Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.8.2005 16:15

m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) .........
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.

m@rtin

Příspěvek od m@rtin » 10.8.2005 16:03

jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.

2) Vnitřek to úplně jiný nemá! Má ho nachlup naprosto stejný jako předchozí Citybusy 3431-3478 nebo klouby 6533-6552

3) Počítač na Citelis lze užít úplně stejný jako na předchozí Citybusy

4) Elektronika je stejná, pouze s pár změnami, jako u Citybusů od ev. č. 3330-.......

5) Jediné co Citelis představuje je omlazení vzhledu tzv. facelift, který provádí po určitém čase jakákoliv automobilka. Především kvůli marketingu a stagnujícímu prodoji do doby než vyvine úplně nový vůz. Irisbus má nástupce Citybusu/Citelisu představit kolem roku 2007, kdy vstoupí v platnost norma EURO 5.

6) Další věcí, kterou se současný Citelis liší je motor s normou EURO 4 a protaženými okny ke střeše vozu.

Podtženo sečeteno:
Citelis je pouze omládlý Citybus a dovolím si tvrdit, že větších změn doznal Citybus při přechodu z normy EURO 2 na normu EURO 3, kdy se celý znízkopodlažnil a dostal úplně jiný motor od jiného výrobce - IVECO (od ev. č. 3330)

A ano Citelis tu je opravdu a opravdu jen na předváděčku, nikoliv jako zkušební provoz. A podle naprosto shodné výbavy s ostatními Citybusy, je zřejmé, že má Karosa v plánu tento vůz po předváděcích jízdách DP Praha odprodat. Otázkou zůstává, jestli tomu bude ještě letos nebo až příští rok nebo jestli vůbec.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.8.2005 15:59

MOp píše:a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..
No já myslel spíše motor a elektroniku. Jinak pro cestujicí nic moc. A pro řidiče má to lepší klimatizaci. Fouká na řidiče :lol:

Pajda píše:Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.
Počítačem jsme myslel takovou tu mašinku co potřebuje technik k tomu aby zjistil co tomu je. A lepená skla jsou srandovní třeba první okno za řidičem ze strany kde nejsou dveře je falešná vyklápěčka.

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 10.8.2005 13:41

Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.

MOp

Příspěvek od MOp » 10.8.2005 13:11

jara píše:NO má to uplně jinej vnitřek a jinou elektroniku. Dokonce je na to potřeba i jinej počítač. A pak to má už všechny okna lepená
a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.8.2005 12:22

adam_r píše:
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Ono neni moc co zkouset. Je to porad ten stejny autobus, akorat trochu zamaskovany za jinymi svetly a dalsimi detaily. Z provozniho hlediska nic noveho.
NO má to uplně jinej vnitřek a jinou elektroniku. Dokonce je na to potřeba i jinej počítač. A pak to má už všechny okna lepená

Uživatelský avatar
Pajda
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 02.9.2004 14:44
Bydliště: Zatím ještě v Praze...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda » 10.8.2005 11:37

Je to obyčejný facelift, to dělá každá automobilka po pár letech. Nedávno např. Škodovka u Fabie.

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 10.8.2005 10:25

9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Ono neni moc co zkouset. Je to porad ten stejny autobus, akorat trochu zamaskovany za jinymi svetly a dalsimi detaily. Z provozniho hlediska nic noveho.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 10.8.2005 10:20

9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Je to pouze na předvedení už byl někde v Polsku,Děčíně a ještě někde. A jak jsem psal v Pátek ráno jede do DP Hradce Králové
Martin píše:A vypravení nového Citelisu?
STŘEDA: ráno 166/4, odpoledne 135/5
ČTVRTEK: celý den 135/6
PÁTEK: celý den 133/5
Pátek již neplatí mělo to být ale DP ještě uhádal čtvrtek celej. Takže v pátek to odchazí v 7:00. Jinak má se v Praze ukázat zase až bude DOD který má být. A pak by tu zase takto chvilku jezdil. Ale jak řekl řidič už na to má nějaké výhrady.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 09.8.2005 23:36

9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Toto není zkoušení, ale představení. Nehledě na to, že bude jezdit i v dalších městech :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9630
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 09.8.2005 23:35

Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.

kocour

Příspěvek od kocour » 09.8.2005 22:58

Abych nebyl pořád jen protivný, jel jsem dnes stodvojkou, vůz 3413, s řidičkou. Věc u autobusů poměrně vzácná. A ta paní mi na chvilku zvedla náladu, když na Holešovicích, když už měla zavřeno, počkala na přijíždějící dvanáctku. I její jízda byla velice ohleduplná. Něco takového už jsem hodně dlouho neviděl - asi tak rok, když jsem s tou paní jel posledně.

Martin

Příspěvek od Martin » 09.8.2005 22:40

A vypravení nového Citelisu?
STŘEDA: ráno 166/4, odpoledne 135/5
ČTVRTEK: celý den 135/6
Naposledy upravil(a) Martin dne 10.8.2005 18:05, celkem upraveno 1 x.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 09.8.2005 20:13

Tento týden má DP Praha propujčený nový citelis. Jezdí na linkach v praze bude do čtvrtka v pátek ráno v 7:00 bude přejíždět do DP Hradce Králové. Podle mého na něm není zas tak nic nového jen pár novinek. Ale spíše estetických. Autobüs je tu pod ev.číslem 3000. Zobrazuje se pouze na listkách apod. Více foto.

kocour

Příspěvek od kocour » 22.7.2005 15:57

Pepa píše:
kocour píše:Kam a proč odtud zmizela debata za poslední dva dny? Kdo to zase smazal?
Tohle se většinou píše do "Provoz fóra" a ne k autobusům :wink:
Jenže já se ptal na debatu k autobusům. Netušil jsem, že něco zmizelo i jinde.

Odpovědět