Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4258
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 11.7.2019 18:10

Karosák píše:Ve finále to kazí R03, která občas není rychlostní a tak nestíhám volno spíš díky ní.
Jojo, světla u tunelu jsou nastavený na "rychlostních" 50 (resp 30 do odbočky), aby padaly krásně do jízdy, takže když "nerychlosťnuje", což je díky tomu, že přes ní jezdí všechno, bohužel docela častý, tak se pak světla nestíhaj, protože jsou docela krátký.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3330
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 11.7.2019 17:13

Nevím, jestli to něco vysvětluje, ale k diskutované rekonstrukci zastávek IPP v ul. Bělehradské píše místní plátek Naše Praha 10 následující:
V Bělehradské ulici dojde v termínu od července do října k rekonstrukci tramvajové zastávky. Ta se promění na bezbariérovou vídeňského typu. A když už se tam bude kopat, tak dělníci přeloží i vodovod. A nakonec dojde k rekonstrukci přilehlých vozovek a chodníků. Pro automobily to znamená úplnou uzavírku, je vytyčena objízdná trasa. Cestujících se změny výrazněji nedotknou.
http://www.nasepraha10.cz/zpravy-13/vln ... -bude-nejh

V članku mne také zaujalo: Město chystá i online databázový systém propojený s geografickými informačními systémy. Pomůže ke koordinaci oprav mezi jednotlivými investory, tedy od TSK až po správce sítí. Něco takového Praha potřebuje jak :prase drbání [-o<

A nechci zde otravovat zbytečným optimismem, ale omezení na nábřeží kpt Jaroše mi přijde poměrně přijatelné, bez větších zádrhelů. Nikdy jsem tam nestál více jak 2 cykly. Ve finále to kazí R03, která občas není rychlostní a tak nestíhám volno spíš díky ní. Mám podezření, jestli někdo neupravil SSZ u SPK, aby se :auto :auto hromadila od Vltavské, nikoli na kolejích Z:idea: =D>

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.6.2019 15:02

Zastávky Vinohradská tržnice jsou víceméně na svém místě a staly se z nich mysy. Největší změna je Italská: zastávky si prohodily místa, takže jsou nyní obě před křižovatkou, zastávka DC je ostrůvek, zastávka ZC je mys.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.6.2019 14:59

Stručně z Vinohradské: zastávky Radhošťská a Jiřího z Poděbrad jsou pořád (dočasně) na svém původním místě a jsou to (dočasně)ostrůvky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 16.6.2019 6:51

Karosák píše:Kdo z vás jezdí dozadu, prozradíte prosím, co se tam všechno opravilo? ď
Samozřejmě jsou pryč prasklé koleje s OR10, nové sjezdovky na Levského a lepší jsou i oblouky mezi Braníkem a železničním mostem, sem tam dosypaný štěrk. Víc jsem zatím nepostřehl, ale stačí mi to. =D>
U zastávky Braník je pořád "provizorní" přechod a OR 15. Jsem zvědav, jestli ještě zmizí nebo bude zachován.
Na Pobřežní cestě se do kolejí vrátila zábrana proti courání přes koleje, ale zároveň jsem tam někde v trávě zahlédl složené panely, ze kterých se asi vybuduje přechod. :-k

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4258
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 16.6.2019 5:45

Zato jsem koukal, že už asi nastává poločas rozpadu Ječné. Hlavně teď, jak je pořád teplo a země po dešti rychle osychá je tam krásně vidět jak a kde všude začíná lézt voda zpod panelů. Počítám tak do roka se začnou rojit OR. :devilsmokin

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3330
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 16.6.2019 1:17

Svezl jsem se po výukovém maratonu do Braníka a musím souhlasně zamručet, že to je opravdu lepší kávička. Oblouky krásně oblé, semtam podbití a doštěrkování. Také navaření Vyšehradského tunelu je poměrně zdařilé. Obecně ty navarené oblouky bývají slabší, někdy dost okousané. Zde hezky zabroušeno. A jako bonus "řezací" sekce v Braníku směr Modřany. Kdo z vás jezdí dozadu, prozradíte prosím, co se tam všechno opravilo? ď

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 12.6.2019 18:33

Jo, tam se najdou všechny problémy BKV panelů: panely se propadly, žlábek vyhnil a kolejnice se prolomila. 8-) Smrdí to tam už rok a zatím nikdo nepocítil potřebu s tím něco udělat (teda kromě postupného snižování rychlosti). :prase

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3330
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 11.6.2019 20:28

Jaké žlábky?! Žádné (už) tam nejsou :devilsmokin :zadnice

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 11.6.2019 15:01

Tak bych řekl, že se Na Veselí něčeho dočkáme, protože nejvíc vyžrané žlábky jsou označeny barvou. Doufám v nějakou rychlou repanelizaci. [-o< [-o<
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2019 14:31

https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... ratsi.html
Náročná rekonstrukce Vinohradské třídy totiž skončí zhruba o dva týdny dříve, než bylo původně plánováno. Od 29. června by se na nově položené koleje měly vrátit tramvaje.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 01.6.2019 6:50

Smyčka Levského
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3330
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 31.5.2019 13:11

9001: Blanka 2 a metro na Synkáči je také hudba předaleké budoucnosti, ale přesto se tam nemohl udělat w-tram, protože "je to v plánu". Ale v historii najdeme mnoho případů, kdy provizorní řešení trvalo déle, než lecjaké trvalé. Skutečnost je jedna věc, to jak ji nabýváme věc druhá. A to je často zavádějící, protože pojmy trvalý / provizorní máme snahu si spojovat s časem, čemuž tak často není :wink:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3330
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 31.5.2019 12:38

P_V: Ale pozor! Předností w-tramu je právě to, že po velmi přesném zaměření, se geometrie spodku zafixuje betonovou deskou "na 100 let". Eliminuje se pak případné sesedání, dodatečné podbíjení a doštěrkovávání.... také lze kdykoliv vyměnit zákryt dle přání zákazníka (živíci lze nahradit dlažbou atd...) To co proběhlo u Jaroše, je činnost, se kterým technologie počítá (neboť spodek má předpokládanou mnohonásobně delší životnost než svršek), nejedná se o demontáž technologie spodku! Proto se svrchní krycí / pojezdové vrstvy dělají s jiných křehčích směsí, aby šly dobře rozbít, neobsahují žádnou výztuž... Zrovna tak upevňovala se před položením svrchní vrstvy schovávají pod plastové krytky, aby se vrtule nezas_aly a šly kdykoliv opět vytočit a zatočit.
Neplést pojmy s dojmy (-X a třeba nyní bych doporučil procházku po Vinohradské, kde si lze dobře prohlédnout jednotlivé etapy w-tramu Z:idea:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 31.5.2019 10:28

Rozmydlování wtramu na fidloprcičky už na několika místech nastalo, například u dukelského hrdiny kapitána Jaroše. Deska zjevně použitelná zůstala, a jelikož se s polohou nehejbalo, přežily i šrouby.

Odpovědět