Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázka

Příspěvek od Tom » 03.7.2006 22:48

tramvajista píše:to je pravda.Ale bylo by to potřeba,protože ty autobusy jsou věčně narvaný,ale asi dřív tudy povede metro. :?
kdepak dřív vlak..., metro tak za 20 let :lol:

tramvajista
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 01.7.2006 14:51
Bydliště: Praha Ruzyně

Re: otázka

Příspěvek od tramvajista » 03.7.2006 22:19

to je pravda.Ale bylo by to potřeba,protože ty autobusy jsou věčně narvaný,ale asi dřív tudy povede metro. :?

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: otázka

Příspěvek od Tom » 03.7.2006 22:11

tramvajista píše:Myslíte si,že by se někdy mohlo stát,že bude pokračovat trať z Divoké Šárky na letiště???
No ještě před rokem se tu psaly takové ty optimistické (nebo pesimistické?) rozvoje do 2010, tak jak je vidět tak budeme rádi když se do 2010 stihne Radlická :lol:

tramvajista
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 01.7.2006 14:51
Bydliště: Praha Ruzyně

otázka

Příspěvek od tramvajista » 03.7.2006 20:24

Myslíte si,že by se někdy mohlo stát,že bude pokračovat trať z Divoké Šárky na letiště???

Líný Absolut

Příspěvek od Líný Absolut » 13.6.2006 9:25

To je věc názoru.

K_M

Příspěvek od K_M » 12.6.2006 10:44

Neral píše:Napadá mě utopický návrh (kdyby bylo dost peněz :wink:), že by se mohla tramvaj už za zastávkou Sídliště Prosek ponořit pod zem a klesat až ke stanici prosek, tam by byla podzemní zastávka tramvaje pod úrovní vestibulu metra (asi už ražená, aby se to celé znova nepřekopávalo) a odtamtud by trať už vesele klesala tunelem, odkud by se vynořila někde na spodním konci Vysočanské ulice. Takhle by už snad to převýšení takový problém nebyl...
.
Inu tomu se říká větvení trasy B, že. :P :P :P

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 12.6.2006 2:45

Phabbey píše:nebo trochu reálněji by se trať mohla na kopci začít zahlubovat dřív
Napadá mě utopický návrh (kdyby bylo dost peněz :wink:), že by se mohla tramvaj už za zastávkou Sídliště Prosek ponořit pod zem a klesat až ke stanici prosek, tam by byla podzemní zastávka tramvaje pod úrovní vestibulu metra (asi už ražená, aby se to celé znova nepřekopávalo) a odtamtud by trať už vesele klesala tunelem, odkud by se vynořila někde na spodním konci Vysočanské ulice. Takhle by už snad to převýšení takový problém nebyl...

Což mi připomnělo jinou věc, která mě napadla už dřív, když jsem přemýšlel o tom, co by se dalo provést s tím, že trasy B a C se v oblasti Vysočan/Proseka k sobě celkem výrazně přiblíží, ale přitom mezi nimi nebude přestup ani moc pohodlné spojení (vzhledem k tomu, že na Vysočanské se musí fárat poměrně hluboko), takže cesta např. Letňany-Karlín nebo Ládví-Černý Most nebude o moc jednodušší než dnes. Je sice pravda, že možná kdesi ve vzdálené budoucnosti by to mohla propojit trasa D, ale do té doby se toho může ještě hodně změnit.
Takže mě napadlo, že by se se stanice Vysočanská a Prosek daly propojit podzemní dráhou určenou zejména k propojení těchto dvou linek. A vzhledem k velkému převýšení by se mohlo jednat o podzemní lanovku, což sice zní jako hodně velké sci-fi, ale takové dopravní prostředky v mnoha městech existují (Istanbul, Atény a další, ale dokonce i u nás - v Karlových Varech). V obou stanicích by byl samozřejmě co nejpřímější přestup na metro a celkově by se ta lanovka vlastně mohla tvářit jako taková "jakoby trasa metra". :wink:
Tak to jen takový starší nápad, na který jsem si vzpomněl. Jinak samozřejmě to neřeší to, o čem je tu řeč - tedy nahrazení (posílení) linky 177...

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 10.6.2006 20:51

Co se týče využití, tak jedna věc je stávající TT, druhá věc je 177. Pochybuju o tom, že by využití téhle linky nějak výrazně kleslo po otevření IVC2. Takže tramvaj by mohla zajišťovat vzhah Bohnice-(Kobylisy)-Prosek-Vysočany-..., zatímco metro Holešovice-(Kobylisy)-Prosek.
A co se týče estakády, tak trať by asi těžko mohla vést vzdušnou čarou, ale spíš podle stávající silniční estakády, čímž by nějaké ty metry na klesání přibyly. Ale těžko říct, jestli by trať splnila normy.
Pak už by nezbylo než nadjet železniční trať a pokračovat estakádou po Vysočenech :twisted:
nebo trochu reálněji by se trať mohla na kopci začít zahlubovat dřív

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 10.6.2006 20:18

Phabbey píše:To by snad nebyl takový problém, ta křižovatka by se prostě trochu překopala. Asi je teď těžko říct jak přesně, patrně by musela být i pro tramvaje povrchová, ale určitě by to šlo. Daleko větší problém vidím právě spíš v estakádě klesající na Vysočanskou
(jestli teda můžu odpovědět za Nerala :) )
Myslím, že by se dala překopat tak, aby tramvaje nadále jezdily pod kruháčem, kde by bylo dole křížení. Když se dívám na ty široké střední pruhy, tak to skoro vypadá, jakoby někdo s tramvají směr Prosek počítal - až k mostu přes Libereckou se do dělícího pásu TT vejde. Problém je spíš v tom, že po dostavění trasy C by úsek TT Prosek-Kobylisy nebyl příliš využíván. Už teď bude do Ďáblic stačit jedna linka.
Estakáda na Vysočanské je ovšem problém zásadní. Mezi křižovatkou u Billy a metrem Vysočanská to je 800m (vzdušnou čarou) a výškový rozdíl je 85m, přičemž prakticky veškeré převýšení (70m) je v úseku asi 400m dlouhém.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 09.6.2006 21:58

Pepa z Nuslí píše:Ládví - Prosek....????? jak uděláš rozvětvení ??? a kudy tu tramvaj potáhneš?? Snad ne přes ten kruháč co je mezi Štěpníčnou a Třebenickou?
A já hlavně nepsal, že to tak chci stavět, rozhodně to nevidím jako prioritu, ale spíš jako takovou možnost jak pokrýt tramvají jednu vytíženou tangentu, kteá by možná mohla vzniknout v dlouhodobém výhledu včetně těch trochu náročnějších stavebních úprav. Ale jak jsem už psal, pro tu 177 bych to viděl spíš na trolejbusy, taky proto, že by se běz těch stavebních úprav obešly...

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 09.6.2006 21:35

Tramvaj v trase 177 by určitě šla. Jenom se radši vůbec neptám, kolik norem by to muselo naprosto ignorovat. Nejenom na estakádě, zajímalo by mne, co třeba s takovým vedením skrz staré Malešice :)

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 09.6.2006 19:56

To by snad nebyl takový problém, ta křižovatka by se prostě trochu překopala. Asi je teď těžko říct jak přesně, patrně by musela být i pro tramvaje povrchová, ale určitě by to šlo. Daleko větší problém vidím právě spíš v estakádě klesající na Vysočanskou
(jestli teda můžu odpovědět za Nerala :) )

Pepa z Nuslí
Uživatel
Příspěvky: 136
Registrován: 03.3.2005 20:01
Bydliště: Blízko mě je obratiště Zvonařka a pod mým barákem je vedena železniční trať - tak kde to může být?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa z Nuslí » 09.6.2006 8:57

Neral píše:Jj, Ale to by muselo být asi tak Ládví-Prosek-Vysočanská-Nádr.Libeň-Spojovací-Malešice-Černokostelecká-Skalka-Zahradní Město ...
Ládví - Prosek....????? jak uděláš rozvětvení ??? a kudy tu tramvaj potáhneš?? Snad ne přes ten kruháč co je mezi Štěpníčnou a Třebenickou?

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phabbey » 08.6.2006 16:15

Jasně, že by to bylo drahé. Ale samotná tangenta Spojovací - Skalka zase nemá moc smysl, protože chybí spojení s Vysočanskou. Ze Skalky jenom na Spojovací nikdo nepojede.
O trolejbusech na 177 jsem taky uvažoval hlavně kvůli kopci nad Vysočanskou, ale v poslední době se začínám klonit k tramvajím a doufám, že by ten kopec zvládly.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 08.6.2006 12:17

Phabbey píše:No, myslím, že v tangenciálním směru by se tu tramvaj uživila. Ovšem musela by se ta tangenta "trochu" protáhnout po trase dnešní 177. Ta by si myslím svým využitím ztramvajení zasloužila.
Jj, Ale to by muselo být asi tak Ládví-Prosek-Vysočanská-Nádr.Libeň-Spojovací-Malešice-Černokostelecká-Skalka-Zahradní Město ...a to by bylo asi docela drahé...
Taky jsem přemýšlel o tom, jestli by se na té nevyplatilo zavést na té 177 trolejbusy (+ pro začátek ještě na dalších linkách v Bohnicích a Čimicích, takže tahle oblast by byla obsloužena trolejbusy, jak se plánovalo, a navíc by pokrývaly takovou významnou tangentu)

Odpovědět