Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 20.6.2005 11:36

Karotka píše:ad design:
Dá se někde zjistit, jak reagovali lidi na první T1 u Národního divadla nebo na Malé Straně? Asi ne, tehdy se nesmělo nic říkat... ale asi to byly podobné reakce jako na ponorky, krasiny ve 30.letech nebo dokonce na první elektriky (jak se asi kaštanstvu zamlouvalo uchycení trolejí na fasády historických objektů???)
Lidem se to moc nelíbilo, hlavně proto, že s tím ševci neuměli jezdit. Zrychl byl tehdy neskutečný v rozjezdech a bržděních, tak se často celé osazenstvo tramvaje ocitlo pohromadě na jedné plošině :)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2328
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 20.6.2005 0:53

jojo, T1 - dosud nepřekonaný vrchol v řadě vozů T.
jinak myslím, že s těma NP tram pro Prahu (pokud teda nějaký budou) se to bude vyvíjet obdobně - nejdřív se líbit nebudou ("pěst na oko") a pak si lidé zvyknou. to bychom taky mohli jezdit na trakařích, protože to se přece k "jedinečné historické tváři" matičky Prahy hodí nejlépe, že...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 19.6.2005 22:34

Karotka píše:ad design:
Dá se někde zjistit, jak reagovali lidi na první T1 u Národního divadla nebo na Malé Straně? Asi ne, tehdy se nesmělo nic říkat... ale asi to byly podobné reakce jako na ponorky, krasiny ve 30.letech nebo dokonce na první elektriky (jak se asi kaštanstvu zamlouvalo uchycení trolejí na fasády historických objektů???)
No samozřejmě že se nelíbily :lol: Babička říkala, že v počátcích se řešilo - vedro v létě... dřívejší vozy byly lépe provzdušněné zato v zimě nevytopitelné :( a za další nové vozy T postrádali design, hodně strohé tramvaje... předchozí historické vozy vypadaly přecijen mnohem lépe co se týče uměleckého stvárnění... na nové tramvaji toho tolik uměleckého nebylo :wink: ale zvykly si prý všichni rychle :lol: Staré vozy už byly ve stádiích rozkladu :lol:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.6.2005 21:30

ad design:
Dá se někde zjistit, jak reagovali lidi na první T1 u Národního divadla nebo na Malé Straně? Asi ne, tehdy se nesmělo nic říkat... ale asi to byly podobné reakce jako na ponorky, krasiny ve 30.letech nebo dokonce na první elektriky (jak se asi kaštanstvu zamlouvalo uchycení trolejí na fasády historických objektů???)

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 17.6.2005 10:47

Radek píše:Ten 3. kus by měl být ověřovací pro Škodovku - ověření sériové výroby. Třeba ho Praha časem taky koupí :)
aha :) takže nicméně tento rok dvě tramvaje :lol: tak to sem zvědavej :?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1344
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 17.6.2005 9:27

Ten 3. kus by měl být ověřovací pro Škodovku - ověření sériové výroby. Třeba ho Praha časem taky koupí :)

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 17.6.2005 8:50

Tom píše:já tu smlouvu nečetl, ale bylo to myslím tak že 2005 - 3 tramvaje, 2006 asi 10 tramvají... takže snad to do konce roku stihnou :shock:
Smlouva zní na dodávku homologovaných tramvají.
2 kusy v roce 2005, 10 kusů v roce 2006 a 8 kusů v roce 2007.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom » 17.6.2005 0:38

já tu smlouvu nečetl, ale bylo to myslím tak že 2005 - 3 tramvaje, 2006 asi 10 tramvají... takže snad to do konce roku stihnou :shock:

Jinak ve Škodovce staví prý tři tyto tramvaje najednou.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 17.6.2005 0:03

Neral píše: Ehmmm, to snad ne... :?
Mimochodem, jak je to napsané ve smlouvě, neporušuje jí náhodou Škoda tím protahováním?
Ten pán povídal, že vše běží podle harmonogramu, tak nevim.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 16.6.2005 23:56

Tonda Ježek píše:Tak jsme se dnes s Pepou na Czech Raildays dali do řeči se zástupcem firmy Škoda a dozvěděli jsme se, že do konce tohoto roku bude postavena komplet skříň, a že začátkem příštího roku začnou zkušební jízdy.
Ehmmm, to snad ne... :?
Mimochodem, jak je to napsané ve smlouvě, neporušuje jí náhodou Škoda tím protahováním?

Štěpán

Příspěvek od Štěpán » 16.6.2005 23:50

Jó, takhle v ČR funguje skoro všechno. :(
Víte někdo v jakém stavu je teď asi ona tramvaj?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2293
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 16.6.2005 23:46

Gagarin píše:
radek31 píše:na nákresech to fakt není nic moc, ale přece jenom naživo to ještě nikdo neviděl, tak já s hodnocením počkám
Já uvažuju přesně obráceně. Na nákresech je to vynikající, ale přece jenom naživo to ještě nikdo neviděl, tak já s hodnocením počkám. :-)

Ale stejně je to hrozný.....už měly dorazit v tuhle dobu do Prahy...a ked jsou ?.....vlastně vůbec ještě nejsou !

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 16.6.2005 21:27

radek31 píše:
dušan píše:....ale dnes je to dle mého spíše jako pěst na oko, trochu střídmosti by možná neškodilo....
na nákresech to fakt není nic moc, ale přece jenom naživo to ještě nikdo neviděl, tak já s hodnocením počkám
Já uvažuju přesně obráceně. Na nákresech je to vynikající, ale přece jenom naživo to ještě nikdo neviděl, tak já s hodnocením počkám. :-)

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 16.6.2005 20:06

dušan píše:....ale dnes je to dle mého spíše jako pěst na oko, trochu střídmosti by možná neškodilo....
na nákresech to fakt není nic moc, ale přece jenom naživo to ještě nikdo neviděl, tak já s hodnocením počkám

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 16.6.2005 20:04

Gagarin píše:
Jsem přesvědčen, že stejně budou extrémě konzervativní lidi mluvit i za 50 let, až budou 14+ (nebo něco podobného) nehrazovány nějakými tehdy designově moderními vozy. A opět budete říkat "14+ prostě do Prahy patří, nedovedu si představit typ XY na Náměstí republiky nebo na Národní..."?
ale ano, za 50 let tento design určitě někdo ocení, ale dnes je to dle mého spíše jako pěst na oko, trochu střídmosti by možná neškodilo. ano, jsme v 21. století, ale to je jako kdyby se prezident přestěhoval do tančícího domu :P :P :P

Odpovědět