Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6151
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od demon » 28.1.2019 6:25

Karosák píše:Při dnešní krátkodobé výluce byla instalována další oficiální diodová sekce a to pod zast. Královský letohrádek ZC.
Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pište :wink: Modří samozřejmě vědí, tak to třeba časem někdo prozradí :P Z:idea:
Protože právě tady je to úplně nejzbytečnější v celý Praze ?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 27.1.2019 21:35

Při dnešní krátkodobé výluce byla instalována další oficiální diodová sekce a to pod zast. Královský letohrádek ZC.
Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pište :wink: Modří samozřejmě vědí, tak to třeba časem někdo prozradí :P Z:idea:

Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 199
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od 7001 » 19.8.2017 16:42

V dolní části, zhruba pod hospodou už vzniká plácek pro kontejnery a v kopci už se pomalu začínají stavět sloupy. Jinak k tomu proč se to nenapojí rovnou na trolej, je rozdíl mezi nabíjením na konečné a provozem s cestujícími. Kontejnerová měnírna bude specificky upravena pro tento provoz, což by pouhé připojení na trolej a kolej nesplňovalo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3692
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od P_V » 07.8.2017 22:02

Napájecí bod TT je přímo u hospody U Karla, což je Kelerce nejblíž, jen 300 m. Nenapojilo by se tudíž na trolej, ale rovnou na přívod. Jelikož nepředpokládám výskyt víc jak 1 trolejbusu najednou, tak by to mohlo stačit.
Nebo jak jsem psal, z metra. Tam je voltíků pro případné ztráty víc (nevím jak moc je elektrobus flexibilní) a měnírna dimenzovaná na mnohem větší proudy.
Ale možná že se ukáže, že nová měnírna je levnější než kilometr měděného (asi by stačil i hliník :) ) kabelu na prst tlustého.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 07.8.2017 14:22

fricoolinek2 píše:Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?
Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P
Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?
Dotýkat se můžeš čeho chceš, ať je to pod proudem, nebo ne. Nesmíš však dopustit, aby přes tebe ten proud někam tekl. To pak svědí :P Když ze země vyskočíš a chytíš se rukama troleje a budeš jen viset, nic se ti nestane. Stejně jako ptactvu sedícím na drátech VN a klidně i VVN. Když je tramvaj odizolovaná, stává se z ní jen další kus živého vodiče - troleje a nic se neděje do chvíle, než je proudu umožněno někudy téci. Tedy například přes Frcolínka, který se přišel v mokré trávě smyčky Výstaviště podívat, proč a nač jsou všichni vevnitř, když jsou dveře otevřené. Chytne se madla a už je z něj popelka :devilsmokin

Jinak k tomu vyvedení do Prosecké: Vím, že tram úsek není napájený v kuse, ale po sekcích á 300 m. Ale někdo tu navrhoval, proč vlastní měnírnu v kontejneru, když můžu napájet to z "blízké tramvajové tratě". Což mi přijde nereálné, protože buď potáhnu kabel z Bulovky a do země ho asi narychlo těžko zakopu. Nebo si ho vezmu z jedné sekce, kde se ale pohybují tramvaje s odběrem. Čili z Bulovky kilák v zemi, pak nějaký úsek, kde se koná nějaký odběr a teprve odtud, kde už to může být s napětím všelijaké potáhnu další 2 kilometry vedení na Kelerku, kde budu rád, že vůbec rozsvítím doutnavku. To by musel být extra kabel už z měnírny a na svorkách by to chtělo trochu přitlačit, abych na konci něco vycucal. Na té Želvě, nebo Ohradě je to podobném ale mám tu jen krátké jalové vedení, sloupy patří DP (včetně mobilních) a špičkové proudy při nabíjení nebudou takové, jako když to našlápnu s ebusem do kopce Z:idea: Problém izolované soustavy v tom bude jistě také hrát svojí roli.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petrpes » 07.8.2017 7:21

Zkus tu fyziku :D
U trolejbusů býval izolační stav větší problém než u tramvaje, která aby se 100% odizolovala, musela fakt najet na gumový koleje. Třeba (asi nejen) v Plzni 9Tr lehce probíjely... A kdo pak a při jaké činnosti propojil elektronický obvod?
Nikdy se snad nikomu nic vážného nestalo, ale nějaký proudíky tam byly :D
Na PTG se stačí podívat, přes co je mimo jiné připevněn na střechu vozidla ;)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.8.2017 4:51

Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?
Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P
Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petrpes » 07.8.2017 4:38

Cestující ve voze nikoliv, otevři si fyziku cca 7 ročníku ZDŠ :D
Jak jsem viděl Frcolínek, tak už jsem čekal něco zajímavého 8-[
Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku... :P
Kdepak se dokonce vysvětloval postup opuštění odizolovaného vozu, stažení PTG druhého vozu cestujícím, atd. Nebyla to nauka o vozidle? To je někde na PRT volně ke stažení, trochu se vzdělej chlapče ;)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.8.2017 2:13

Předem se omlouvám, že neznám věc, která by tramfóráři asi by měla být jasná, ale pokud by tramvaj teoreticky najela na koleje z nevodivého materiálu, tak by třeba cestující držící se tyčí dostali těžký zásah elektrickým proudem...?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od von Špilberk » 11.6.2016 12:19


Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petrpes » 05.4.2016 11:21

Měření hlasitosti mluvy řidiče, na to si dej pozor, ať nejsi nadlimitní :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.4.2016 10:29

Co to je za technologii v koleji TT zachycenou přiloženou fotkou před zast. Nad Trójou DC?

Nejsem (jako ŘT) informován - neměl jsem volat PDT kvůli podezření na NÁSTRAŽNÝ VÝBUŠNÝ SYSTÉM :lol: :?:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Karosák » 10.2.2016 13:47

Něco k EMě?...

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1956
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od Petr » 10.2.2016 6:57

Karosák píše:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
Též by mně to zajímalo. Tyto krabičky jsou rozesety i na řepských zastávkách, a dokonce (tuším) i na Štěpničné.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.2.2016 0:59

Karosák píše:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
Nechystá se (či již byla realizována) změna detekce TRAM pro SSZ za uvedenou zastávkou z trolejového kontaktu - tzv. brnkačky :?:

PS: umístění bych specifikoval spíše jako "několik metrů před označníkem" - POŘÁD MÁM PROBLÉM S URČENÍM CO JE PŘEDEK A CO ZADEK/KONEC ZASTÁVKY - D1/2 (potažmo DPP celkově) bere za začátek zastávky označník, ALE ZÁKONY - DRÁŽNÍ I O SILNIČNÍM PROVOZU (VČETNĚ JEJICH TZV. PROVÁDĚCÍCH VYHLÁŠEK) MÍSTO UMÍSTĚNÍ OZNAČNÍKU (POTAŽMO JEMU ROVNÉ NÁVĚSTI) POVAŽUJÍ ZA KONEC ZASTÁVKY/NÁSTUPIŠTĚ :!:

Odpovědět