Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Bobek

Příspěvek od P_V » 30.11.2006 23:49

Bobek píše:A nemůže třeba ten oblouček bejt kvůli výškovému vyrovnání? Jakože taková serpentinka? (nikoliv serepetička :))
Vyhlodávací studie píše: "Za zastávkou Sedlec TT... je vedena podél jižního pásu Kamýcké ulice. Před projektovaným přivaděčem Rybářka silničního okruhu TT v úrovni terénu levým a pravým obloukem obchází stávající zástavbu a připojuje se do dopravně odlehčené Kamýcké ulice." Pak tam zmiňují alternativní řešení, že trať do osy Kamýcké ulice vjede podjezdem, a jiné, že se pohne tou křižovatkou na sever, aby se trať vešla před domeček.
Na tomto obrázku, který studii ilustroval, oblouček není tak ostrý. Takže je to nějaký důsledek snahy maximálně ušetřit na výkupu pozemků podle Kamýcké a přimknout trať k ulici.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 931
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Bobek

Příspěvek od Bobek » 30.11.2006 22:05

A nemůže třeba ten oblouček bejt kvůli výškovému vyrovnání? Jakože taková serpentinka? (nikoliv serepetička :))

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 29.11.2006 23:47

P_V píše:Ale teď mě napadl jiný, pravděpodobnější důvod: budoucí křižovatka je zanesena v územním plánu, asi po velkých tahanicích se Suchdolem který tam ten okruh samozřejmě nechce. Tehdy se s tramvají ještě nepočítalo, a kdyby se s křižovatkou mělo kvůli tramvaji hnout, musel by se i změnit ÚP. To by také nemuselo projít, čímž by se okruh zase oddálil.
To zní docela pravděpodobně. Ale i tak ten oblouček vypadá dost zvláštně. Jsem zvědavý, jestli se to opravdu v této podobě zrealizuje a jak to pak bude vypadat ve skutečnosti...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 29.11.2006 14:05

Neral píše:Třeba je dlouhodobý plán vypudit tamní obyvatele tím, jak kolem nich v tom oblouku budou skřípat Porschetry, načež se při nějaké velké rekonstrukci ta trať narovná... :D
Oni budou mít velké puzení už když se tam bude stavět přípojka na dálniční okruh. Budou mít novou křižovatku hned pod okny.
Ale teď mě napadl jiný, pravděpodobnější důvod: budoucí křižovatka je zanesena v územním plánu, asi po velkých tahanicích se Suchdolem který tam ten okruh samozřejmě nechce. Tehdy se s tramvají ještě nepočítalo, a kdyby se s křižovatkou mělo kvůli tramvaji hnout, musel by se i změnit ÚP. To by také nemuselo projít, čímž by se okruh zase oddálil.

Uživatelský avatar
Neral
Uživatel
Příspěvky: 312
Registrován: 19.11.2003 22:46
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neral » 29.11.2006 0:40

P_V píše:Já jej pochopil tak, že vyjde levněji ten domeček obkroužit, než přeložit Kamýckou kus od něj (nebo domeček vykoupit).
A co to je vlastně za dům? Nějaká normální obytná vilka, nebo něco jiného?
Třeba je dlouhodobý plán vypudit tamní obyvatele tím, jak kolem nich v tom oblouku budou skřípat Porschetry, načež se při nějaké velké rekonstrukci ta trať narovná... :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 26.11.2006 18:09

Radek píše:Ten oblouček po zast Kamýcká je docela zajímavý :)
Já jej pochopil tak, že vyjde levněji ten domeček obkroužit, než přeložit Kamýckou kus od něj (nebo domeček vykoupit).

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 26.11.2006 15:04

P_V píše:TT po pankrácké pláni s kusým ukončením (??? co tím chtěl plánovač říci) http://www.praha-mesto.cz/uzplan/uzemni ... 1875_b.jpg
Coby?
... prosté vytváření územní rezervy :-)

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 26.11.2006 14:14

Mapl píše:Nová tramvajová trať v oblasti Spořilova by byla určitě velikým přínosem, ale na druhou stranu v oficiálních plánech zatím nic není, takže nějakých těch let, možná i deset, si budeme muset počkat. :wink: :wink:
Místní politici (tj. Praha 10 a 11) se už k tomu projektu vyjadřovali a také prohlásili, že novou TT by v této lokalitě podpořili :-) leč rozhodovat bude Magistrát

Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Příspěvek od Vašek » 26.11.2006 10:16

Zřejmě nepředpokládají výkup pozemků :lol: Ještě zajímavější jsou ty tunely - jeden kilometrový a jeden 300 metrový, jestli to bude tak to bude naprostý unikát :!:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1467
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 26.11.2006 8:51

Ten oblouček po zast Kamýcká je docela zajímavý :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 25.11.2006 23:28

V připravovaných změnách územního plánu pro rok 2007 jsem našel:
TT do Suchdola http://www.praha-mesto.cz/uzplan/uzemni ... 1870_b.jpg
TT po pankrácké pláni s kusým ukončením (??? co tím chtěl plánovač říci) http://www.praha-mesto.cz/uzplan/uzemni ... 1875_b.jpg

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 19.10.2006 21:12

Mouser píše:Áno, áno, to by mne velmi potěšilo. :) Tramvaj by se na Spořilov hodila i teď, alespoň by mohly být podstatně zredukovány dnešní bus linky, které jsou Spořilovem vedeny opravdu zmatečně (říkají i sami Spořilované, vím to, mám tam několik o dopravu se nezajímajících známých). Mimochodem docela by bodlo spojení Spořilov - Košík - Chodov (důvod: gymn.Postupická), TT by se mohla někde v místě dnešní bus zastávky Sídl.Spořilov rozvětvit na větev do Hostivaře a druhou přes Košík na Chodov a možná až dál přes sídl.Dolní Roztyly ke kolejím VŠE.
Já si myslim, že by to šlo, ale jak jsem řekl - nejsou peníze, nejsou plány a teď má Praha i jiné starosti - metro D, prodloužení céčka a áčka.
Takže si na tramvajovou trať budeme muset počkat.

"11" bych kdyžtak ze Spořilova prodloužil do již zmíněné Hostivaře a na Spořilově bych ukončil navíc linku "26", která by přes Hostivař jela dále po své trase. :)
Ale je to hudba budoucnosti.

Mouser
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 27.2.2006 13:05

Příspěvek od Mouser » 19.10.2006 21:08

Áno, áno, to by mne velmi potěšilo. :) Tramvaj by se na Spořilov hodila i teď, alespoň by mohly být podstatně zredukovány dnešní bus linky, které jsou Spořilovem vedeny opravdu zmatečně (říkají i sami Spořilované, vím to, mám tam několik o dopravu se nezajímajících známých). Mimochodem docela by bodlo spojení Spořilov - Košík - Chodov (důvod: gymn.Postupická), TT by se mohla někde v místě dnešní bus zastávky Sídl.Spořilov rozvětvit na větev do Hostivaře a druhou přes Košík na Chodov a možná až dál přes sídl.Dolní Roztyly ke kolejím VŠE.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 19.10.2006 19:18

Nová tramvajová trať v oblasti Spořilova by byla určitě velikým přínosem, ale na druhou stranu v oficiálních plánech zatím nic není, takže nějakých těch let, možná i deset, si budeme muset počkat. :wink: :wink:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 19.10.2006 18:03

dneska jsem se dozvěděl zajímavou informaci, kterou někteří už možná víte, ale mám dojem, že se to tu ještě neřešilo
jde o velkou výstavbu v lokalitě takzvaného Trojmezí,které ohraničují Záběhlice, Chodov a Hostivař http://miner.wz.cz/trojmezi.jpg
citace ze Spořilovských novin:
Architekti navrhli koncept nové městské čtvrti pro více než dvanáct tisíc obyvatel. (zhruba tolik, kolik má nyní Spořilov) Bytové a rodinné domy by měly tvořit s 390 tisíci metry čtverečními zhruba polovinu zastavěných ploch. Studie počítá s výstavbou čtyř tisíc bytů a 135 rodinných domů. Pro komerční prostory návrh vyčlenil zhruba 350 tisíc metrů čtverečních, na volnočasové aktivity připadá přibližně 60 tisíc metrů čtverečních. Nové městečko by se mělo skládat z několika ohraničených areálů, které budou uvnitř fungovat jako sousedské komunity, připomínající vesnice. Tvůrci do projektu zakomponovali umělá jezera, využili i meandrujícího Botiče.
ideální by asi bylo prodloužit stávající TT ukončenou smyčkou Spořilov přes novou zástavbu, poté by se mohla napojit v zastávce Na Groši na TT k Nádr. Hostivař
jízdní doba na I.P.Pavlova kolem 20-23 minut, Muzeum určitě do 25 minut - obojí po trase linky 11
jízdní doba na M-A (Strašnická) kolem 12-16 minut
délka nové TT by byla asi 3,5 km, takže by mohlo být postaveno tak 4-6 nových zastávek - TT samozřejmě moderní (odhlučněná, zatravněná - vzor Vinice-Černokostelecká nebo Barrandov)
linky bych vedl asi takto:
11 v trase Černokostelecká-po trase 11-Spořilov-nová TT-Nádr. Hostivař
26 -Spořilov-nová TT-Na Groši-Strašnická-po trase 26
6 - Radlická (nová TT bude dokončena asi 2008)-Anděl-Národní třída-Albertov-Nám. Bří Synků (později zde bude nová stanice metra D)-Spořilov-Na Groši-Strašnická-Černokostelecká
22 jako dnes
24 prodloužit na Nádr. Hostivař a s menší změnou na trase (Karlovo nám.-I.P.P-Bruselská-Otakarova) - vytvoří se tak jako bonus propojení Václ. nám.-I.P.P

další výhoda je, že se tak vytvoří náhradní odklonová trasa pro případ poškození troleje v podjezdu mezi zast. Na Padesátém a Zahradní město

to linkové vedení je samozřejmě jen návrh, snažil jsem se co nejméně zasáhnout do současného

Odpovědět