím pádem se kruh uzavřel.
Myslím, že zastávka na znamení je prostě ta zkouška, které to může rozetnout. Nejedná se o žádnou mega-stavbu, ale prosté vytvoření ostrůvku a nějaké provizorní signalizace, aby vystupující neskákali pod auta.
von Špilberk píše:Že někde zastávka byla v minulosti, není argument: někdy v minulosti byla nějaká zastávka skoro všude. Např. v roce 1948 bylo mezi Andělem a Kotlářkou o 3 zastávky víc než je dnes. S tím by na Praze 5 rozhodně měli něco dělat. :twisted:
Z toho vyplývá, že se dopravní obsluha stále vyvíjí. Některé zastávky zanikají, některé vznikají nové.
V Plzeňské byla nyní zrekonstruována tramvajová trať, takže o nových zastávkách nemůže být v dalších pěti lety řeč. Nicméně by v této oblasti mohly vzniknout nové autobusové zastávky, protože Dopravní podnik má požadavek, aby tramvaj (kolejová doprava) byla rychlejší než autobus (naftobus). Pokud bych někde na Praze 5 přesunoval zastávky, tak je to mezi Újezdem a Andělem, což je asi jediná věc, na kterou se shodneme s Prahou 1, která chce z křižovatky Újezd odstranit automobily. Bohužel je chce vymístit do vedlejších ulic na Praze 5 :oops:
von Špilberk píše:A pokud má fungovat argument, že někde něco bylo, tak by to mělo fungovat i obráceně: proč někde budovat semafor (zastávku), když tam nikdy nebyl(a)...
Já osobně jsem velký nepřítel budování nových semaforů a také jsem jeden při rekonstrukci Zlíchova nechal zrušit. Zároveň se snažím Magistrát přesvědčit o tom, aby na Malém Smíchovském okruhu byly preferovány tramvaje a nikoliv autíčka.

Odpovědět