Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 27.1.2007 15:26

Petr píše:Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Ano, ale tam se ti pak hromadí lidi. Celkově ta tramvaj se mi líbí, ale je ptomě řešená, už i kvůli tomu, že přední dveře jsou v pdostatě až ve druhém článku. Pro cestující to neni dobré vozidlo, spíš zlo.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 27.1.2007 15:24

DJ LA DÉFENSE píše:Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.
Nastupování se děje do 2 nízkých článků, dva vysoké vstup nemají, jeden ano. Tramvaj má 5 dveří pro cestující 4 vedou do nízké části.... Statistika nuda je, má však cenné údaje.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 27.1.2007 15:17

Petr píše:Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.
Nevím co tě vytáčí. Z 5 částí jich jsou 3 takhle vysoký, skutečněneni nic dobrého. Na nízké kačeny si ještě nikdo nestihl zvyknout, bodejť byjo, když je máme chvilku a k tomu pozdě.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 27.1.2007 15:13

Smurfx píše:Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá
Nutí někdo ty starý lidi cestovat v té vysoké části? Mě už tyhle debaty fakt trochu vytáčí. Proč se dělají nízkpodlažní části nebo celky tramvaje? Pro hůře pohyblivé cestující. To, že nastoupí do nízké částí a pak lezou do vysoké, to že v np kachně se vydrásají nahoru po prvních schodech a pak zase slezou dolů do nízké části je jen a jen o jejich blbosti. Nezlobte se, ale je to tak.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKzB » 27.1.2007 14:57

Smurfx píše:...všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání.
A vyleze z toho další paskvil, protože na těchto plošinkách se stojí blbě, trpí nohy cestujících a kolikrát je to o uklouznutí s nepředvídatelnými následky.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 27.1.2007 10:27

Bald píše:Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.
Aha, tzn. v podání Škody tam bude všude šikmá podlaha, plošinky nahoru,dolů hlavně aby tam nebyl schod a splnilo se zadání. Stejně jako 14T má jenom jeden schod, ale že je tak vysoký jako dva normální a nemůžou na něj vylézt starší lidé je už věc druhá

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 27.1.2007 9:07

Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
15T bude podle plánů 100% nízkopodlažní, tohle je nějaký projekt ČKD, záchvat těsně před koncem. Měli i dvojčlánkovou variantu LT24 (podvozek ve středu každého článku jak u KT4) a podobné uspořádáníjako RT6N - LT36 (krátký střední článek).
V podstatě je to ale podobné, 15T by ale měla mít domky na kola pod sedačkama a ulička je průchozí bez schodů. Možná se bude mírně svažovat od čepů, ale nemá mít žádné bariéry.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5975
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 17.1.2007 21:11

Kerberos píše:Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.
Jo to souhlasí, ale přeci jen srovnání s KT8D5.RN2P - 8 tun/náprava při stejném obsazení nevypadá nejlíp...

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 17.1.2007 20:59

Smurfx píše:A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T
Takhle ale 15t na typáke nevyzerá. Tri články tam sú, ale usporiadanie podvozkov je iné.

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 17.1.2007 20:57

Smurfx píše:Variobahn má oficiální tlak na nápravu 9,6 tuny, ale již plně obsazený (6,67 os/m2)
30m Combino má tlak na nápravu 9,5 tuny, ale již plně obsazené (6,67 os/m2)
Škoda 14T má podle Daemona na nápravu 9,7 - 10,25 tuny.

Takže myslím že rezerva u Škodovky pro snižování tlaků a hmotnosti tu stále je a interiérové výmysly nemusely být.
Těch 10.25t u 14T je ale pri obsadzení 8 os/m2 - pozor na hrušky a jablká.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 17.1.2007 15:06

Karotka píše:Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)
Záleží také na požadovaném poloměru zatáčení tramvaje- podívej se třeba na stránky Bombardieru (mají tam výpis všech variant, které pro někoho vyrobili) a zjistíš, že tak malý poloměr a tak vysokou stoupavost jako požaduje Praha, snad nikde jinde nenajdeš.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 17.1.2007 13:02

syverin píše:Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:
Záleží na způsobu spojení mezi 3. a 4. článkem. Existují přece tramvaje, které mají články s pevnými podvozky hned za sebou (Berlín...)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 17.1.2007 12:01

Isidor píše:ano, je

A neměla být náhodou 15T 100% nízkopodlažní? Ten nákres v odkazech se mi zdá celkem dobrý, včetně rozmístění interiéru. Rozhodně celkově lepší řešení než současná 14T

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 17.1.2007 7:28

Karotka píše::idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.
Tak jednoduché to není, taková tramvaj by vykolejila na prvním esíčku :!:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 17.1.2007 0:33

Neral píše:Já pořád nechápu jednu věc: Když se u té 14T musí uměle snižovat obsaditelnost tím, že tam jsou 1,5 sedačky a úzká ulička atd., proč jí prostě nepostavili o pár metrů kratší? Vždyť původní prototyp, tedy Vektru, stejně museli zkracovat, tak proč už ji nezkrátili na takovou úroveň, aby se nemusela obsaditelnost ještě uměle snižovat nepraktickým vnitřním uspořádáním? Když už se staví tramvaj této koncepce, tak by ta délka měla být adekvátní počtu náprav...
:idea: A když by ji zkrátili hodně, tak by se najednou dal přidat jeden článek navíc, který by odstranil nerovnoměrnost zatížení; uspořádání článků by pak bylo: hnací-nesený-hnací-hnací-nesený-hnací. Sice by to znamenalo nárůst celkové hmotnosti, ale také zvýšení výkonu.

Odpovědět