Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference MHD

Příspěvek od Marek B. » 19.6.2011 23:50

NJN, vono se vědělo, proč postavit NNŽ zrovna tady. Vono je to totiž všude po východní části Prahy blízko.

Jinak dobře, pokud chceme mít všechny ulice v Praze jednoproudé, nebráním se tomu, abychom pak akorát neměli tu dopravu úplně všude vzhledem k tomu, že se bude rozlévat jinam z neprůjezdných hlavních komunikací. Tady se nabízí paralelní cesta v trase 136. Ta na tom taky není moc dobře. Akorát na ní auta MHD ovlivňuji mnohem víc vzhledem k nesegregaci 136 a v Olšanské ani 5.

Já vedu ideový spor podobného rázu s MČ P1 a i s mnohými z Vás. Tvrdím, že je lepší mít jednu megakapacitní komunikaci skrz Centrum se všemi zápory, akorát zlidštěnou (Magistrála) a zároveň znemožnit tranzit skrz historické jádro, než magistrálu příliš omezovat a mít pak nulovou možnost s Karmelitskou, mostem Legií, Čechovým, a Mánesovým či Nábřežím na pravém břehu něco udělat. Protože Magistrála na rozdíl od zmíněných komunikací prakticky neovlivňuje MHD. 8-)

PS: Upřímně řečeno - bylo by hezké mít Muzeum spojené s VN, ale životní nutnost to podle mě není. Tam stačí přidat 2 koordinované přechody. Karmelitskou a Karlovy lázně považuju za daleko větší zločin. Zatímco z VN k Muzeu potřebují lidé nutně pouze když jdou do Muzea, tak skrze Staré Město a Malou Stranu projždí/jede tam lidí mnohem víc a alternativa často není.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.6.2011 23:13

9001 píše:S kamionem by problém podle mě nebyl, stejně tam zastaví celou komunikaci a zase tolik jich tam nejezdí.
To by ses divil - sic tam moc nejezdím, ale takřka vždy tam nějaký potkám co jede na/z NNZ.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9693
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od 9001 » 19.6.2011 22:48

kasme - Stydím se za použitý slovník Samozřejmě jsem měl na mysli doplnkovou.

S kamionem by problém podle mě nebyl, stejně tam zastaví celou komunikaci a zase tolik jich tam nejezdí.

Teoreticky by ta trvalé zelená doprava šla udělat z Olšanské. Kdyby se to trochu upravilo, ale to spíš řekne MŠ co na to normy.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od kasme » 19.6.2011 22:23

9001 píše:Ve své podstatě by tohle mohlo být dobrým krokem.
Zmizí blokování vyklizovací šipky, protože stejně cca 70-80 % aut stojících na NNŽ vpravo taky doprava jede. Tohle právě dokázal zablokovat jeden, který stál vpravo a jel rovně.
si možná pleteš vyklizovací šipku http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _šipka.jpg (funkční odkaz se nedaří)
(S 6 Signál pro opuštění křižovatky (tzv. vyklizovací šipka, umístěná v protilehlém roku křižovatky))
se zelenou doplňkovou šipkou http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _šipka.jpg
(S 5 Doplňková zelená šipka (umístěná vedle signálu s červeným světlem Stůj!) – svítí-li současně s červeným nebo žlutým světlem, umožňuje pokračovat v jízdě příslušným směrem, řidič však musí dát přednost vozidlům ve volných směrech a nesmí omezit ani ohrozit přecházející chodce.)

je tedy pravda, že pak klidně můžou u NNŽ od Ohrady klidně udělat řazení levej rovně pravej doprava (ale to budou zbytečně hnát kamiony (např. s kontejnery z NNŽ) do levého a pak zpět :)
a to by mohla bejt i z Olšanské vpravo "trvalá" doplňková šipka vpravo :) :roll:

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od kasme » 19.6.2011 22:15

Martin Šubrt píše:
9001 píše:Proč by to měla zasahovat na 133? Ta je poměrně daleko a před NNŽ zůstavají dva pruhy jako doposud.
Ona se auta budou muset řadit do jednoho pruhu poměrně brzo za křižovatkou NNŽ. Pokud nebudou chtít blokovat křižovatku, při těch intenzitách, co tam jsou, ta kolona vyběhne za Basilejské nám poměrně rychle. Navíc teď vypadá dost pravděpodovně, že se půjde do jednoho pruhu i okolo zastávek NNŽ a dokonce ještě před Basilejským nám. SSZ na Basilejáku už je také nakreslené...
jj, krásně to bylo vidět při "stavbě" SSZ, kdy byl průjezdný je jeden pruh a to "zatím" bez SSZ :)

od vylepšení SSZ mezi Želivárnou a Bělecerkovskou už tam v tomto směru nejezdím, takže předpokládám že i provoz z okolí NNŽ se pomalu přesune jinam...
ale už i menší ulice jsou dost plné...

v pátek v poledne jsem jel celou Evropskou nahoru... kde jsou ty časy, kdy se dala projet na jednu (max dvě) zelenou... :(

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9693
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od 9001 » 19.6.2011 22:08

Ve své podstatě by tohle mohlo být dobrým krokem.
Zmizí blokování vyklizovací šipky, protože stejně cca 70-80 % aut stojících na NNŽ vpravo taky doprava jede. Tohle právě dokázal zablokovat jeden, který stál vpravo a jel rovně.
Zrovna na tom Basilejském náměstí se už ted řidiči řadí všichni doprava a vlevo jsou tak z 90% odobočující vlevo.

Takže opravdu problém bych neviděl. Spíš bych se bál co vykoumají za program pro křižovatky.

A poslední dotaz, který jístí pravidelnost 133 v obou směrech. Jak by byl reálný provoz busu na kolejích?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.6.2011 22:01

9001 píše:Proč by to měla zasahovat na 133? Ta je poměrně daleko a před NNŽ zůstavají dva pruhy jako doposud.
Ona se auta budou muset řadit do jednoho pruhu poměrně brzo za křižovatkou NNŽ. Pokud nebudou chtít blokovat křižovatku, při těch intenzitách, co tam jsou, ta kolona vyběhne za Basilejské nám poměrně rychle. Navíc teď vypadá dost pravděpodovně, že se půjde do jednoho pruhu i okolo zastávek NNŽ a dokonce ještě před Basilejským nám. SSZ na Basilejáku už je také nakreslené...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9693
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od 9001 » 19.6.2011 20:51

Proč by to měla zasahovat na 133? Ta je poměrně daleko a před NNŽ zůstavají dva pruhy jako doposud.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.6.2011 19:58

Marek B. píše:Tohle téma je naprosto zdrcující. Ten 1 pruh směrem od Ohrady k Želivského se povedl. Takže komunikace nahrazující MO je teď jednoproudá. To mohl vymyslet jedině úplný *****. A semafor na Seifertce - dnes jsem to viděl a doufal jsem, že to není to, co jsem si myslel, že to bude, bohužel jsem neměl pravdu. ](*,) Kdy odpovědným místům v Praze dojde, že ne na všech křižovatkách musí být k dispozici kompletní směrová nabídka? Teď bych rád mluvil nejen o Jana Želivského, ale přeba o křižovatce Národní divadlo, kde za komunistů bylo k disposici méně směrů, než dnes? Nejhorší jsou ta levá odbočení, kde za cyklus projede 1 auto a zablokuje několik tramvají. =D>
Na té ulici Jana Želivského je velmi vtipné, že už 3 roky po nás chce někdo řešení přechodů přes dva jízdní pruhy tak, že dva jízdní pruhy musí být zachovány. NEEXISTOVAL ani náznak možnosti, že by se někde zužovalo do 1 pruhu. A hle, když se tam vrazila signalizace, nejednou to šlo samo... Bude to zajímavé, jak se to projeví na pravidelnosti 133 zc. Jinak se těš, kompletní směrová nabídka se chystá např. na pár nových SSZ na Kolbence. Prostě všude řaďáky a leváky...místo, aby se někdo občas zamyslel a dělal jen pravý odpojovák a připojovák....

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 19.6.2011 19:54

kasme píše:roste nám další SSZ, tentokráte
3.370 Seifertova - přechod u Sladkovského náměstí
http://mapy.cz/s/s0b

už jsou osazena i světýlka
To je (ne)veselý příběh o tom, jak někdo chtěl něco jiného jinde, ale okolnosti, které se mezitím změnily, způsobily, že světýlka jsou zde. Ovšem i jinde je po nich touha (150 m vedle) :-)

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 930
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference MHD

Příspěvek od Bobek » 19.6.2011 14:03

Bělocerkevská 2010: 27716.

Odkazy jsou nějaké podivné, tak radši takhle: http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/doprava/ > pro odborníky > intenzity dopravy

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 285
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Preference MHD

Příspěvek od vlakoň » 19.6.2011 12:57

Bobek: Přesně to jsem chtěl napsat. Ještě osobní NIMBY připomínka: Ztížení téhle trasy tranzitu vítám, vést náhradu za MO rezidenčními čtvrtěmi... Ve Vršovicích to není k žití. Výzkum v roce 2003 odhadoval v Bělocerkevské cca 39 000 aut denně, kolik tu bude v současnosti už se radši ani nedá najít. Vždycky mě dostanou v televizních zprávách blokády ve vesnicích, kde jim díky nějaké uzavírce začne jezdit o 3000 aut víc.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 930
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference MHD

Příspěvek od Bobek » 19.6.2011 7:36

Já bych to neviděl tak tragicky. Ta trasa, která nahrazuje MO, má jeden pruh Pod Krejcárkem, v Soběslavské, v Bělocerkevské (buspruh)... Levý pruh už tak byl většinou "zabrán" auty, co čekala, než se nějak procpou doleva, tak se to snad nějak vejde. Ona i ta zelená bude asi delší, než na jiných křižovatkách v téže ulici. :)
Je fakt, že při troše odvahy by se to asi dalo řešit vyklizovací šipkou, ale ta zřejmě v normě či projekčních kancelářích nějak upadla v nemilost.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 590
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 18.6.2011 23:15

Marek B. píše:Tohle téma je naprosto zdrcující. Ten 1 pruh směrem od Ohrady k Želivského se povedl. Takže komunikace nahrazující MO je teď jednoproudá. To mohl vymyslet jedině úplný *****. A semafor na Seifertce - dnes jsem to viděl a doufal jsem, že to není to, co jsem si myslel, že to bude, bohužel jsem neměl pravdu. ](*,) Kdy odpovědným místům v Praze dojde, že ne na všech křižovatkách musí být k dispozici kompletní směrová nabídka? Teď bych rád mluvil nejen o Jana Želivského, ale přeba o křižovatce Národní divadlo, kde za komunistů bylo k disposici méně směrů, než dnes? Nejhorší jsou ta levá odbočení, kde za cyklus projede 1 auto a zablokuje několik tramvají. =D>
No, ono je to těžké. Bylo tam místo přidat pruh? Nevím. Směrové signály jsou nutné. Nemáme dopravu na úrovni 60. let, kdy auto, které vjelo na koleje, je také mohlo hned opustit a neblokovat tramvaj. Mezi hřbitovy bude dokonce trochu problém, že až dodělají tu centrálu O2, bude poměrně silné odbočení vlevo i směrem od Vinohradské. Nicméně toto je poměrně nebezpečný přejezd, který je třeba zajistit a toto je dobrý krok. Byť to asi bude tvořit kolonu... Snad bude na úrovni i software SSZ, který je ze stejné kanceláře jako software na obnovených SSZ na Evropské.

Co se Jeseniovy týče, souhlas. Ale možné řešení je také ve zrušení toho levého odbočení. Není úplně nutné.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 590
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Grossák » 18.6.2011 23:07

9001 píše:
Absolut píše:Milý 9001, iniciuje to potřeba dodržet ČSN 736110, zejména pak ustanovení o délce přechodů pro chodce. Reklamace přijímá MHMP, MD ČR, MMR ČR, Český normalizační institut apod., nejlépeobeslat všechny najednou, stejně Ti to bude prd platné.
Takže se elegatně upravila norma, tak aby si někdo namastil kapsu. Osobně v tomhle místo zlepšení bezpečnosti nevidím, ale to je čistě můj názor.

Jak to tam vypadá s preferenci? Ví někdo něco bližšího?
Preference ano. Kontakty by měly být v celkem celkem dobrých vzdálenostech. Ale to SSZ je celkem zbytečné. Byť nám může pomoci, že v případě, kdy jede před tramvají auto, dává přednost chodci. To se světly s preferencí nebude.

Odpovědět