Metro D

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 29.12.2007 10:19

Rchard Sadílek: Opakujiprosbu, nakresli to do nějaký mapky. Líp se pak nad tím debatuje.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 29.12.2007 10:16

Richard Sadílek: No to se teda opravdu směju.

Proxy: Ten Trianon by se nakonec objet dal (právě koukám z okna na jeho staveniště), ale pak je tam ještě areál nějaký školy a z Jihlavský ulice na Kačerov už to taky nejde z důvodu terénních úprav při stavbě metra.

Ad Marek. B: Samozřejmě, tramvaj de facto nacpeš do libovolného koridoru šířky aspoň 3 metry, viz letenská splítka. Ale bavíme se o jiném uspořádání již existujících hlavních ulic.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Proxy » 28.12.2007 19:32

Richard Sadílek píše:
Absolut píše:Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-)
Zasměj se, Absolute. V dnešní odbočnce TT na ulici Na Veselí (z Na Pankráci) zastávka Na Veselí, poté Pankrác. Dále zastávka Bystřická (Budějovická x Bystřická), Zelená liška (Budějovická x Za Zelenou liškou). Pak Budějovická (metro), Jihlavská (na Jihlavské), Lísek (na Třeboňské) a Kačerov. A u toho smíchu nepij, ať se nám nezadusíš :cry: .
@3663 To teda zírám a směju se společně s Absolutem, neb od metra na Budějovické se do ulice Jihlavské nijak nedostaneš @3654

nápověda: http://www.trianon.cz/1.0.html?&L=1

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Metro D

Příspěvek od Marek B. » 28.12.2007 19:27

Absolut píše: Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.
Podle mě lze TT nacpat i do ulice 1+0. Akorát se musí chtít. Nedávno jsem si okem proměřoval, jestli by tramvaje projely jednokolejně Melantrichovou k orloji :D ...
Je to můj tajný sen. Jsem prostě nevyléčitelný šotouš :)

Metro D: Připadá mi, že nejlepší řešení pro obsluhu Jesenice je protáhnout metro až tam. Kdysi jsem tento návrh dával na Metroweb. Připadá mi zbytečné, aby lidé museli přestupovat z jednoho kapcitního systému do druhého. Metro samozřejmě po povrchu a vyžší rychlostí. V Jesenici mega P+R.

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 28.12.2007 17:52

Absolut píše:Na to říkám asi tolik, že navržené TT nijak neřeší problém BBC.

Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-) Nakresli to do nějaký mapky.

Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...

Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.
Zasměj se, Absolute. V dnešní odbočnce TT na ulici Na Veselí (z Na Pankráci) zastávka Na Veselí, poté Pankrác. Dále zastávka Bystřická (Budějovická x Bystřická), Zelená liška (Budějovická x Za Zelenou liškou). Pak Budějovická (metro), Jihlavská (na Jihlavské), Lísek (na Třeboňské) a Kačerov. A u toho smíchu nepij, ať se nám nezadusíš :cry: .

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 28.12.2007 10:54

Tak to já zase pevně věřím, že se toho systému dožiju.

Trasování existuje ze studie metrobusu, je naštěstí uděolána tak, aby trasa byla použitelná i pro nějaký light rail. Napojení v Praze v případě kolejového systému je docela oříšek, hodně mu napomáhá metro D se svojí nyní navrženou větví Libuš - Písnice. Napojení do stávajícího tramvajového systému není možné, všechny tram. tratě jsou daleko a problém Jesenice se bude asi muset řešit dřív, než zabedněnost P4 proti tramvajím

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 28.12.2007 8:37

Absolut píše:Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.
Tak, to se toho systému asi nedožiju :( Jako malý, když jsem tam chvíli bydlel jsem si představoval, jak okolo naší bytovky otáčí tramvaj a jak by to bylo prima :D

Ještě jsem se chtěl dotázat, jestli kromě rezervy pro případnou tramvaj na Jesenici existovala nějaká představa kudy bude trasována a kde by měla být případně ukončena a kde v Praze napojena na síť. Jestli to mělo být jednokolejné s výhybnami, nebo dvoukolejně atd. Dík.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 28.12.2007 7:04

Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.

Markus
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 03.7.2007 19:32
Bydliště: Praha 12 Modřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Markus » 27.12.2007 15:15

Pokud by se nějak masivně zastavěla oblast Pankrácké pláně, Budějovické a Brumlovky a spojila v jedno velké byznys město, umím si tam představit fungování monorailu. Je třeba se zamyslet k jakému pohybu by tam docházelo. Napadá mě víc než jen vození cestujících mezi vzdálenějšími budovami a metrem. Máme tu dobu oběda, takže nějaké ty restaurace :) Velké nákupní a zábavní centrum by bylo také fajn. No a protože se bavíme o byznysu, je třeba vyřešit i to jak skloubit potřebu jezdit autem a mít rozumně fungující centrum kde to na úrovni země nepřipomíná dálnici, ale park. Řešení? Parkovací domy (podzemní + nadzemní) někde vhodně umístěné (blízko dálnice) a zároveň na trase monorailu. Chybí mi tam teda ještě letiště, to bych tam asi nedával i když třeba Kvčí Hory by nabízely excelentní vzlet nad Vltavu alá letadlová loď :) Monorail by jezdil po vlastním mimoúrovňovém tělese. Kolik by musel být rozpočet na takovou stavbu aby to mělo smysl? Miliarda eur? Je to finančně neúnosné? Neřekl bych. Když budu brát že kvalitní desetipatrová kancelářská budova stojí dnes miliardu korun a v té oblasti by mohla být za 20 let takových budov stovka (mrakodrap vydá za několik), investice by na oblast měla takový vliv že by se vyplatila. A to mluvím o plně soukromém investorovi, něco jako Monorail PragueFour s r.o. :P Jestli půjde "osidlování" Prahy administrativními budovami velkých korporací dál tak rychle jako za posledních 10 let, ceny pozemků vylétnou nahoru a cena těchto dopravních řešení bude relativně levnější a levnější.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Metro D

Příspěvek od MF » 27.12.2007 14:45

Dotaz na pana A., někde si tady zmínil, že je nějaká rezerva na nějaké napojení drážního systému z Jesenicka na P4. Byly by nějaké přesnější informace? V Jesenici jsem kdysi pobýval a je fakt, že busy tam fakt nestíhají a dá se říct, že tato obec + blízké okolí je co do počtu obyvatel dojíždějícími za prací do Prahy srovnatelná se sídlišti v Praze obsluhovanými tramvajemi.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 27.12.2007 14:39

ad ta pověra: já osobně v to taky moc nevěřím. upřímně řečeno mě například velmi udivuje, že něco takového prošlo v radlické. ale v tomhle případě jsem si vzpomněl na pařížskou linku T3 a říkal jsem si - všechno jde, když se chce.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 27.12.2007 14:06

Pawel: Samozřejmě jsem se uklepl - místo na smyčku za Brumlovkou je samozřejmě v blízkosti zastávky Na Rolích, nikoli Na Strži, to sorry. Už mi to nemyslí.

Problém vedení TT Vyskočilovou ulicí je most ul. 5. Května, kde právě z důvodu podjezdné výšky můžeš TT nacpat jen doprostřed, ale taky potřebuješ mít dostatek pruhů pro IAD, 1+1 tam být nemůže, kvůli nájezdu na magistrálu minimálně 2+1. No a BBC tam nacpalo SSZ navíc, kde je taky potřeba mít řadící pruhy.

Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Metro D

Příspěvek od pawel » 27.12.2007 13:35

osobně znám lépe oblast vyskočilovy až po BBC...a nikdy mě nenapadlo, že by tam tu TT nešlo vést. proč ne prostě středem ulice na vlastním tělese za cenu zúžení iad na 1+1? smyčka při ulici na rolích.
jinak abs. - nechápu trasování budějovická-brumlovka-na strži. asi jsem natvrdlej, ale nedokážu si představit nic jinýho než (na rolích)-brumlovka-budějovická-na strži...?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Metro D

Příspěvek od Absolut » 27.12.2007 10:27

Na to říkám asi tolik, že navržené TT nijak neřeší problém BBC.

Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju :-) Nakresli to do nějaký mapky.

Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...

Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.

Richard Sadílek
Uživatel
Příspěvky: 46
Registrován: 08.9.2007 20:02
Bydliště: Luka
Kontaktovat uživatele:

Re: Metro D

Příspěvek od Richard Sadílek » 27.12.2007 10:11

Absolut píše: Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.
Musím souhlasit, BBC centrum všechny (rozumějte opravdu jakékoli) mé nápady o vedeni tramvaje zde pohřbilo... Ale napadá mě docela fungující alternativa - TT dvě, oddělují se vlastně za Pankrácem, jedna na Ryšánku (metro D), druhá na Kačerov (metro C). Na tu Kačerovskou trať přiléhají busy z Brumlovky (na Brumlovce se počet aut. linek přesto musí tak dvojnásobně navýšit) a končí vždy na metru (Pankrác, Budějovická, Kačerov, případně Ryšánka a Zálesí - do Nádraží Krč je to krkolomnější a nevyužité). Dále v budoucnosti obě dvě tyto tram. větve zajistí propojení tratě Nádraží Braník - Nové Dvory. Ni, tak co říkáte na tohle :D .

Odpovědět