Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 21.10.2015 22:11

Chtělo by to položit základní otázku. Proč ? Proč navyšovat rychlost průjezdů zastávek na znamení ?
A i kdyby se to časem navýšilo, tak mě nikdo nemůže nutit, jakou rychlostí kde mám jezdit. Když budu považovat 15 za bezpečnou jízdu, tak prostě pojedu.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 21.10.2015 21:58

Kdyby měl ale každý přístup, že se nechce zaobírat stížnostma, tak půlka MHD neexistuje a vlastně ani nic jiného.
Stejně tak je to s bezpečností. To se mám bát vyjít na ulici? Lidi nejsou hloupí, a ti co jsou, tak už jim stejně zastávka na znamení nepomůže 8-)

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 21.10.2015 21:27

V Německu třeba dost zpomalí, aby projeli zastávku. I když tam to obvykle jsou všechny zastávky na znamení.
Nevím, ale tady vidím pořád riziko. A potom řešit stížnost od lidí apod. to se mi fakt nechce. Nejdebože, kdybych tam někoho přejel (někdo, kdo vidí na poslední chvíli tramvaj a vrhá se hlava nehlava vpřed)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4461
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 21.10.2015 20:53

MF píše: Funguje to jinde, tak proč ne u nás.
Protože ouřednickej alibismus? Jednak vlezdoprdelkovství zákazníkům, tzn. nechuť a neumění řešit případné stížnosti posláním do háje, s tím, že si měl čudla zmáčknout včas a jednak obava o "přejíždění" pitomců, pardon, zákazníků, co telefonují, krafou, kouří, šťouraj se v zadku a bůhvíco ještě kdesi v pekle na protějším chodníku, co si najednou vzpomenou že už jim to jede a vrhajících se na poslední chvíli do kolejí? Asi.

Pokud mi to někdo zmáčkne těsně před sloupkem, nezastavuju. Nepůjdu na magnety jenom proto, protože se zrovna teď někdo probudil. Nicméně valná většina se v zastávkách na na znamení naučila mačkat včas. Na rozdíl od těch stálejch, bohužel, kde se mi každou chvíli někdo proběhne po tramvaji, neboť obvykle v klidu vstává a hledá čudla až poté, co tramvaj zastaví. Což, pokud venku nikdo není, znamená, že se už zase rozjíždím. Jestli si myslí, že tam budu tábořit, čekat na jaro a na to, až se všichni proberou a rozmyslí si, jestli chtěj náhodou vystoupit, tak si to myslí špatně. 8-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MF » 21.10.2015 20:31

Filip píše:Zrovna v noci jsem nad tím uvažoval. Projížděl jsem některé zastávky na znamení na "ďáblické" větvi a opravdu mi přijde těch 15km/h akorát. Jeden cestující si zmáčkl tlačítko, když jsem byl téměř u sloupku, což bych při vyšší rychlosti nemohl provozně bezpečně zabrzdit.

Takže zde bych nic neměnil.
Pokud si cestující mačká tlačítko akorát, tak riskuje. Tlačítko má tisknout včas a ne 10m před sloupkem. Pokud na zastávce někdo je, tak má smysl stavět, pokud tam nikdo není, tak není důvod jet 15 km/h. Pokud by tam hrozilo nějaké ohrožení, tak zastávka nejspíš nebude na znamení. Funguje to jinde, tak pro ne u nás. Třeba Bratislava....15 km/h bych ponechal pro projíždění stálých zastávek služebními vlaky.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 21.10.2015 17:32

Zrovna v noci jsem nad tím uvažoval. Projížděl jsem některé zastávky na znamení na "ďáblické" větvi a opravdu mi přijde těch 15km/h akorát. Jeden cestující si zmáčkl tlačítko, když jsem byl téměř u sloupku, což bych při vyšší rychlosti nemohl provozně bezpečně zabrzdit.

Takže zde bych nic neměnil.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 22:30

gabuliatko píše:Koukám že potřebujete předpis i na to jak jít na toaletu. Btw mohl by jej někdo pastnout, rád bych se poučit kde přesně se těch 15 km/h má jet (protože mi to přijde na hlavu, jiná situace je na zastávce kde široko daleko nic a jiná kde je přístřešek a leje, takže se očekává že když někdo bude stát, tak v boudě).............
Z:arrow: D1/2, §31, odst.5 "Rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15km/h při:" odrážka e) "při průjezdu čela vlaku okolo označníku zastávky v případě, kdy vlak v zastávce stálé nebo na znamení nezastavil v prostoru zastávky"

Po čase platnosti právě uvedeného byla po jeho vzoru zavedena OR "místo s omezenou rychlostí" Z:arrow: D1/2, §55 nepřenosné návěsti, odst. 11 ""Návěst "Místo s omezenou rychlostí" označuje místo, přes které musí čelo vlaku projet nevýše rychlostí uvedenou černým písmem na návěstidle. Řidič smí zvyšovat rychlost vlaku teprve, až čelem vlaku mine toto návěst.""

Z:arrow: Z:arrow: v obou případech v případě spěchu plynule brzdím do momentu vjetí čela vlaku na úroveň označníku/návěsti OR s černou šipkou pod ní (v dodatkovém cedulce/odélníčku) a ihned na to (v případě volné TT) opětovně zrychluji

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 20.10.2015 21:26

Díky za report. Osovka v oblouku za podjezdem na začátku Vršovické je tedy řádná! :shock:

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 18:36

Když se navýší rychlost průjezdů zastávek na znamení, nebudu protestovat. Nicméně těch 15 km/h mi přijde přiměřených vzhledem k chování lidí jak mimo tramvaj, tak uvnitř (aby měli čas dát znamení k výstupu).
A asi těch 15 bych stejně dodržoval pořád, protože si myslím, že prostě situace kolem zastávek neumožní moc jet rychleji.

Naopak mám radost, že údajně od listopadu do odbočky 15 km/h (ne všude samozřejmě).

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 20.10.2015 18:34

Koukám že potřebujete předpis i na to jak jít na toaletu. Btw mohl by jej někdo pastnout, rád bych se poučit kde přesně se těch 15 km/h má jet (protože mi to přijde na hlavu, jiná situace je na zastávce kde široko daleko nic a jiná kde je přístřešek a leje, takže se očekává že když někdo bude stát, tak v boudě).

Ale co, připomíná mi to příhodu z Prýglu kde je napsáno že se má točit terčm a když dítě terčem točilo tak se z lodě ozval megafon "nehraj si s tím"

Pejsku, má velká dráha taky předpois jak projíždět zastávky na znamení?

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 20.10.2015 16:19

Dnešní návštěva rekonstrukce tramvajové trati ve Vršovické ulici a v ulici Bělehradské.

http://petr91fotky.rajce.idnes.cz/RTT_V ... _Karlovem/

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 16:01

Třeba proto, že je jenom zdání, že ty zastávky jsou prázdné a nikdo nikde není. Kolem vozovny Hloubětín chodí lidé podél tratě i v noci a prosvištět to tam maximální rychlostí není dvakrát bezpečné. A hlavně kolik času se tím ušetří ? Zanedbatelně. Kolega MMM má pravdu prostě vzhledem k bezpečnosti bych tohle neměnil.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 20.10.2015 15:51

Ale to jsme u toho. Co je nebezpečné na prázdné zastávce Malešická továrna DC a podobných, když tam nikdo není? (kdyby byl, tak se stejně musí zastavit)
Trochu mi to přijde jako "nikdy se to tak nedělalo". Nehádám se, každý na to máme svůj názor. Jen mě zajímájí ty důvody nebezpečí v takovém případě.
Uznávám, že je to asi poněkud nebezpečný pocit, projet to normální rychlostí, ale třeba jde jen o zvyk.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 15:34

Proletět zastávku plnou rychlostí považuji za nebezpečné. Budiž zvolit třeba řešení, že od 22 do 6 hodin možno projíždět zastávky na znamení rychlostí do 30 km/h. Ale víc bych nešel. Já sám často projíždím zastávky na znamení i rychlostí 10 km/h zejména když je plnější vůz, tak aby cestující měl čas dát znamení k výstupu (tlačítkem na znamení nebo čudlem). A zmíněná zastávka U Libušského potoka není problém, do kopce do zbrzdím samovahou na těch cca 15km/h a po průjezdu zastávkou našlápnu, směrem dolů to přibrzdím a nechám samovahou dokutálet až na Polikliniku Modřany.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 20.10.2015 15:30

Pozdní požadavek cestujícího - smůla, je informován akusticky i opticky. To, že má sluchátka a kouká do mobilu, je jeho problém.
Důvod, že to je kvůli bezpečnosti beru. A proto jsem psal, že by bylo nějakou značkou specifikováno, které zastávky lze projíždět plnou rychlostí. Je plno zastávek na znamení, kde se brzdí zcela zbytečně a není u nich ani přechod, či SSZ.
Například:
Na Homoli DC, Malešická továrna DC, velká část KOMOKa, Krematorium Motol DC, Nový Hloubětín (k vozovně), Starý Hloubětín (k vozovně), budoucí Vinohradské hřbitovy ZC, ČSAD Smíchov, Ďáblická větev a podobně.
Ono by to šlo, kdyby se chtělo. Stejně tak by při větší inteligenci řidičů šlo zavést přímo do předpisů to, že pokud za sloupkem není přechod, či přejezd, nebo SSZ, zastávka se dá projet vyšší rychlostí.

Proč se v Brně a Liberci prolétavají zastávky na znamení naplno? Máte pocit, že Brno, či Proseč nad Nisou vymírá kvůli tomu, že tam tramvaje nepřibržďují?

Odpovědět