Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 10.8.2005 19:06
Tonda Ježek píše:Ty menší nákupy autobusů jsou také způsobeny celkovým omlazením vozového parku v předchozích letech. Takže si nemyslím, že by to byla až tak otázka peněz. Prostě už nejsou tolik potřeba.
No snad se dostane už i na tramvaje více peněz

I když tam to nené moc o penězích
-
Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Tonda Ježek » 10.8.2005 18:26
Ty menší nákupy autobusů jsou také způsobeny celkovým omlazením vozového parku v předchozích letech. Takže si nemyslím, že by to byla až tak otázka peněz. Prostě už nejsou tolik potřeba.
-
Tom
- Uživatel
- Příspěvky: 864
- Registrován: 15.11.2003 21:58
- Bydliště: Praha
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Tom » 10.8.2005 17:34
jara píše:m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.
2) .........
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.
Příští rok se budou busy kupovat ale míň. Slyšel sem o 20KbN a 50SdN.
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 10.8.2005 16:15
m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.
2) .........
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.
-
m@rtin
Příspěvek
od m@rtin » 10.8.2005 16:03
jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.
2) Vnitřek to úplně jiný nemá! Má ho nachlup naprosto stejný jako předchozí Citybusy 3431-3478 nebo klouby 6533-6552
3) Počítač na Citelis lze užít úplně stejný jako na předchozí Citybusy
4) Elektronika je stejná, pouze s pár změnami, jako u Citybusů od ev. č. 3330-.......
5) Jediné co Citelis představuje je omlazení vzhledu tzv. facelift, který provádí po určitém čase jakákoliv automobilka. Především kvůli marketingu a stagnujícímu prodoji do doby než vyvine úplně nový vůz. Irisbus má nástupce Citybusu/Citelisu představit kolem roku 2007, kdy vstoupí v platnost norma EURO 5.
6) Další věcí, kterou se současný Citelis liší je motor s normou EURO 4 a protaženými okny ke střeše vozu.
Podtženo sečeteno:
Citelis je pouze omládlý Citybus a dovolím si tvrdit, že větších změn doznal Citybus při přechodu z normy EURO 2 na normu EURO 3, kdy se celý znízkopodlažnil a dostal úplně jiný motor od jiného výrobce - IVECO (od ev. č. 3330)
A ano Citelis tu je opravdu a opravdu jen na předváděčku, nikoliv jako zkušební provoz. A podle naprosto shodné výbavy s ostatními Citybusy, je zřejmé, že má Karosa v plánu tento vůz po předváděcích jízdách DP Praha odprodat. Otázkou zůstává, jestli tomu bude ještě letos nebo až příští rok nebo jestli vůbec.
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 10.8.2005 15:59
MOp píše:a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..
No já myslel spíše motor a elektroniku. Jinak pro cestujicí nic moc. A pro řidiče má to lepší klimatizaci. Fouká na řidiče
Pajda píše:Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.
Počítačem jsme myslel takovou tu mašinku co potřebuje technik k tomu aby zjistil co tomu je. A lepená skla jsou srandovní třeba první okno za řidičem ze strany kde nejsou dveře je falešná vyklápěčka.
-
Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Pajda » 10.8.2005 13:41
Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.
-
MOp
Příspěvek
od MOp » 10.8.2005 13:11
jara píše:NO má to uplně jinej vnitřek a jinou elektroniku. Dokonce je na to potřeba i jinej počítač. A pak to má už všechny okna lepená
a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 10.8.2005 12:22
adam_r píše:9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Ono neni moc co zkouset. Je to porad ten stejny autobus, akorat trochu zamaskovany za jinymi svetly a dalsimi detaily. Z provozniho hlediska nic noveho.
NO má to uplně jinej vnitřek a jinou elektroniku. Dokonce je na to potřeba i jinej počítač. A pak to má už všechny okna lepená
-
Pajda
- Uživatel
- Příspěvky: 341
- Registrován: 02.9.2004 14:44
- Bydliště: Zatím ještě v Praze...
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Pajda » 10.8.2005 11:37
Je to obyčejný facelift, to dělá každá automobilka po pár letech. Nedávno např. Škodovka u Fabie.
-
adam_r
- Uživatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 17.6.2004 10:23
- Bydliště: Brno
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od adam_r » 10.8.2005 10:25
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Ono neni moc co zkouset. Je to porad ten stejny autobus, akorat trochu zamaskovany za jinymi svetly a dalsimi detaily. Z provozniho hlediska nic noveho.
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 10.8.2005 10:20
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Je to pouze na předvedení už byl někde v Polsku,Děčíně a ještě někde. A jak jsem psal v Pátek ráno jede do DP Hradce Králové
Martin píše:A vypravení nového Citelisu?
STŘEDA: ráno 166/4, odpoledne 135/5
ČTVRTEK: celý den 135/6
PÁTEK: celý den 133/5
Pátek již neplatí mělo to být ale DP ještě uhádal čtvrtek celej. Takže v pátek to odchazí v 7:00. Jinak má se v Praze ukázat zase až bude DOD který má být. A pak by tu zase takto chvilku jezdil. Ale jak řekl řidič už na to má nějaké výhrady.
-
Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Tonda Ježek » 09.8.2005 23:36
9001 píše:Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
Toto není zkoušení, ale představení. Nehledě na to, že bude jezdit i v dalších městech

-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9922
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 09.8.2005 23:35
Není to trochu málo, 4 dny na zkoušení vozu.
-
kocour
Příspěvek
od kocour » 09.8.2005 22:58
Abych nebyl pořád jen protivný, jel jsem dnes stodvojkou, vůz 3413, s řidičkou. Věc u autobusů poměrně vzácná. A ta paní mi na chvilku zvedla náladu, když na Holešovicích, když už měla zavřeno, počkala na přijíždějící dvanáctku. I její jízda byla velice ohleduplná. Něco takového už jsem hodně dlouho neviděl - asi tak rok, když jsem s tou paní jel posledně.