Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1932
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petr » 30.7.2018 11:17

ZXS91 píše:Včera mě Nádraží Libeň drželo až abnormálně dlouho - někdo s podobnou zkušeností?
Pokud nikde není přihlášený autobus vcelku normální stav.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 880
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 N7 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 30.7.2018 11:02

Včera mě Nádraží Libeň drželo až abnormálně dlouho - někdo s podobnou zkušeností?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3307
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 30.7.2018 10:43

Kobylisy opět v preferenční dynamice.

U nájezdu na Trojský most DC - křižovatka těsně před mostem, asi proběhla úprava, kdy sice nevznikla odbočovací šipka/pruh doleva k Pelc-Tyrolce, ale při volnu pro tram na most mají často IAD červenou a funguje jen nekolizní odbočení z Banky vpravo na most. Ale nevím, jak moc je to tutovka, protože naopak při jízdě z mostu to často auta v protisměru pošlou před čumák...ale drobné vylepšení tam cítím.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.7.2018 8:05

Karosák píše:Je to neuvěřitelné, ale Hotel Golf i Poštovka mají upravené SSZ, takže volno se přiděluje ihned po navolení a přibrzdí-li tedy vlak na 15 km/h, vychází to do jízdy :shock: :shock:
fakt nevěřícně čumím, asi se na to budu muset jet osobně podívat :shock:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4231
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.7.2018 8:08

Buď v klidu, v Nuslích dodělali silnici od Horek ke křižovatce pod radnicí, přesunuli se o blok vejš předělávat Horky DC, ale 20 zůstala až k radnici. Pro jistotu. Tohle je alespoň krátký. Počkej týden, dva a on to někdo sundá... :lol:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 824
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 05.7.2018 6:02

No a dneska zadlážděno a ohrada pryč a hurá šineme se dál oběma směry 10! #-o #-o #-o

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 824
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 04.7.2018 6:20

Už nějakou dobu nefunguje přihlášení od Fidlovačky - bylo hlášeno. K navolení dojde až blokací výhybky v křižovatce Otakarova. A pak se čeká.

A nevím jak a kam to napsat. Nedalo by se něco dělat s tou 10 u Rudolfina?. Výkop už je nějakou dobu zasypanej a my se tam furt šouráme jak ....

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3307
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 01.7.2018 11:59

Je to neuvěřitelné, ale Hotel Golf i Poštovka mají upravené SSZ, takže volno se přiděluje ihned po navolení a přibrzdí-li tedy vlak na 15 km/h, vychází to do jízdy :shock: :shock:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3556
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 27.6.2018 8:44

Zelená DC: při vjezdu do zastávky se rozsvítí výzva a pak okamžitě zhasne. Při delším stanicování volno uteče a čeká se celý cyklus na další volno, které pak padne i bez svítící výzvy.

Pražského povstání: včera odpoledne se mi výzva jednou (ze 4 jízd) rozsvítila. Přes den není problém, protože jsou u křižovatky :auto :auto . Problémy jsou při ranních výjezdech. Tahle preference je opravdu zakletá. Navíc se někdy ráno běžně stává, že se jeden vlak nepřihlásí, ale další jedoucí za ním ano. Takže už mě napadlo, jestli není brnkačka na nějakém blbém místě, kde odskakuje pantograf. Možná by se mohlo zkusit tu brnkačku zdvojit nebo přidat jinou formu detekce.
Grossák píše: Úpravu SSZ Otakarova - Bělehradská potvrzuji. Delší volno pro Bělehradskou. Pokud by tam nebyla, stojí auta až k Nuselským schodům a tramvaje s tím. Pokud by auta zůstala ofiko na kolejích od Fidlovačky, bude naprostý kolaps.
Tohle chápu. Já to napsal proto, že mě nepřestává fascinovat, jak rychle umíme upravit cyklus SSZ kvůli dočasnému problému, když chceme. Přitom v minulosti bylo dost situací, kdy to taky bylo potřeba, ale někdo nechtěl. :wink:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 824
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 25.6.2018 16:47

Bobik píše:
mart337 píše:A co se týká značení přechodu, jedná se o značení na PK a nebo na vozovce?
Pokud myslíš zebru, tak jedině na vozovce. Ostatně kvůli tomu se přece přechody před časem gumovaly z kolejí, byly-li tyto na samostaném pásu.
No právě, podle zákona je značen na PK a ne na vozovce (dle mého asi blbého výkladu by tedy měla být i tam?). Takže proto jsem se pídil, jak je to se statusem tram tratě.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9551
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 25.6.2018 16:39

Bobik: Zkrátka je v tom bordel :cry:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4231
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 25.6.2018 16:02

mart337 píše:Ale právě tak jednoduché to asi nebude (a nebo nebylo), protože se před lety vedly řeči o tom, že je to závislé na tom, jak je dotyčné těleso (či část) zkolaudována, jestli jako samostatné, či jako součást PK, i když je vedena vedle PK.
Jo, tyhle řeči jsem zaslechl taky, ale na ty jsem nikdy nedal. Pro mě je podstatné to, co je v zákoně. A je-li cokoli v rozporu, pak platí "vyšší právní norma".
mart337 píše:A právě že jsem někde slyšel, že údajně někdo dostal pokutu za překročení 50 mezi Pobřežní cestou a Nádr. Braník, i když je to mimo vozovku.
O tom jsem neslyšel, i když se nepřu, vím, že podobný zhovadilosti se děly - já zase vím o případu z Břevnova, jak mezi Drinopolem a Kaštanem byla silniční 30 a ve směru ZC se měla dodržovat až ke křiž před Kaštanem, bo podle "oficiálního" výkladu (i školního!) to u Billy nebyla pro směr ZC křižovatka, protože se tam nedalo odbočit! Tak u Kláštera dispečeři v součinnosti s policií "vybírali" řidiče až do té doby, než je jedna kolegyně poslala do :zadnice že nemaj pravdu, protože podle zákona je křižovatka "styk" dvou PK, bez ohledu na to, nakolik se tam z kterýho směru dá odbočit. Ale podobný zhovadilosti jsem už naštěstí pár let nezaznamenal.
mart337 píše:A co se týká značení přechodu, jedná se o značení na PK a nebo na vozovce?
Pokud myslíš zebru, tak jedině na vozovce. Ostatně kvůli tomu se přece přechody před časem gumovaly z kolejí, byly-li tyto na samostaném pásu.
mart337 píše:Až si seženu ten oběžník, tak snad budu moudřejší.
Nebudeš. :D Zhovadilosti jsou i tam, viz přejezdy Barrandov (kdy podle oběžníku samotný přejezd je TT na PK).

vávra
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 06.11.2008 20:12

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vávra » 25.6.2018 15:06

mart337 píše:Až si seženu ten oběžník, tak snad budu moudřejší.
Jen upřesním, že se nejedná o oběžník, ale o směrnici s názvem Doplňky a vysvětlení k D1/2.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3307
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 25.6.2018 14:53

A pak také co je v katastru. Ale nebojte, na Školení 2 o tom bude celý blok, kde se dozvíme, že všechno je jinak :smt101

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 824
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 25.6.2018 14:32

Bobik píše:Podle 266/1994 Sb (zákon o drahách) se jedná o dráhu vedenou po pozemní komunikaci. Drážní zákon žádné "těleso" (ať už zvýšené, nebo ne) nezná. A 361/2000 Sb. (zákon o provozu na pozemních komunikacích) zná jenom tramvajový pás - snížený, zvýšený či v úrovni vozovky. Takže lidově řečeno, vede-li TT "po silnici" - ať už v jejím středu, nebo po jejích okrajích (což maj snad jen v Plzni), je to TT na PK. Vede-li vedle silnice (je na samostatném - ve smyslu "vlastním" tělese), pak není součástí PK. Na Hradčanské je součástí PK, protože je "mezi silnicema" - a je buřt, kolik metrů trávy je od kolejí k silnici, zatímco kolem Hradu jsou koleje vedle silnice, takže TT není součástí PK. Mimoto před časem podnik vydal oběžník, kde jsou sepsaný úseky, kde se může jezdit 60. Poptej se ve výpravně, název ani číslo onoho si už nepamatuju.
Až si seženu ten oběžník, tak snad budu moudřejší. Ale právě tak jednoduché to asi nebude (a nebo nebylo), protože se před lety vedly řeči o tom, že je to závislé na tom, jak je dotyčné těleso (či část) zkolaudována, jestli jako samostatné, či jako součást PK, i když je vedena vedle PK. A právě že jsem někde slyšel, že údajně někdo dostal pokutu za překročení 50 mezi Pobřežní cestou a Nádr. Braník, i když je to mimo vozovku.
A co se týká značení přechodu, jedná se o značení na PK a nebo na vozovce?

Odpovědět