Jabberwocky napsal: Existuje v zahraničí vůz, který by:
1) byl 100% np
2) nebrousil koleje
3) bylo v něm spousta místa
4) měl pražské nápravové tlaky
5) a požadované dynamické vlastnosti
to vše naráz? Je fajn, když nadáváte na to či ono, ale jde to vůbec všechno skloubit tak, aby z toho vyšla tramvaj snů?
V zahraničí je neotočnost podvozků daň za to, že je tramvaj 100% nízkopodlažní (u škodovky máme totéž, ale s velkým schodem, to samé měly tramvaje před 10! lety například ve Frankfurtu). Opravdu pěkná 100% nízkopodlažní tramvaj s výbornou dynamikou a prostorem jezdí v Chemnitzu. Dnes se na západě od této příliš drahé a ke kolejím nešetrné konstrukci spíš upouští (i když západní tramvaje, příklad ten Frankfurt, měly aktivní natáčení krajních článků, tramvaj se pěkně vlnila a nenarážela do zatáček jako naše 14T

Nevím jak s nápravovými tlaky, ale všechny uvedené body už mají v zahraničí dávno elegantně vyřešené. Opravdu doporučuji zajet si do Chemnitzu, pěkné svezení

