Metro D
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Metro D
Ad MF: Ano, jistá rezerva tady je, ale Jesenice zatím tlačí na Metrobus (vyhrazenou komunikaci pro autobusy), na to je studie, kterou si bohužel sama Jesenice zadala tak, že trasa systému není optimální.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 118
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Pokud by se nějak masivně zastavěla oblast Pankrácké pláně, Budějovické a Brumlovky a spojila v jedno velké byznys město, umím si tam představit fungování monorailu. Je třeba se zamyslet k jakému pohybu by tam docházelo. Napadá mě víc než jen vození cestujících mezi vzdálenějšími budovami a metrem. Máme tu dobu oběda, takže nějaké ty restaurace
Velké nákupní a zábavní centrum by bylo také fajn. No a protože se bavíme o byznysu, je třeba vyřešit i to jak skloubit potřebu jezdit autem a mít rozumně fungující centrum kde to na úrovni země nepřipomíná dálnici, ale park. Řešení? Parkovací domy (podzemní + nadzemní) někde vhodně umístěné (blízko dálnice) a zároveň na trase monorailu. Chybí mi tam teda ještě letiště, to bych tam asi nedával i když třeba Kvčí Hory by nabízely excelentní vzlet nad Vltavu alá letadlová loď
Monorail by jezdil po vlastním mimoúrovňovém tělese. Kolik by musel být rozpočet na takovou stavbu aby to mělo smysl? Miliarda eur? Je to finančně neúnosné? Neřekl bych. Když budu brát že kvalitní desetipatrová kancelářská budova stojí dnes miliardu korun a v té oblasti by mohla být za 20 let takových budov stovka (mrakodrap vydá za několik), investice by na oblast měla takový vliv že by se vyplatila. A to mluvím o plně soukromém investorovi, něco jako Monorail PragueFour s r.o.
Jestli půjde "osidlování" Prahy administrativními budovami velkých korporací dál tak rychle jako za posledních 10 let, ceny pozemků vylétnou nahoru a cena těchto dopravních řešení bude relativně levnější a levnější.



Re: Metro D
Dotaz na pana A., někde si tady zmínil, že je nějaká rezerva na nějaké napojení drážního systému z Jesenicka na P4. Byly by nějaké přesnější informace? V Jesenici jsem kdysi pobýval a je fakt, že busy tam fakt nestíhají a dá se říct, že tato obec + blízké okolí je co do počtu obyvatel dojíždějícími za prací do Prahy srovnatelná se sídlišti v Praze obsluhovanými tramvajemi.
Re: Metro D
ad ta pověra: já osobně v to taky moc nevěřím. upřímně řečeno mě například velmi udivuje, že něco takového prošlo v radlické. ale v tomhle případě jsem si vzpomněl na pařížskou linku T3 a říkal jsem si - všechno jde, když se chce.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Metro D
Pawel: Samozřejmě jsem se uklepl - místo na smyčku za Brumlovkou je samozřejmě v blízkosti zastávky Na Rolích, nikoli Na Strži, to sorry. Už mi to nemyslí.
Problém vedení TT Vyskočilovou ulicí je most ul. 5. Května, kde právě z důvodu podjezdné výšky můžeš TT nacpat jen doprostřed, ale taky potřebuješ mít dostatek pruhů pro IAD, 1+1 tam být nemůže, kvůli nájezdu na magistrálu minimálně 2+1. No a BBC tam nacpalo SSZ navíc, kde je taky potřeba mít řadící pruhy.
Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.
Problém vedení TT Vyskočilovou ulicí je most ul. 5. Května, kde právě z důvodu podjezdné výšky můžeš TT nacpat jen doprostřed, ale taky potřebuješ mít dostatek pruhů pro IAD, 1+1 tam být nemůže, kvůli nájezdu na magistrálu minimálně 2+1. No a BBC tam nacpalo SSZ navíc, kde je taky potřeba mít řadící pruhy.
Ono bohužel mezi šotouši zažitá pověra, že do každé ulice, ikterá má 2+2 pruhy, lze nacpat TT, není úplně pravda.
Re: Metro D
osobně znám lépe oblast vyskočilovy až po BBC...a nikdy mě nenapadlo, že by tam tu TT nešlo vést. proč ne prostě středem ulice na vlastním tělese za cenu zúžení iad na 1+1? smyčka při ulici na rolích.
jinak abs. - nechápu trasování budějovická-brumlovka-na strži. asi jsem natvrdlej, ale nedokážu si představit nic jinýho než (na rolích)-brumlovka-budějovická-na strži...?
jinak abs. - nechápu trasování budějovická-brumlovka-na strži. asi jsem natvrdlej, ale nedokážu si představit nic jinýho než (na rolích)-brumlovka-budějovická-na strži...?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Metro D
Na to říkám asi tolik, že navržené TT nijak neřeší problém BBC.
Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju
Nakresli to do nějaký mapky.
Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...
Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.
Tahat TT z Pankráce na Kačerov? To jako kudy? Rád se zasměju

Tou Ryšánkou u m-D zřejmě myslíš stanici Olbrachtova, že? Ta ovšem není na Ryšánce...
Moje ideály o tramvaji BBC nepohřbilo, ale odložilo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 46
- Registrován: 08.9.2007 20:02
- Bydliště: Luka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Musím souhlasit, BBC centrum všechny (rozumějte opravdu jakékoli) mé nápady o vedeni tramvaje zde pohřbilo... Ale napadá mě docela fungující alternativa - TT dvě, oddělují se vlastně za Pankrácem, jedna na Ryšánku (metro D), druhá na Kačerov (metro C). Na tu Kačerovskou trať přiléhají busy z Brumlovky (na Brumlovce se počet aut. linek přesto musí tak dvojnásobně navýšit) a končí vždy na metru (Pankrác, Budějovická, Kačerov, případně Ryšánka a Zálesí - do Nádraží Krč je to krkolomnější a nevyužité). Dále v budoucnosti obě dvě tyto tram. větve zajistí propojení tratě Nádraží Braník - Nové Dvory. Ni, tak co říkáte na tohleAbsolut píše: Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.

- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Metro D
Proxi, Tvůj nápad je samozřejmě fajn, ale to bys musel pustit územní rezervu pro depo metra m-D. Tím m-D na několik (hodně) dalších let pohřbíš.
Ad Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.
Ad Brumlovka: Na počátku 90. let se prověřovalo možné tramvajové spojení Budějovická - Brumlovka - Na Strži. Samozřejmě to narazilo na podjezd poíd ulicí 5. Května. Bylo nalezeno řešení, avšak to je již zabité výstavbou BBC, které si až teď vzpomnělo, že by vlastně nějaká kapacitní doprava nezávislá na Michelské a Nemosnici Krč (tedy ideálně ta tramvaj končící an smyčce Na Strži) nebyla špatná, ale už to tam moc zastavěli.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 118
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Jo, to máš pravdu a hned tak to vytížené nebude. O žádném plánovaném velkém administračním centru které by zajistilo celodenní pohyb lidí tu nevím a řekl bych že to je spíše dobrá než špatná zpráva. Pohybuju se často na Brumlovce a lituju lidi co bydlí v okolí. Je tam naprosto zoufalá situace s parkováním a přetížená hromadná doprava kterou nezachrání ani vlastní busy. Stát tu také žádné velké úřady nemá a že by sem přesunula koleje či dokonce provoz nějaká velká škola asi taky nehrozí. Přes den je tu prostě mrtvo jako na každém jiném sídlišti. No ale ráno a večer je to kalamita. Jako už jsem dokonce zkusil jezdit z Tylovy čtvrti na Brumlovku tramvají a pak z Dvorců busem, jenže ten bus z Dvorců je taky tragedie, dlouhý intervaly a pak narvanej k prasknutí, časově se vyplatí jen pokud už vím že u Thomayerky je problém což mi bohužel zatím žádná dopravní kamera magistrátu neřekla (pokud někdo o nějaké kameře v té oblasti ví tak ať se podělí prosímVarecka píše:Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....Absolut píše:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.


- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2412
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 7, 21, 904
- Kontaktovat uživatele:
Re: Metro D
Nebo je ještě možnost déčko nevětvit a vést jej z Nových Dvorů do Modřan rovnou. Libuš a Písnici by pak mohly obsloužit návazné tramvaje, protože zde povrchové vedení kolejové dopravy není tak velký problém jako na Labi a DružnéXSC píše:Jak už jsme na metrowebu řešiliMarkus píše:Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit![]()
, když se s tím počítá, jde to. Při špičce jezdit do obou směrů. V sedle pak jezdit jen v hlavním směru a v méně vytíženém provozovat pendl. Na to stačí na dané stanici odstavná kolej.

Re: Metro D
Ale dyt mezi 10-13 je v Modřanech mrtvo, to stíhaj v Pracovní dny autobusy ....Absolut píše:Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Metro D
Ad Vařečka: Já bych vetev m-D netahal dolů do Modřan, ale doprostřed - na Sofijské nám.
Tramvaje do Písnice je možné přivést.
Tramvaje od Černého Koně nahoru směrem na Lhotku je sice možné vést, ale za cenu nákladných umělých staveb, stávajívcí trať tam mí pitomý nadjezd a ul. Čs. Exilu blbý podélný sklon. Nedoporučuji.
Markus: Máte tam SZ
Tramvaje do Písnice je možné přivést.
Tramvaje od Černého Koně nahoru směrem na Lhotku je sice možné vést, ale za cenu nákladných umělých staveb, stávajívcí trať tam mí pitomý nadjezd a ul. Čs. Exilu blbý podélný sklon. Nedoporučuji.
Markus: Máte tam SZ
Re: Metro D
Jak už jsme na metrowebu řešiliMarkus píše:Teď už jen fakticky k tomu co navrhuje Absolut, hlavní trasa D směr Modřany a větev do Písnice vypadá fajn, ale vidím tam závažný problém který jsme už rozebírali na metrowebu. Pokud pojede jeden vlak do Modřan a druhý do Písnice, vzniknou tak dost nepříjemné intervaly. Škoda že se nedá souprava rozdělit![]()

Re: Metro D
Já bych se snažil Dčko véct z Modřan někam kde by ses dostal rychle na příměstský linky Uhera, Bosáka... Ale do lahovic ne, Do Chuchle ? tam je to na nic.
A proč chcete Dčko vůbec dolů do Modřan, jako občan Komořan a denně návětvník celých Modřan by bylo podle mě lepší protáhnout tramvaje do Písnice tam odsud nějak na Sídl.Lhotku... popřípadě se nějak dostat ( ale asi to nepude ) k černýmu koni.
Berte poslední část trochu s nadhledem ....
A proč chcete Dčko vůbec dolů do Modřan, jako občan Komořan a denně návětvník celých Modřan by bylo podle mě lepší protáhnout tramvaje do Písnice tam odsud nějak na Sídl.Lhotku... popřípadě se nějak dostat ( ale asi to nepude ) k černýmu koni.

Berte poslední část trochu s nadhledem ....