Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 28.12.2007 7:04

Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Markus » 27.12.2007 15:15

Pokud by se nějak masivně zastavěla oblast Pankrácké pláně, Budějovické a Brumlovky a spojila v jedno velké byznys město, umím si tam představit fungování monorailu. Je třeba se zamyslet k jakému pohybu by tam docházelo. Napadá mě víc než jen vození cestujících mezi vzdálenějšími budovami a metrem. Máme tu dobu oběda, takže nějaké ty restaurace :) Velké nákupní a zábavní centrum by bylo také fajn. No a protože se bavíme o byznysu, je třeba vyřešit i to jak skloubit potřebu jezdit autem a mít rozumně fungující centrum kde to na úrovni země nepřipomíná dálnici, ale park. Řešení? Parkovací domy (podzemní + nadzemní) někde vhodně umístěné (blízko dálnice) a zároveň na trase monorailu. Chybí mi tam teda ještě letiště, to bych tam asi nedával i když třeba Kvčí Hory by nabízely excelentní vzlet nad Vltavu alá letadlová loď :) Monorail by jezdil po vlastním mimoúrovňovém tělese. Kolik by musel být rozpočet na takovou stavbu aby to mělo smysl? Miliarda eur? Je to finančně neúnosné? Neřekl bych. Když budu brát že kvalitní desetipatrová kancelářská budova stojí dnes miliardu korun a v té oblasti by mohla být za 20 let takových budov stovka (mrakodrap vydá za několik), investice by na oblast měla takový vliv že by se vyplatila. A to mluvím o plně soukromém investorovi, něco jako Monorail PragueFour s r.o. :P Jestli půjde "osidlování" Prahy administrativními budovami velkých korporací dál tak rychle jako za posledních 10 let, ceny pozemků vylétnou nahoru a cena těchto dopravních řešení bude relativně levnější a levnější.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 27.12.2007 14:45

Dotaz na pana A., někde si tady zmínil, že je nějaká rezerva na nějaké napojení drážního systému z Jesenicka na P4. Byly by nějaké přesnější informace? V Jesenici jsem kdysi pobýval a je fakt, že busy tam fakt nestíhají a dá se říct, že tato obec + blízké okolí je co do počtu obyvatel dojíždějícími za prací do Prahy srovnatelná se sídlišti v Praze obsluhovanými tramvajemi.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 27.12.2007 14:39

ad ta pověra: já osobně v to taky moc nevěřím. upřímně řečeno mě například velmi udivuje, že něco takového prošlo v radlické. ale v tomhle případě jsem si vzpomněl na pařížskou linku T3 a říkal jsem si - všechno jde, když se chce.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 27.12.2007 14:06

Pawel: Samozřejmě jsem se uklepl - místo na smyčku za Brumlovkou je samozřejmě v blízkosti zastávky Na Rolích, nikoli Na Strži, to sorry. Už mi to nemyslí.

Problém vedení TT Vyskočilovou ulicí je most ul. 5. Května, kde právě z důvodu podjezdné výšky můžeš TT nacpat jen doprostřed, ale taky potřebuješ mít dostatek pruhů pro IAD, 1+1 tam být nemůže, kvůli nájezdu na magistrálu minimálně 2+1. No a BBC tam nacpalo SSZ navíc, kde je taky potřeba mít řadící pruhy.

Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 27.12.2007 13:35

osobně znám lépe oblast vyskočilovy až po BBC...a nikdy mě nenapadlo, že by tam tu TT nešlo vést. proč ne prostě středem ulice na vlastním tělese za cenu zúžení iad na 1+1? smyčka při ulici na rolích.
jinak abs. - nechápu trasování budějovická-brumlovka-na strži. asi jsem natvrdlej, ale nedokážu si představit nic jinýho než (na rolích)-brumlovka-budějovická-na strži...?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 27.12.2007 10:27

Na to říkám asi tolik, že navržené TT nijak neřeší problém BBC.

Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-) Nakresli to do nějaký mapky.

Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...

Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 27.12.2007 10:11

Absolut píše: Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.
Musím souhlasit, BBC centrum všechny (rozumějte opravdu jakékoli) mé nápady o vedeni tramvaje zde pohřbilo... Ale napadá mě docela fungující alternativa - TT dvě, oddělují se vlastně za Pankrácem, jedna na Ryšánku (metro D), druhá na Kačerov (metro C). Na tu Kačerovskou trať přiléhají busy z Brumlovky (na Brumlovce se počet aut. linek přesto musí tak dvojnásobně navýšit) a končí vždy na metru (Pankrác, Budějovická, Kačerov, případně Ryšánka a Zálesí - do Nádraží Krč je to krkolomnější a nevyužité). Dále v budoucnosti obě dvě tyto tram. větve zajistí propojení tratě Nádraží Braník - Nové Dvory. Ni, tak co říkáte na tohle :D .

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 27.12.2007 8:52

Proxi, Tvůj nápad je samozřejmě fajn, ale to bys musel pustit územní rezervu pro depo metra m-D. Tím m-D na několik (hodně) dalších let pohřbíš.

Ad Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Markus » 26.12.2007 22:49

Varecka píše:
Absolut píše:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.
Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....
Jo, to máš pravdu a hned tak to vytížené nebude. O žádném plánovaném velkém administračním centru které by zajistilo celodenní pohyb lidí tu nevím a řekl bych že to je spíše dobrá než špatná zpráva. Pohybuju se často na Brumlovce a lituju lidi co bydlí v okolí. Je tam naprosto zoufalá situace s parkováním a přetížená hromadná doprava kterou nezachrání ani vlastní busy. Stát tu také žádné velké úřady nemá a že by sem přesunula koleje či dokonce provoz nějaká velká škola asi taky nehrozí. Přes den je tu prostě mrtvo jako na každém jiném sídlišti. No ale ráno a večer je to kalamita. Jako už jsem dokonce zkusil jezdit z Tylovy čtvrti na Brumlovku tramvají a pak z Dvorců busem, jenže ten bus z Dvorců je taky tragedie, dlouhý intervaly a pak narvanej k prasknutí, časově se vyplatí jen pokud už vím že u Thomayerky je problém což mi bohužel zatím žádná dopravní kamera magistrátu neřekla (pokud někdo o nějaké kameře v té oblasti ví tak ať se podělí prosím :) ). Jasně že to dočasně zlepší plánovaný pruh pro busy od Zálesí k Thomayerce a od Thomayerky na Kačerov, ale za jakou cenu! Doprava v ulicích Prahy funguje jako spojené nádoby a tenhle nový špunt vyvolá nové kalamity v širokém okolí a zbrzdí nakonec i další busy. Aha, ted mi docvaklo co jsi chtěl asi naznačit. No mazat to už nebudu :) Pokud jsi chtěl naznačit že lidi z Modřan mohou busem nebo tramvají na Nové Dvory a pak metrem D, tak to je samozřejmě možné. V době ranní špičky to bude rychlejší než současný bus na Kačerov. Mimo špičku to bude asi různé, někdo pojede s přestupem a někdo zkusí bus (pokud je všechny nezruší) směr Kačerov či dál Vršovice.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 24.12.2007 19:04

XSC píše:
Markus píše:Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit :)
Jak už jsme na metrowebu řešili :D , když se s tím počítá, jde to. Při špičce jezdit do obou směrů. V sedle pak jezdit jen v hlavním směru a v méně vytíženém provozovat pendl. Na to stačí na dané stanici odstavná kolej.
Nebo je ještě možnost déčko nevětvit a vést jej z Nových Dvorů do Modřan rovnou. Libuš a Písnici by pak mohly obsloužit návazné tramvaje, protože zde povrchové vedení kolejové dopravy není tak velký problém jako na Labi a Družné :wink:

VareckaJ
Uživatel
Příspěvky: 359
Registrován: 22.8.2007 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od VareckaJ » 24.12.2007 13:29

Absolut píše:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.
Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 23.12.2007 23:17

Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.

Tramvaje do Písnice je možné přivést.

Tramvaje od Černého Koně nahoru směrem na Lhotku je sice možné vést, ale za cenu nákladných umělých staveb, stávajívcí trať tam mí pitomý nadjezd a ul. Čs. Exilu blbý podélný sklon. Nedoporučuji.

Markus: Máte tam SZ

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1522
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Metro D

Příspěvek od XSC » 23.12.2007 19:22

Markus píše:Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit :)
Jak už jsme na metrowebu řešili :D , když se s tím počítá, jde to. Při špičce jezdit do obou směrů. V sedle pak jezdit jen v hlavním směru a v méně vytíženém provozovat pendl. Na to stačí na dané stanici odstavná kolej.

VareckaJ
Uživatel
Příspěvky: 359
Registrován: 22.8.2007 20:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od VareckaJ » 23.12.2007 10:58

Já bych se snažil Dčko véct z Modřan někam kde by ses dostal rychle na příměstský linky Uhera, Bosáka... Ale do lahovic ne, Do Chuchle ? tam je to na nic.

A proč chcete Dčko vůbec dolů do Modřan, jako občan Komořan a denně návětvník celých Modřan by bylo podle mě lepší protáhnout tramvaje do Písnice tam odsud nějak na Sídl.Lhotku... popřípadě se nějak dostat ( ale asi to nepude ) k černýmu koni. :D

Berte poslední část trochu s nadhledem ....

Odpovědět