Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1002
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 24.2.2020 15:03

Copak se nám to děje? 7 a 21 prý na 3 dny mimo Knížecí - přes Plzeňskou a Radlickou.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3854
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 24.2.2020 14:04

Na místě jako Štros to rovně asi rychleji nepůjde, to by bylo zemětřesení :) Ale třeba průjezd T křižovatkou po vnější straně, tam je jen jedna srdcovka a dlouho nic. Nebo různé odbočky, jako třeba Dvorce, kde se uprostřed širé trati zpomaluje.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4200
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 24.2.2020 12:44

P_V píše:
24.2.2020 12:18
Aspoň rovně půjde jet rychleji, ne?
Jenže pak je křížení a halda srdcovek. :-k
By nebylo od věci, kdyby se někdo ráčil (třeba do DP kontaktu) projevit pořádně, co že se to chystá. Ale proč vlastně, pak by k tomu možná chtěli něco říct řidiči, a to nikdo nepotřebuje, že. :?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1483
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Radek » 24.2.2020 12:40

9001: jenže se dějou nehody, kdy se řidič zapomene podívat. Holt nikdo nejsme dokonalí - aktivní výstraha by nebyla od věci. :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3854
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 24.2.2020 12:18

9001 píše:
24.2.2020 10:24
Na běžných výhybkách pochybuji, že rychlost půjde navýšit... A rychlostní výhybky, kde to jde, proč ne...
Aspoň rovně půjde jet rychleji, ne?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4200
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 24.2.2020 10:59

9001 píše:
24.2.2020 10:24
Bohužel pan radní si práci nedal a neodpověděl...
Mě hlavně potěšilo, že se chystá "mnoho dalších". :smt041 :twisted:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9976
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.2.2020 10:24

von Špilberk: Bohužel pan radní si práci nedal a neodpověděl... Na běžných výhybkách pochybuji, že rychlost půjde navýšit... A rychlostní výhybky, kde to jde, proč ne...

Radek: Zrovna u tramvají mi to přijde jako zbytečnost při vzdálenostech, kdy to může reálně potvrdit, tak stejně už řidič musí kouknout fyzicky na postavení jestli je ok.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1483
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Radek » 24.2.2020 10:10

Třeba, že se do palubního počítače potvrdí správné postavení cesty a když k potvrzení nedojde, tak to začne na řidiče křičet?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4200
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 24.2.2020 7:42

https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/
Chystáme projekty ve spolupráci s univerzitami na oboustrannou komunikaci s výhybkami, což by mělo zvýšit nejen rychlost průjezdu, ale i bezpečnost; testujeme prvky autonomního vozidla, dveřní signál při odjezdu ze zastávky na křižovatce a mnoho dalších!
Copak to ta oboustranná komunikace s výhybkami asi bude :?: :-k
A co rovnice: vyšší rychlost = rychlejší opotřebení :?:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9976
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 01.12.2019 16:44

Karosák: A v jaké to vlastně fázi? Už schváleno? Nebo to ještě jde napadnout?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3678
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 14:04

Nebo aby to bylo dražší a vyhrál JCD? :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9976
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 01.12.2019 10:27

Tak na první pohled to vypadá, že to bylo děláno, aby se to dalo nasadit na díry po současných :-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3678
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 01.12.2019 10:23

P_V píše:
01.12.2019 8:27
Jestli bude levnější včetně servisní smlouvy, jestli bude schopen stávající přístřešky pouze upgradovat místo kompletního vykopání od základu, tak se mi jaksi jeví výhodnější.
Souhlasím.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3854
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 01.12.2019 8:27

V některých navržených variantách díra není, takže se asi bude zřizovat podle potřeby. Tady ale díra činí návrhu medvědí službu. To je taky nápad, v zimě představit vzorový přístřešek s maximální průfučností.
Ať už si od Decauxu myslíme co chceme, chyba stávajících přístřešků není v Decauxu, ale v nevýhodné smlouvě s ním. Jestli bude levnější včetně servisní smlouvy, jestli bude schopen stávající přístřešky pouze upgradovat místo kompletního vykopání od základu, tak se mi jaksi jeví výhodnější.

Jen jsem nepochopil ten nápis na přístřešku JDC, že takto zastávka 21. století vypadat nemá... a pokud to tam nalepila "konkurence", tak je to hodně hloupé.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4200
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 01.12.2019 8:19

Přístřešky prostě tvoří někdo, kdo jezdí autem. :D
Díra pod střechou, kterou bude pršet na lidi je jedna věc, řekl bych, že už tradiční. Pak je dobrá i ta černá barva, v létě se to pěkně rozehřeje a ta suprdupr elektronika se pod tím černým rozžhaveným plastem bude tetelit blahem. A člověk hledající v létě stín asi taky nebude nadšen. I dnes jsou dobré některé přístřešky JDC, které mají prosklenou střechu, pod kterou je ještě větší vedro než na přímém slunci. Ale nic: design vpřed :!:

Odpovědět