Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 889
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ZXS91 » 01.1.2018 15:21

Nooo, zapůjčený Sorry nově dostávají numera 599x, takže možná tudy se bude směřovat

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2346
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 01.1.2018 13:05

Už se ví, do budou mít KB za číslo, až se naplní 6999? 7001+?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3372
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 29.12.2017 22:08

Jestli jsem se dobře díval, tak jsem dnes potkal zánovní dlouhou SORku ev. č. 6950 s agregáty AC na střeše :shock:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od thriller2 » 28.12.2017 10:43

Tak mě napadlo, když je dnes kolem nuly a déšť se sněhem, tak asi zase můžou namrzajat troleje. U tramvají to řeší mazačka, je nějaký řešení i pro ten náš pražskej trolejbus? Hlavně pro to nabíjecí stanoviště na Palmovce?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 27.12.2017 2:35

MM: Ještě že busy mají přímo tlačítko na kočárky. To ten co nás vezl 5 kočárků by asi nedal :devilsmokin

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.12.2017 23:33

ElWapp píše:Jo, co na tom řidičům vadí by mě taky zajímalo....
no také mne to vadí, ale po jistém mém ponaučení se upozorněNí na chybu snažím podat co nejmilejší formou = "Upozornění pro někoho z Cestujících pro příště: pro signalizování výstupu v zastávce na znamení stačí dstatečně včas před ní stiknout zelené tlačítko dveří." = informuji, že jim stačí stisknout pouze jedno tlačítko (místo dvou) + správný čas pro tento jejich úkon! Pouze při opakování se stejné chyby v navazujích zastávkách na znamení (zejména je-li násobná) upozorňuji, že opakované násobné použití výstražné signalizace k řidiči znamená požadavek okamžitého nouzového zastavení vozidla!

OSOBNĚ MI JIŽ TEDY NEVADÍ TOLIK PŘÍSTUP CESTUJÍCÍCH, ALE HLAVNĚ DPP, KTERÝ:
1.) (narozdíl např. od DPMB) nemá jasné popisky (piktogramy) u příslušných tlačítek
2.) celkově nedostatečně poučuje cestující o jejich povinnostech a jejich porušení doslova záměrně přehlíží - myslí si totiž, že by při opaku o cestující přišel, ale pravda bude ta, že by v MHD bylo bezpečněji a byla pak jistě více oblíbená, a tedy využívaná!
3.) řidičům nařizuje každou nejasnou návěst/signalizaci považovat za přísnější = totální nemysl, když ve voze/soupravě může být převážen víe jak 1 dětský kočárek, jehož výstup má být signalizován 2 stisky výstražné signalizace k řidiči = výstup dvou kočárku jsou 4 a tří hned 6 pípnutí, při nichž již teda mám (dle DPP) okamžitě nouzově zastavovat a zjišťovat, co se stalo, byť mohu mít tušení, že to bude současný výstup tří naložených kočárků! SPRÁVNĚ JE TENTO POKYN NĚJAK UPRAVIT A HLAVNĚ JAKO SIGNALIZACI POŽADAVKU NOUZOVÉHO ZASTAVENÍ STANOVIT "OPAKOVANÉ STISKNUTÍ AŽ DO ZASTAVENÍ NOUZOVÉ SIGNALIZACE K ŘIDIČI", ABY SE VYLOUČILA JEJÍ ZÁMĚNA SE SPRÁVNĚ SIGNALIZOVANÝM NÁSOBNÝM VÝSTUPEM KOČÁRKŮ ČI ŠPATNĚ NÁSOBNĚ SIGNALIZOVANÝM VÝSTUPEM V ZASTÁVCE NA ZNAMENÍ.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 459
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od ElWapp » 26.12.2017 23:01

Jo, co na tom řidičům vadí by mě taky zajímalo. Nedávno jsem byl teatrálně proškolen, když jsem si ze zvyku zmáčkl stopku ve Kbelích nikoliv jako vždycky za rohem, kde je zastávka na znamení, ale na hlavní, kde zastávka stejného jména na znamení není... Brždění, křik řidiče co se komu stalo, když řeknu že zastávka na znamení tak odpověď "to je asi nějaká novinka"...

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od thriller2 » 22.12.2017 12:18

Mě tak napadá, to ti řidiči autobusů mají to tlačítko znamení vyvedený drátama do sedačky a každý stisk jim pustí do zadku elektrickou ránu? Nebo proč jim vadí, když někdo zmáčkne talčítko znamení i před zastávkou, která na znamení není?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od P_V » 22.12.2017 11:59

Ono to zas tak logické není, tak prosím uživatele nesodsuzuj. Nijak samozřejmé, tj názorné a jasné na první pohled, to není. Někdo to vymyslel zrovna tak, jedním z možných způsobů, je nutné to odpozorovat. Navíc to není jednotné napříč vozovým parkem.

Co když to rozsvícené Stop znamená, že zastavíme, ale ne, že se otevřou zrovna tyto dveře?
Proč v tramvaji je nutné zmáčknout nesvítící čudl, zatímco v metru svítící, a v některých busech nesvítí čudl nikdy?
Proč je ten čudl jednou před očima na dveřích a jindy někde bokem, na tyči nebo vedle dveří? (nejlépe v kombinaci s nálepkou na dveřích co vypadá jako čudl)
Proč vypnutá poptávka v metru, tj. že se dveře otevřou, vypadá jinak, než navolená poptávka, tj. že se dveře taky otevřou?
Odhadni funkci tlačítka podle jeho barvy (piktogram se po čase setře).
Proč se v tramvaji v zastávce "na znamení" nemá mačkat čudl s nápisem "Znamení"?
Atd.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 176
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od KarlosK » 22.12.2017 11:28

To samé zastávka na znamení. Logicky zmáčknu otevírání dveří, čímž se dá i znamení řidiči. Jenže negramoti, kteří očividně nevidí a nechápou to rozsvícené stop nad dveřmi musí to znamení k řidiči zmáčknout prostě znovu. #-o #-o Stejná situace když v metru nesvítí kolem tlačítka červené světla, je jasné že není zapnuto poptávkové otevírání. Nejsem žádnej šotouš. Tohle logicky dojde každému...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 21.12.2017 19:41

XSC píše:Lidi si holt zvykli, že se něco mačká...
Dovolím si doplnit - ...A nemyslí.
Zrovna včera, mladá holčina, dobíhá zepředu, tak jí otevřu přední dveře - no proběhla kolem nich, už otevřených a jala se zuřivě mačkat čudlík... #-o

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1529
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od XSC » 21.12.2017 18:31

Dneska mě zaujal starý kloubák na lince 135. Vedle dveří byl vylepen papír vyjetý na tiskárně, který oznamoval: "Tento autobus nemá tlačítka pro otevírání dveří, dveře otevírá řidič." Přesto prakticky v každé druhé zastávce signalizaci řidiči někdo zmáčknul. Lidi si holt zvykli, že se něco mačká...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od kasme » 22.11.2017 7:49

a večer SOR 6747
Požár autobusu v Čimické ulici v Praze 8 vznikl vlivem technické závady
21.11.2017 22:23, 23:31
Hlavní město Praha

Dne 21.11.2017 od 22:17 hodin zasahovala jednotka pražských hasičů z Holešovic u požáru autobusu v ulici Čimická v Praze 8.

https://www.pozary.cz/clanek/176907-poz ... vady/#2331

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 21.11.2017 19:56

Proxy: Takže zákaz vjezdu kamionů je spíš hra než realita?

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Proxy » 21.11.2017 16:30

Karosák píše:9001: Jo, na to jsem se chtěl taky zeptat. Podle mě je to v článku pokřivené. Taky jsem slyšel o mnoha případech, kde Policie "zařízla" a je zase dobré, aby někdo to právo měl. Ale nevím, jestli to právo má přímo PČR, nebo příslušné spádové ODA, jež rozhoduje na základě zpráv od PČR. Vzhledem k povaze článku je toto možná pod rozlišovací schopnost cílové skupiny i pisatele, takže se nedozvíme, co chtěl básník vlastně říci, nebo jestli se vůbec snažil to rozlišit...
Rozhodnutí vydává příslušný silniční správní úřad. Stanovisko dopravní policie je však dle zákona neopominutelné.
Pokud by se našel nějaký odvážný referent, tak by musel náležitě a podrobně vysvětlit, proč je vydané rozhodnutí případně v rozporu se stanoviskem dopravní policie ;-)

Odpovědět